2025-11-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Nej, nu i oktober om uppfostran och aktiviteter.

Hon skriver ordagrant: ”jag orkar heller inte vara logistiskt intrasslad heller om jag ska vara ärlig”.

Intressant. Jag känner precis tvärtom vad gäller mina barn.

Du menar inlägget där hon uttryckligen skriver ”Lynn har aktiviteter någon gång i veckan och det tillsammans med fritids tycker vi är lagom.” Väldigt speciellt att du tolkar det som att han inte får ha några aktiviteter.

I övrigt: det är enklare om du länkar till inlägget istället för att citera.
Här är inlägget ifråga: https://elsa.elle.se/elsa-billgren/om-uppfostran-skarm-och-aktiviteter/
Citera
2025-11-22, 22:54
Medlem
Antar att de inte direkt varit några lagspelare själva under sin uppväxt. Svårt att se att Ernst och Helene stressat iväg till några aktiviteter hela helgerna? Då blir det väl naturligt att man inte ser vitsen i det för sin egen son. Jag har personligen svårt för ensambarn som väljer bort lagsporter, de blir ofta väldigt speciella personligheter.
Citera
2025-11-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Antar att de inte direkt varit några lagspelare själva under sin uppväxt. Svårt att se att Ernst och Helene stressat iväg till några aktiviteter hela helgerna? Då blir det väl naturligt att man inte ser vitsen i det för sin egen son. Jag har personligen svårt för ensambarn som väljer bort lagsporter, de blir ofta väldigt speciella personligheter.
Ännu värre om föräldrarna väljer bort lagsporter åt dem.

Dagens blogg: varför tror hon att gamla kärlekar är intressant content? Återkommande dessutom. Och så de obligatoriska korslagda benen för att framstå som smalare än irl.
Citera
2025-11-24, 18:43
Medlem
Har inte hennes hår blivit väldigt tunt senaste året?
Citera
2025-11-24, 18:56
Medlem
Haze23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan

Bieffekt från ozempic?
Citera
2025-11-24, 19:05
Medlem
Citat:

Tror det är att hon bleker det så hårt. Ser nästan genomskinligt ut ibland.
Men det är klart, att äta väldigt ensidigt hjälper väl inte heller.
Citera
2025-11-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Tror det är att hon bleker det så hårt. Ser nästan genomskinligt ut ibland.
Men det är klart, att äta väldigt ensidigt hjälper väl inte heller.

Nja inte bara blekning väl? Volymen har minskat helt klart. Jämför svallet hon hade för några år sen med det hon har nu och man börjar skönja mamma Helenes gener in effect.
Citera
2025-11-24, 21:56
Medlem
Citat:
Nja inte bara blekning väl? Volymen har minskat helt klart. Jämför svallet hon hade för några år sen med det hon har nu och man börjar skönja mamma Helenes gener in effect.

Vilket är helt naturligt när man är 40+. Håret likaväl som huden tappar sin vitalitet.
Citera
2025-11-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Vilket är helt naturligt när man är 40+. Håret likaväl som huden tappar sin vitalitet.

Elsa har inte fyllt 40 än.
Citera
2025-11-25, 00:59
Medlem
Citat:
Tror det beror på att hon slutat eller pausat att styla det . Insåg idag när jag såg bilden på henne med uppsatt hår på Billgren&Woods Insta att den här osminkade looken är förstås danskinspirerad. Flera danska influencers som kör den looken och även Dixdöttrarna.
Citera
2025-11-25, 06:39
Medlem
cleolinas avatar
Varning för bitchigt pms-inlägg:
Gud vad det märks att hon aldrig utsatt sig för någonting som varit ens det minsta utmanande (t ex inte en enda högskolepoäng?). Ett otroligt tjat om körkortet. Det är helt naturligt att klara det!? Jag tog det också på första uppkörningen - när jag var 18 år…. Och jag var inte den enda, det var fullt av 18-åringar som alltså inte gått ut gymnasiet ännu som också tog körkortet på första uppkörningen. Det normala måste ju vara att klara av att ta det.
Fattar att alla inte har övat tillräckligt för att ta det på första försöket, men det är ju just en övningssak, det är inte svårt för fem öre att köra bil. Det svåra är väl att hela tiden vara alert och hålla koll på omgivningens potentiella faror och inte bli för bekväm samt att hålla huvudet kallt i en eventuell krissituation där man måste fatta sekundsnabba beslut. Inte att ratta en bil och få körkortet.

PS. Hon tog ju dessutom för automat och slapp det där jäkla växlandet som vi tvingades hålla på med. Gör det ju verkligen ännu enklare på ett ganska betydligt sätt.
Senast redigerad av cleolina 2025-11-25 kl. 06:43.
Citera
2025-11-25, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Varning för bitchigt pms-inlägg:
Gud vad det märks att hon aldrig utsatt sig för någonting som varit ens det minsta utmanande (t ex inte en enda högskolepoäng?). Ett otroligt tjat om körkortet. Det är helt naturligt att klara det!? Jag tog det också på första uppkörningen - när jag var 18 år…. Och jag var inte den enda, det var fullt av 18-åringar som alltså inte gått ut gymnasiet ännu som också tog körkortet på första uppkörningen. Det normala måste ju vara att klara av att ta det.
Fattar att alla inte har övat tillräckligt för att ta det på första försöket, men det är ju just en övningssak, det är inte svårt för fem öre att köra bil. Det svåra är väl att hela tiden vara alert och hålla koll på omgivningens potentiella faror och inte bli för bekväm samt att hålla huvudet kallt i en eventuell krissituation där man måste fatta sekundsnabba beslut. Inte att ratta en bil och få körkortet.

PS. Hon tog ju dessutom för automat och slapp det där jäkla växlandet som vi tvingades hålla på med. Gör det ju verkligen ännu enklare på ett ganska betydligt sätt.

Haha, ja i Elsas värld är verkligen detta stort. Alltså, känslan av att klara uppkörningen är ju verkligen så skön för det finns inget tråkigare än att övningsköra. Obs nu klarade ju inte Elsa uppkörningen på det första försöket. Detta var det andra försöket.

Jag tycker också hur hon blåser upp detta talar för att hon inte gjort många prövande saker, som till exempel utbildning i olika former. Det har jag fortfarande inte kan fatta att hon inte gjort. Läs en kurs liksom?? Jag undrar om Sofia har/kommer ha svårt att relatera till Elsas tjat om körkortet. Sofia håller ju på att kämpa sig igenom sjuksköterskaurbildningen och där är ju varje vecka en uppkörningsvecka. Jag klarar dock inte av att lyssna på deras podd i mer än fem minuter så någon annan får rapportera här om den delen. Jag tror dock att vi kommer få fler inlägg om körkortet i bloggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in