2025-12-17, 02:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Sara Nilssons konnässör kompis på Dumpen, skrev att Sara är Sveriges smartaste kvinna som skulle kunna ha VD posten på vilket multinationellt företag som helst.

Så därför tror jag om du har Upprunkare i ditt CV så ligger du bra till för fina titlar. Du ska lätt kvala in i Ledningsgruppen, kanske inte VD, men i alla fall som CMO, eftersom du är expert på marknadsföring, varumärke och kommunikation.
Man kan ju lägga till tidigare jobberfarenhet. Som het teleoperatör för betalnummer 19:95 kr per minut. Den marknaden är väl död så de får söka sig till Dumpen för att få snuska.
Citera
2025-12-17, 05:18
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Man kan ju lägga till tidigare jobberfarenhet. Som het teleoperatör för betalnummer 19:95 kr per minut. Den marknaden är väl död så de får söka sig till Dumpen för att få snuska.

Aha , du menar att förutom flaggviftare på go-cart bana, så har Sara jobbat som 071 nummer het flicka?
"Malmötjejerna live kanske". Två seriösa jobb, inte dåligt i Saras CV.

https://www.youtube.com/watch?v=NieGpsdC0Lo
Citera
2025-12-17, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag gissar att de på Dumpen har gemensamma nämnare och känner att det är dom mot resten av världen och att alla andra bara är oinsatta och saknar empati för ”barnen” och att dom är de enda som gör nåt vettigt. Detta förklara den konstant defensiva hållningen dom ha i precis allt, alla texter som skriver och fiskare som skriver här. Den här lite lätt uppläxande tonen i texten tillsammans med varje konfrontation och den totala oförmågan/viljan att ta kritik (för att på så sätt bli mer effektiva i det som gör) säger allt. Dom är ju ett kommersiellt företag och dessa brukar alltid vara väldigt nyfikna på vad omgivningen tycker, eftersom dom kan bli bättre på vad som gör helt enkelt.

Så nånstans vet dom ju att skeppet sjunker lönsamt med säkert men rädslan för att bli bortglömda och inte kunna leva på sitt terapiarbete skrämmer nog skiten ut dom.

Det jag nämnt ovan tror jag också är en stor anledning till att folk som varken är gäddor eller likgiltiga för barns öden går igång så jävligt. Självgoda typer finns ju överallt, men just detta samt att dom utger sig för att göra nåt för barn generellt, retar iaf gallfeber på mig.
Precis. Som en kandidat till VD posten för vilket multinationellt företag som helst så borde man över tid låta företaget evolvera, dvs kolla på vad som funkar och vad som inte funkar, såvida inte idéen från början var att tjäna pengar på förnedring. Så uträknande tror jag dock inte de är, visst hämndbegäret ligger nog och pyr i bakgrunden men frågan är om de är medvetna om det själva. Att de försökt sälja in konceptet till skolor och till politiker säger ju rätt mycket om hur det är ställt. Det tycks saknas förmåga till självrannsakan vilket är vanligt för dem som är "traumatiserade" och JA, man blir förbannad på sånt folk som är helt oförmögna att blicka inåt och fundera över: "Vad är det jag håller på med, och varför gör jag det?" Lider med dessa personer med autismspektra diagnoser som redan innan dumpens uthängningar har svårt att bli "accepterade" socialt. I min lite mindre stad så har vi en kille som är lite "efter." Visst det dyker upp lite videor på en eregerad dolme(han har verkligen en FB dase) till ovilliga flickor då och då men inte faen samlar vi ihop pöbeln med högafflar för att driva ut honom ur staden, eller kallar till en offentlig avrättning.
Senast redigerad av SingleUnit 2025-12-17 kl. 08:34.
Citera
2025-12-17, 09:08
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Såhär på kvällskvisten kan vi ha lite utbildning.

Hebefili är vuxnas sexuella dragning till ungdomar som befinner sig i puberteten. Fenomenet skiljer sig från en snäv betydelse av pedofili, som då handlar om en sexuell dragning till prepubertala personer. Den är dessutom olik efebofili, vilket beskriver vuxnas sexuella dragning till postpubertala ungdomar (ungefär 15–17 år gamla).

Relation till pedofili

I vanligt språkbruk används ofta ordet pedofil om alla som har sexuellt intresse för minderåriga. Den vetenskapliga definitionen för pedofili är dock sexuellt intresse för barn som ännu inte gått in i puberteten. Orden hebefili och efebofili används alltså enbart för intresse för barn/ungdomar i respektive efter puberteten.

Det är alltså en markant skillnad på dessa två sorter (även då vetenskapligt). Tycker det är anmärkningsvärt att inte Dumpens anhängare har koll på detta. När det kommer till skydda barn, så är det oftast pedofilen som är farlig.

Ja, lika olagligt allting. Men som jag påtalat förr, om allting skall vara så korrekt så bör man även ha koll på detaljerna och skillnader, för att kunna göra korrekta avvägningar etc. Det är väl standard vid seriöst arbete oavsett vad det är.

Om det inte är så att fokus är på enbart hänga ut och dra åt sig uppmärksamhet, då är det inte lika noga med kunskaperna - vilket då gör att man måste ifrågasätta hela upplägget.

Har du fortfarande inte förstått att syftet med Dumpen är just att dra åt sig uppmärksamhet för att påvisa problemet med att vuxna söker barn i sexuellt syfte på nätet?

1. Påvisa problem.
2. Skapa opinion att påverka lagstiftaren att förbättra lagen.

Det är jävligt svårt att genomföra steg 1 och 2 ovan i det tysta!
Citera
2025-12-17, 09:18
Medlem
tens avatar
Citat:
Såhär på kvällskvisten kan vi ha lite utbildning.

Hebefili är vuxnas sexuella dragning till ungdomar som befinner sig i puberteten. Fenomenet skiljer sig från en snäv betydelse av pedofili, som då handlar om en sexuell dragning till prepubertala personer. Den är dessutom olik efebofili, vilket beskriver vuxnas sexuella dragning till postpubertala ungdomar (ungefär 15–17 år gamla).

Relation till pedofili

I vanligt språkbruk används ofta ordet pedofil om alla som har sexuellt intresse för minderåriga. Den vetenskapliga definitionen för pedofili är dock sexuellt intresse för barn som ännu inte gått in i puberteten. Orden hebefili och efebofili används alltså enbart för intresse för barn/ungdomar i respektive efter puberteten.

Det är alltså en markant skillnad på dessa två sorter (även då vetenskapligt). Tycker det är anmärkningsvärt att inte Dumpens anhängare har koll på detta. När det kommer till skydda barn, så är det oftast pedofilen som är farlig.

Ja, lika olagligt allting. Men som jag påtalat förr, om allting skall vara så korrekt så bör man även ha koll på detaljerna och skillnader, för att kunna göra korrekta avvägningar etc. Det är väl standard vid seriöst arbete oavsett vad det är.

Om det inte är så att fokus är på enbart hänga ut och dra åt sig uppmärksamhet, då är det inte lika noga med kunskaperna - vilket då gör att man måste ifrågasätta hela upplägget.

Brukar du dela in andra brottslingar t ex mördare och terrorister i olika undergrupper också, typ att en strypmördare inte är lika jävlig som en knivmördare etc?

Problemet är ju att de förverkligar sina fantasier med barn, inte att vissa tänder på barn i olika åldrar. Jag skulle gärna se allmänna publiceringar nu av våldtäktsmän, misshandlare mm fast då rycker väl vissa ut som vita riddare även till deras försvar.
Citera
2025-12-17, 09:25
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Har du fortfarande inte förstått att syftet med Dumpen är just att dra åt sig uppmärksamhet för att påvisa problemet med att vuxna söker barn i sexuellt syfte på nätet?

1. Påvisa problem.

Det finns många saker här i livet som är svåra, att något är svårt innebär inte att det är försvarbart att "ta en genväg" som i detta fall sannolikt skadar fler än den hjälper.

Att övergrepp mot barn inte förhindras i tillräckligt stor utsträckning ger inte någon enskild rätten att utifrån sitt eget godtycke provocera fram otjänjliga försök till brott för att sedan systematiskt förtala dessa personer inför sin omfattande publik, hur äckliga man än må tycka att de är.

Anser även att man måste göra skillnad på någon som aktivt söker barn på nätet eller är dömd för faktiska övergrepp eller dylikt, jämfört med någon som söker på nätet och inte förmår att ta avstånd när det visar sig vara "ett barn". Det finns en objektiv skillnad på dessa två ytterligheter och en skala mellan dem.

Att DU inte ser att det finns en annan väg att gå innebär inte att dumpens väg är den rätta, eller ens en bra sådan för sitt syfte.
Citera
2025-12-17, 09:30
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:

1. Påvisa problem.

Inte när man skapar mer problem än man löser, få får man tänka om - men det skulle man gjort för många år sen.

Citat:
Brukar du dela in andra brottslingar t ex mördare och terrorister i olika undergrupper också, typ att en strypmördare inte är lika jävlig som en knivmördare etc?

Du har aldrig noterat att mord kan bli "vållande till annans död" ? Det är nyanserat även där ja.

Problemet är ju att de förverkligar sina fantasier med barn, inte att vissa tänder på barn i olika åldrar. Jag skulle gärna se allmänna publiceringar nu av våldtäktsmän, misshandlare mm fast då rycker väl vissa ut som vita riddare även till deras försvar.

Inte en helt korrekt jämförelse. Där är det mer en motivfråga, men ja, det gör även domstol. Påföljderna och rubricering varierar en hel del beroende på uppsåt och motiv.

"Problemet är ju att de förverkligar sina fantasier med barn" , säger vem? Var finns 100% fakta på det?

Låt säga jag lägger till dig på något media, pratar om skada människor, du skickar bild eller video på sådant. Tycker du verkar ju vara en skön lirare, så bestämmer vi borde ta fika eller något och snacka lite. (lite som goré här på forumet)

När du kommer, då är ett kamerateam redo, "Här har vi då Ten som älskar att stycka människor, har även planerat attentat på Nyår" - bäst vi publicerar Ten med alla uppgifter som ens är möjligt att uppbringa och berätta att han tänkte precis mörda mig.

Det skulle vara samma sak. Förmodligen skulle många tycka det där låter ju helt knäppt, fast det är exakt samma sak.

Sen försvarar jag allt detta med att "Vi måste få stopp på våldet!", samt "Det är journalistik"
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-17 kl. 09:33.
Citera
2025-12-17, 09:32
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:

Tar gärna ditt exempel med våldtäktsmän vidare, där har vi på ena sidan den s.k. "Nytorgsmannen", där man gick ut med namn och bild i media. Detta var en person som systematiskt begick brott, allmänintresset var således ganska solklart.

Sen å andra sidan finns det exempel på personer som haft ett one night stand, det kanske har druckits eller så men samtycke har förelegat under akten, den ena parten i fråga har ångrat sig i efterhand och den andra blir dömd för våldtäkt, kort sagt. Det går ju inte att bevisa samtycke i efterhand om man inte varit charmig nog att be sin partner fylla i en blankett, så den tilltalade döms till följd av den omvända bevisbördan som föreligger sedan samtyckeslagens införande.

I lagens mening är båda ovanstående våldtäktsmän, anser du att båda bör hängas ut?
Citera
2025-12-17, 09:38
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Tar gärna ditt exempel med våldtäktsmän vidare, där har vi på ena sidan den s.k. "Nytorgsmannen", där man gick ut med namn och bild i media. Detta var en person som systematiskt begick brott, allmänintresset var således ganska solklart.

Sen å andra sidan finns det exempel på personer som haft ett one night stand, det kanske har druckits eller så men samtycke har förelegat under akten, den ena parten i fråga har ångrat sig i efterhand och den andra blir dömd för våldtäkt, kort sagt. Det går ju inte att bevisa samtycke i efterhand om man inte varit charmig nog att be sin partner fylla i en blankett, så den tilltalade döms till följd av den omvända bevisbördan som föreligger sedan samtyckeslagens införande.

I lagens mening är båda ovanstående våldtäktsmän, anser du att båda bör hängas ut?

Äntligen någon som faktiskt är med i matchen. I ditt andra exempel med one night stand, skulle det publiceras skulle det enbart vara en rubrik och "Man i 20 års åldern"

Det är bland annat dessa två bra exempel du gav, som tydligt markerar skillnaden på leva upp till art 85 i GDPR och inte. Krävs mer än så, men redan där faller Dumpen utanför GDPR-undantaget för journalistik (om det blir så inom kort, borde bli)
Citera
2025-12-17, 09:46
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Äntligen någon som faktiskt är med i matchen. I ditt andra exempel med one night stand, skulle det publiceras skulle det enbart vara en rubrik och "Man i 20 års åldern"

Om det ens skulle publiceras, jag försökte få det till det mildaste som ändå kan konstituera just våldtäkt. Men ja en del av problematiken kring att diskutera dumpen är ju just att det är väldigt mycket tyckande och kännande från påhejjarnas sida, ganska sällan någon som resonerar objektivt och förhåller sig till lagen. I de fall någon gör det är det oftast för att förtydliga någon enskild detalj, typ att det är olagligt att söka barn i sexuellt syfte, vilket stämmer, men tar då inte hänsyn till att det aldrig fanns ett barn...

Citat:
Det är bland annat dessa två bra exempel du gav, som tydligt markerar skillnaden på leva upp till art 85 i GDPR och inte. Krävs mer än så, men redan där faller Dumpen utanför GDPR-undantaget för journalistik (om det blir så inom kort, borde bli)

Måste fasen läsa in mig på den där...var ett tag sen jag höll på med GDPR.
Citera
2025-12-17, 09:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Jag tror hebefiler/hebofiler vill känna sig lite bättre och finare än pedofiler och är därför noga med att göra skillnad på dessa.
Men det handlar om sexuella övergrepp på barn och det kan aldrig förminskas på något sätt.
Citera
2025-12-17, 09:51
Medlem
tens avatar
Citat:
Inte när man skapar mer problem än man löser, få får man tänka om - men det skulle man gjort för många år sen.

Inte en helt korrekt jämförelse. Där är det mer en motivfråga, men ja, det gör även domstol. Påföljderna och rubricering varierar en hel del beroende på uppsåt och motiv.

"Problemet är ju att de förverkligar sina fantasier med barn" , säger vem? Var finns 100% fakta på det?

Låt säga jag lägger till dig på något media, pratar om skada människor, du skickar bild eller video på sådant. Tycker du verkar ju vara en skön lirare, så bestämmer vi borde ta fika eller något och snacka lite. (lite som goré här på forumet)

När du kommer, då är ett kamerateam redo, "Här har vi då Ten som älskar att stycka människor, har även planerat attentat på Nyår" - bäst vi publicerar Ten med alla uppgifter som ens är möjligt att uppbringa och berätta att han tänkte precis mörda mig.

Det skulle vara samma sak. Förmodligen skulle många tycka det där låter ju helt knäppt, fast det är exakt samma sak.

Sen försvarar jag allt detta med att "Vi måste få stopp på våldet!", samt "Det är journalistik"

Varför tror du att Dumpen har för avsikt att lösa problem. Förstod du inte min nummerlista med siffrorna 1 och 2?

Menar du att domstol skiljer på om någon mördats genom strypning eller med kniv?

De har ju kommit till platsen för att förverkliga sin fantasi, även fast vissa säger att de bara skulle fika så har ju gäddan, i chatten, förklarat sin avsikt.

Jag skulle nog bli imponerad om någon engagerat sig så jävla mycket för att blåsa mig.

Ditt exempel har sannolikhet 0, lite som att fråga: Om någon gav dig en mille för att äta bajs, skulle du göra det då? Klart som fan ingen skulle ge mig en mille för att äta bajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in