Citat:
Ursprungligen postat av
ten
Har du fortfarande inte förstått att syftet med Dumpen är just att dra åt sig uppmärksamhet för att påvisa problemet med att vuxna söker barn i sexuellt syfte på nätet?
1. Påvisa problem.
2. Skapa opinion att påverka lagstiftaren att förbättra lagen.
Det är jävligt svårt att genomföra steg 1 och 2 ovan i det tysta!
Inte när man skapar mer problem än man löser, få får man tänka om - men det skulle man gjort för många år sen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ten
Brukar du dela in andra brottslingar t ex mördare och terrorister i olika undergrupper också, typ att en strypmördare inte är lika jävlig som en knivmördare etc?
Du har aldrig noterat att mord kan bli "vållande till annans död" ? Det är nyanserat även där ja.
Problemet är ju att de förverkligar sina fantasier med barn, inte att vissa tänder på barn i olika åldrar. Jag skulle gärna se allmänna publiceringar nu av våldtäktsmän, misshandlare mm fast då rycker väl vissa ut som vita riddare även till deras försvar.
Inte en helt korrekt jämförelse. Där är det mer en motivfråga, men ja, det gör även domstol. Påföljderna och rubricering varierar en hel del beroende på uppsåt och motiv.
"Problemet är ju att de förverkligar sina fantasier med barn" , säger vem? Var finns 100% fakta på det?
Låt säga jag lägger till dig på något media, pratar om skada människor, du skickar bild eller video på sådant. Tycker du verkar ju vara en skön lirare, så bestämmer vi borde ta fika eller något och snacka lite. (lite som goré här på forumet)
När du kommer, då är ett kamerateam redo, "Här har vi då Ten som älskar att stycka människor, har även planerat attentat på Nyår" - bäst vi publicerar Ten med alla uppgifter som ens är möjligt att uppbringa och berätta att han tänkte precis mörda mig.
Det skulle vara samma sak. Förmodligen skulle många tycka det där låter ju helt knäppt, fast det är exakt samma sak.
Sen försvarar jag allt detta med att "Vi måste få stopp på våldet!", samt "Det är journalistik"