Citat:
Ursprungligen postat av
Nanny06
Varför skulle ensambarn behöva lagsporter mer än andra menar du? Jag är ensambarn, spelade fotboll under många år men inte sjutton hjälpte det mig ...
De brukar behöva lite extra social träning, bland annat på att samarbeta. (Ja, faktiskt, folk som växer upp med syskon får ju det hela, hela tiden automatiskt och man är aldrig nummer 1 utan delad 1 när man har syskon.)
Någon som vet hur det går till att få ateljé på Konstakademien? Helene är ju konstnär men konstigt att hela Ernst familj får husera där (Ernst sitter väl med i styrelsen?). Sigges verkshöjd som konstnär kan väl diskuteras, det är väl iaf svårmotiverat att just han skulle ha större rätt än de väldigt många begåvade kända och icke kända som finns i landet (å andra sidan har han ingen egen lokal utan delar med olika familjemedlemmar men han får ju bre ut sig där, har troligen egna nycklar dit et c).
Jag tycker att Elsas samling av klänningar är jättefin och kul att hon bedriver verksamheten men den är samtidigt genomkommersiell och går inte ut på att skapa utan på att tjäna pengar genom att hyra ut kläder till bröllop? Hur kan det vara möjligt att år efter år få egna lokaler på Konstakademien för det?
Hur gick det till när det beslutades att 1. Helene skulle få permanent lokal där (absolut lika mkt värd det som andra etablerade konstnärer men sitter ens man i styrelsen bör det kunna motiveras objektivt) 2. Sigge skulle få dela lokal (kanske helt ok att de som hyr i sin tur får hyra in vilka de vill, jag vet inte) 3. Elsa skulle få bedriva kläduthyrning?
Personligen skulle jag vägrat mina familjemedlemmar om jag satt i styrelsen. Det ser bara för illa ut, de hade fått söka lokal på ett ställe där jag inte satt i någon slags ledningsposition.