Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-26, 13:24
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det är tydligt sett till fakta att han blev nerdrogad, annars hade han kommit ihåg mer det hade inte varit helt svart och tjejen hade inte kunnat veta säkert att hon kunde utnyttja minnesförlusten om hon inte drogat honom med benso det är enkel logik baserat på fakta i målet

Fakta? Det där är ju helt och hållet ditt påhitt och inget som det finns någon som helst stöd för.
Citera
2025-12-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Fakta? Det där är ju helt och hållet ditt påhitt och inget som det finns någon som helst stöd för.

Du vet inget om kriminologi du har inga kunskaper i juridik psykologi och mänskligt beteende jag är en expert på mänskligt psyke, till att börja med kan man utgå ifrån fakta han var så full att han har minnesförlust det framgår även av snap konversationen, okej fakta 2 han måste varit askalas men enbart alkohol brukar inte ge sådan minnesförlust så han har förmodligen fått i sig benso, varför skulle en tjej köra hem en helt bensad och full kompis som vill ha sex? Givetvis inte, en bensad person är en jobbig jävel om man själv är nykter så troligtvis hade han inte fått i sig det när de kom hem till henne.

Han fick alltså det i sig hos henne, varför skulle han ta det där frivilligt när han inte tagit på hela kvällen och bara har fitta i åtanke, nej hon bör ha drogat honom så han däckat, hon fatta att han skulle ha rejäla minnesluckor sen så när hon sedan anklaga honom skulle han själv börja tvivla, sen visa det hela för snuten.

Jag förstår alla kan inte ha samma privilegium som mig jag är inte bra på allt nä men allt som har med brott och psykologi kriminologi osv att göra men det är genom detta jag räknat ut det exakta händelseförloppet
Citera
2025-12-26, 16:11
Medlem
Citat:
Du vet inget om kriminologi du har inga kunskaper i juridik psykologi och mänskligt beteende jag är en expert på mänskligt psyke, till att börja med kan man utgå ifrån fakta han var så full att han har minnesförlust det framgår även av snap konversationen, okej fakta 2 han måste varit askalas men enbart alkohol brukar inte ge sådan minnesförlust så han har förmodligen fått i sig benso, varför skulle en tjej köra hem en helt bensad och full kompis som vill ha sex? Givetvis inte, en bensad person är en jobbig jävel om man själv är nykter så troligtvis hade han inte fått i sig det när de kom hem till henne.

Han fick alltså det i sig hos henne, varför skulle han ta det där frivilligt när han inte tagit på hela kvällen och bara har fitta i åtanke, nej hon bör ha drogat honom så han däckat, hon fatta att han skulle ha rejäla minnesluckor sen så när hon sedan anklaga honom skulle han själv börja tvivla, sen visa det hela för snuten.

Jag förstår alla kan inte ha samma privilegium som mig jag är inte bra på allt nä men allt som har med brott och psykologi kriminologi osv att göra men det är genom detta jag räknat ut det exakta händelseförloppet

Haha, expert på psykologi och kriminologi men ändå skriver du wall of texts nästan ingen orkar läsa. Med argument så lacking att allt du har är ”trust me bro”
Citera
2025-12-26, 17:01
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
jag är en expert på mänskligt psyke,

HAHAHAHA

Citat:
det framgår även av snap konversationen,

Att han snarare kommer ihåg iaf vissa delar.

Citat:
varför skulle en tjej köra hem en helt bensad och full kompis som vill ha sex?

För att vara schysst? För att hon tror han ska respektera hennes nej?

Citat:
hade han inte fått i sig det när de kom hem till henne.

Ingen annan stans än i dina teorier nämns ju benso. Du hittar alltså på och inget annat.

Citat:

Och ändå förstår du inte högsta domstolens väglednings och vad den har för bäring i domar likt denna?
Citera
2025-12-26, 17:16
Medlem
Citat:
Kan ju vara så enkelt som att begära ut domen från Umeå tingsrätt men det ligger väll över din intelligensnivå att reda ut något sådant
Hahaha vilken pajas du är. Var ligger domen då? Som sagt så har jag inte hittat den. Tingsrätten är också stängd tills på måndag, men det är väl du helt oförmögen att förstå.
Citera
2025-12-26, 17:28
Medlem
Citat:

Expert på mänskligt psyke? Bra på brott och psykologi, kriminologi osv? Du är fullständigt inkapslad att författa en text på ett korrekt sätt och är uppenbart sinnesförvirrad. Att hävda något annat är skrattretande. Självklart helt uteslutet att du skulle inneha ha någon form relevant akademisk utbildning kopplat till dessa frågor.

Inte förvånande att din självinsikt är obefintlig. Jag har stött på många dumma människor på detta forum men du är helt klart ohotad 1a. Börja med att lära dig att läsa och skriva innan du ger dig in i diskussionen som kräver någon form av kritiskt tänkande. Sluta skämma ut dig.

Försvara gärna människor som är oskyldigt dömda, men i detta fallet så har du varken bevis eller rimlig argument för att styrka din teori. Kom ihåg att alla män inte är våldtäktsmän, men alla våldtäktsmän är just män.
Citera
2025-12-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Högsta domstolen har slagit fast vad som kan räcka tingsrätten har missuppfattat deras vägledning totalt dock
Vägledningen handlar främst om vilket bevisvärde BOs berättelse ska tilldelas. Utöver att berättelsen ska vara sammanhållen, rimlig, fri från överdrifter får den gärna vara fri från motsägelser.

Trots att BOs berättelse kan väga tungt så måste den styrkas med någon typ av annan bevisning. Det är snarare du som missuppfattat.
Citera
2025-12-26, 18:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gatujuristen
Hahaha vilken pajas du är. Var ligger domen då? Som sagt så har jag inte hittat den. Tingsrätten är också stängd tills på måndag, men det är väl du helt oförmögen att förstå.
Jag har skickat domen till dig via PM.

Jag avstår från att utveckla detta vidare i tråden, då utrymmet för saklig diskussion här är begränsat och modereringen kan upplevas som selektiv.
Citera
2025-12-26, 18:47
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:

Självutnämnd expertis är inte expertis. Det är bara ett ord som används för att dölja att bevis saknas.

Du sitter bara och gungar på en julmust flaska och hoppas att det går för dig.
Citera
2025-12-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist
Självutnämnd expertis är inte expertis. Det är bara ett ord som används för att dölja att bevis saknas.

Du sitter bara och gungar på en julmust flaska och hoppas att det går för dig.

Jag är inte självutnämnd andra har utnämnt mig till expert och det är inte så konstigt eftersom jag aldrig haft fel hittills och jag brukar kunna räkna ut exakta händelseförlopp som stämmer.

I detta fallet var det enkelt eftersom det är uppenbart om man inte är känslostyrd och har 43 i IQ att killen är oskyldig
Citera
2025-12-27, 09:19
Medlem
Citat:
Expert på mänskligt psyke? Bra på brott och psykologi, kriminologi osv? Du är fullständigt inkapslad att författa en text på ett korrekt sätt och är uppenbart sinnesförvirrad. Att hävda något annat är skrattretande. Självklart helt uteslutet att du skulle inneha ha någon form relevant akademisk utbildning kopplat till dessa frågor.

Inte förvånande att din självinsikt är obefintlig. Jag har stött på många dumma människor på detta forum men du är helt klart ohotad 1a. Börja med att lära dig att läsa och skriva innan du ger dig in i diskussionen som kräver någon form av kritiskt tänkande. Sluta skämma ut dig.

Försvara gärna människor som är oskyldigt dömda, men i detta fallet så har du varken bevis eller rimlig argument för att styrka din teori. Kom ihåg att alla män inte är våldtäktsmän, men alla våldtäktsmän är just män.

Fint att se din ilska bara för att andra har kunskaper du själv saknar.

Att du har en iQ som matchar din skostorlek är inte mitt problem och inget du behöver gå på mig för, självklart har jag utbildning och anlitas ofta av polisen som expert, du är uppenbarligen bara avundsjuk, annars hade du inte skrivit ditt arga inlägg lilla vännen 🙂
Citera
2025-12-27, 09:20
Medlem
Citat:
Vägledningen handlar främst om vilket bevisvärde BOs berättelse ska tilldelas. Utöver att berättelsen ska vara sammanhållen, rimlig, fri från överdrifter får den gärna vara fri från motsägelser.

Trots att BOs berättelse kan väga tungt så måste den styrkas med någon typ av annan bevisning. Det är snarare du som missuppfattat.

Det räcker att tjejen även spridit sina lögner till ett par vänner men du känner antagligen inte till att det räknas som "stödbevisning" din okunnighet har du redan bevisat mer än en gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in