Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-12, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det utesluter det inte helt men det är föga troligt att man kan våldta någon när man är så plakat att man får minnesluckor
Har du hört talas om fylleknull .. en ganska populär aktivitet hos killar i en viss ålder.
Nej, att han har minnesluckor säger inget om hans prestationsförmåga - däremot helt säkert om hans förmåga att ta in protester - men det är inte den utsattes problem, det är hans.
Citera
2025-12-12, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att han skulle kunna våldta en nykter kvinna när han är så aspackad att han får minnesluckor faller självklart på sin egen orimlighet
Nej, det gör det inte.
Citera
2025-12-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör det inte.
Jo det gör det, får man minnesluckor är man så plakat att man hamnar i fyllecell, att tro att man i de skicket skulle kunna våldta en nykter kvinna är bara löjligt och man måste vara rejält könslostyrd för att tro det. Visst man kan inte utesluta våldtäkt till 100 procent han kanske får minnesluckor väldigt lätt men det är betydligt troligare att hon hittar på allt för att få skadestånd, det finns ju starka ekonomiska incitament för henne att ljuga vissa verkar glömma det
Citera
2025-12-12, 11:12
Medlem
Citat:
Har du hört talas om fylleknull .. en ganska populär aktivitet hos killar i en viss ålder.
Nej, att han har minnesluckor säger inget om hans prestationsförmåga - däremot helt säkert om hans förmåga att ta in protester - men det är inte den utsattes problem, det är hans.

Fylleknull kan man ägna sig åt, då är man dock inte så full att man får minnesluckor det finns olika grader av berusning, du förstår inte det men det är en annan sak, killen i detta fallet var med all sannolikhet inte i skick att begå våldtäkt alltså ljuger kvinnan helt uppenbart om man går på fakta istället för känslor
Citera
2025-12-12, 11:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Att han skulle kunna våldta en nykter kvinna när han är så aspackad att han får minnesluckor faller självklart på sin egen orimlighet

Vad jag förstår handlade våldtäkten om penetration med fingret. Hade det rört en egentlig våldtäkt hade det nog varit mindre rimligt, men något sådant klarade han väl av trots berusning, i alla fall med hennes bistånd.
Citera
2025-12-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad jag förstår handlade våldtäkten om penetration med fingret. Hade det rört en egentlig våldtäkt hade det nog varit mindre rimligt, men något sådant klarade han väl av trots berusning, i alla fall med hennes bistånd.

Det är betydligt troligare att hon hittar på allt för att få skadestånd även om det inte går att utesluta våldtäkt till, 100 procent, det finns ju starka ekonomiska incitament för henne att ljuga vissa verkar glömma det
Citera
2025-12-12, 11:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Jo det är väldigt märkligt att påstå att en person som gör en sak tydligt, dvs visar och säger att hon inte vill ha sex, egentligen gör det motsatta bara för att den andra personen är full. Dessbättre håller inte samhället och lagen med om det

Jo faktum är att det räcker , mer än väl om man gör det flera gånger.

Läs lagen.

Det där med samtycke stämmer. Men det var den misstänkte som inte hade sådant. Men ändå utförde samlag.

Jag förstår begreppet. Det här var ingen oaktsam våldtäkt. Det framgår i domen.

Misstänkt var inte i ett utsatt tillstånd, och det var han som tvingade sig på målsägande. Och inte tvärtom. Vilket nu också konstaterats av tingsrätten.

Om en person säger nej upprepade gånger är det inte frivilligt.

Om en person måste fly det egna hemnet , absolut inte frivilligt.

Nej, misstänkt

Men likväl ansvarig för sina handlingar.

Nej. Hon sa ju ifrån upprepade gånger.

Uppenbarligen nykter nog att kunna be om en avsugning, initiera samlag, dra ned trosorna, få erektion, föra in penis...osv osv.

Alltså inte för full. Dessutom den som tog initiativ, och upprepade gånger ignorerade när målsägande både visade och sa nej till sex. Alltså, våldtäkt.

Vad jag förstår har du fått det där om bakfoten. Det var ingen riktig våldtäkt som du beskriver utan rörde sig om penetration med finger. Enligt målsäganden åtminstone. Han var ju så berusad att allt talar för att han befann sig i ett särskilt utsatt tillstånd och har givetvis då svårt att försvara sig mot anklagelserna.

Om det hade rört sig om en regelrätt våldtäkt som du beskriver den hade jag inte heller resonerat som jag gör här.

Att han av allt att döma enligt lagen befinner sig i detta särskilda tillstånd understryker att målsäganden inte borde haft sex med honom då han inte kunde samtycka till den sexuella aktivitet hon beskriver att de ägnat sig åt och borde sett till att inte låta honom smeka henne med fingrarna.
Citera
2025-12-12, 13:06
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Jo det gör det, får man minnesluckor är man så plakat att man hamnar i fyllecell, att tro att man i de skicket skulle kunna våldta en nykter kvinna är bara löjligt och man måste vara rejält könslostyrd för att tro det. Visst man kan inte utesluta våldtäkt till 100 procent han kanske får minnesluckor väldigt lätt men det är betydligt troligare att hon hittar på allt för att få skadestånd, det finns ju starka ekonomiska incitament för henne att ljuga vissa verkar glömma det

Har du aldrig vaknat upp med en kvinna i en säng utan att komma ihåg hur ni hamnade där? Det har jag gjort mer än en gång. Har givetvis aldrig varit snack om någon våldtäkt.
Citera
2025-12-12, 13:08
Medlem
Citat:
Gus*av ljungkvis*

*=T
Äntligen
Citera
2025-12-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Har du aldrig vaknat upp med en kvinna i en säng utan att komma ihåg hur ni hamnade där? Det har jag gjort mer än en gång. Har givetvis aldrig varit snack om någon våldtäkt.

Jo det har hänt tack och lov var det ingen ond kvinna som ville tjäna pengar på mig som jag vaknade upp bredvid
Citera
2025-12-12, 14:33
Medlem
Citat:
Gus*av ljungkvis*

*=T

Flurk*mark?
Citera
2025-12-12, 15:06
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Låter så självklart.

Var det inte lika självklart i denna kvinnas allmänbildning?

För med den vetskapen vore det ju väldigt märkligt och dumt att välkomna in sin fyllekåta killkompis under sitt eget täcke i sin egna säng.

Hade hon någon baktanke med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in