Citat:
Ursprungligen postat av
cleolina
Varning för bitchigt pms-inlägg:
Gud vad det märks att hon aldrig utsatt sig för någonting som varit ens det minsta utmanande (t ex inte en enda högskolepoäng?). Ett otroligt tjat om körkortet. Det är helt naturligt att klara det!? Jag tog det också på första uppkörningen - när jag var 18 år…. Och jag var inte den enda, det var fullt av 18-åringar som alltså inte gått ut gymnasiet ännu som också tog körkortet på första uppkörningen. Det normala måste ju vara att klara av att ta det.
Fattar att alla inte har övat tillräckligt för att ta det på första försöket, men det är ju just en övningssak, det är inte svårt för fem öre att köra bil. Det svåra är väl att hela tiden vara alert och hålla koll på omgivningens potentiella faror och inte bli för bekväm samt att hålla huvudet kallt i en eventuell krissituation där man måste fatta sekundsnabba beslut. Inte att ratta en bil och få körkortet.
PS. Hon tog ju dessutom för automat och slapp det där jäkla växlandet som vi tvingades hålla på med. Gör det ju verkligen ännu enklare på ett ganska betydligt sätt.
Haha, ja i Elsas värld är verkligen detta stort. Alltså, känslan av att klara uppkörningen är ju verkligen så skön för det finns inget tråkigare än att övningsköra. Obs nu klarade ju inte Elsa uppkörningen på det första försöket. Detta var det andra försöket.
Jag tycker också hur hon blåser upp detta talar för att hon inte gjort många prövande saker, som till exempel utbildning i olika former. Det har jag fortfarande inte kan fatta att hon inte gjort. Läs en kurs liksom?? Jag undrar om Sofia har/kommer ha svårt att relatera till Elsas tjat om körkortet. Sofia håller ju på att kämpa sig igenom sjuksköterskaurbildningen och där är ju varje vecka en uppkörningsvecka. Jag klarar dock inte av att lyssna på deras podd i mer än fem minuter så någon annan får rapportera här om den delen. Jag tror dock att vi kommer få fler inlägg om körkortet i bloggen.