2022-02-24, 14:21
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Nej fy så pinsamma och märkliga dessa inlägg är! Man begriper ju ingenting som du säger...

Och jag tycker tvärtemot att de är de roligaste inläggen på bloggen.
Älskar Pontus humor!
Citera
2022-02-24, 14:22
Medlem
Tycker lite synd om Pontus. Han har i princip inga egna vänner, en fru som bestämmer allt och han tvingas bo i ett beiget dockhus. Vad är det för liv för en karl?
Citera
2022-02-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Och jag tycker tvärtemot att de är de roligaste inläggen på bloggen.
Älskar Pontus humor!

Haha okej, kanske jag som är trög!
Citera
2022-02-28, 08:17
Medlem
Branogbitters avatar
Censuren på bloggen tar nya höjder. En ”Marisol” skrev ifrågasättande kring ”bröllopet” och blev besserwissrad av Elsa. Andra läsare höll med och stämplade ”Marisol” som att hen mår psykiskt dåligt. Kommentarer som håller med ”Marisol” släpps däremot inte fram, så intrycket blir för läsarna att ALLA är emot ”Marisol” och håller med Elsa.
Citera
2022-02-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Censuren på bloggen tar nya höjder. En ”Marisol” skrev ifrågasättande kring ”bröllopet” och blev besserwissrad av Elsa. Andra läsare höll med och stämplade ”Marisol” som att hen mår psykiskt dåligt. Kommentarer som håller med ”Marisol” släpps däremot inte fram, så intrycket blir för läsarna att ALLA är emot ”Marisol” och håller med Elsa.

Fast tänk om de bara är kära och vill fira detta genom att gifta sig igen? Då är det ju en ganska tråkig och bitter kommentar från Marisol. De kanske sållar bort andra negativa kommentarer så det ser bättre ut i kommentarsfältet, men jag tycker samtidigt inte att det är så konstigt om folk ifrågasätter varför man vill fira sin kärlek..?
Citera
2022-02-28, 09:38
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Fast tänk om de bara är kära och vill fira detta genom att gifta sig igen? Då är det ju en ganska tråkig och bitter kommentar från Marisol. De kanske sållar bort andra negativa kommentarer så det ser bättre ut i kommentarsfältet, men jag tycker samtidigt inte att det är så konstigt om folk ifrågasätter varför man vill fira sin kärlek..?
Eller så är man så säker i sig själv att man kan låta såna kommentarer rinna av en? Jag håller med om att just den kommentaren var ganska tjurig, men att censurera för att få kommentarsfältet att framstå helt till sin fördel känns också konstigt.
Citera
2022-02-28, 11:43
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Tycker att själva frågeställandet är helt rimligt men den här "Marisol" kunde uttryckt sig lite schysstare. Det är en sak att jargongen är rå här på FB då vi inte riktar oss direkt till Elsa, men om man kommenterar på hennes blogg kan man ha en lite vänligare ton.

Hursom, så känner jag att dagens inlägg var lite luddigt. Ska de gifta om sig eller ska de inte gifta om sig? Att de ska ha en fest framgår ju tydligt, men ska de förnya sina löften?
Elsa skriver "det är ju dessutom inget "riktigt" bröllop utan en bröllopsdagsfest med ceremoni"
Menar hon då att ett "riktigt" bröllop bara är de som äger rum i kyrka/stadshus etc?

Oavsett så är det bara änsligt och förjävla fånigt alltihop.
Citera
2022-02-28, 12:21
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Tycker att själva frågeställandet är helt rimligt men den här "Marisol" kunde uttryckt sig lite schysstare. Det är en sak att jargongen är rå här på FB då vi inte riktar oss direkt till Elsa, men om man kommenterar på hennes blogg kan man ha en lite vänligare ton.

Hursom, så känner jag att dagens inlägg var lite luddigt. Ska de gifta om sig eller ska de inte gifta om sig? Att de ska ha en fest framgår ju tydligt, men ska de förnya sina löften?
Elsa skriver "det är ju dessutom inget "riktigt" bröllop utan en bröllopsdagsfest med ceremoni"
Menar hon då att ett "riktigt" bröllop bara är de som äger rum i kyrka/stadshus etc?

Tycker också det känns lite märkligt. Alltså, hela grejen i sig är märklig och fånig, men hade det varit en tydlig struktur och förklaring så hade man kanske förstått bättre. Nu känns det mest som att Elsa fått för sig något, tjatat till sig av Pontus att genomföra och mest för att hon vill ha ett party typ? ”Kärleksfest” och för att ”fira kärleken” känns så sjukt töntigt.
Citera
2022-02-28, 13:35
Medlem
Så skönt det var när Elsa nyss inte uppdaterade sin blogg på två dagar, att liksom slippa hennes svamliga ”djupa” tankar, ”danska influencers- inspiration”, shopping etc. Är väl ett tecken på hur beroende man kan bli av sociala medier när man, som jag, ändå fortsätter följa henne.
Citera
2022-02-28, 15:48
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Så skönt det var när Elsa nyss inte uppdaterade sin blogg på två dagar, att liksom slippa hennes svamliga ”djupa” tankar, ”danska influencers- inspiration”, shopping etc. Är väl ett tecken på hur beroende man kan bli av sociala medier när man, som jag, ändå fortsätter följa henne.
Jag håller med! Hoppades verkligen p att hon skulle kommentera läget i Europa, så som tex Sandra Beijer och Johanna Bradford gjort, men icke! Det blev ett snabbt hopskrivet inlägg om deras romantiska reprisbröllop istället.
Citera
2022-02-28, 16:57
Medlem
Citat:

Jag har inte brytt mig så mkt om diskussionen kring deras kommande ”andra bröllop”, men när Elsa i dagens inlägg skrev ” Vi gifter om oss på min favoritplats i stan, äter middag tillsammans på min favoritrestaurang och sen dansar vi i syrenbersån i min favoritträdgård tills man vill gå hem.” så började jag ändå fundera över hur mycket det här är hennes grej vs hur mycket det är deras grej? Förstår absolut att de vill fira förhållande, kris, Pontus 40-årsdag osv men just denna mening fick mig att haja till. Aja whatever makes them happy men det framstår inte riktigt som nåt de gör tillsammans
Citera
2022-02-28, 17:55
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Vad vet ni om Elsa Billgren utom att hon är dotter till Helene och Ernst och att hon medverkat i minst en smörja på SVT (Melodischlagern och nu senast nåt försök till humorprogram). Nån som sett henne supa ute på lokal och nåt skandalöst uppträde? Sexar hon hej vilt och med vilka då?

Allt smask måste fram i ljuset...
Vad menas med fröken proppmätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in