Citat:
Ursprungligen postat av
Stoltmamma26
Stefan har skulder och har utmätning på lönen på över 10.000 kr i månaden. Ellie visste nog inte det för ett år sen. Stefan har haft utmätning sen 2022. Jag skulle inte heller vilja flytta ihop med nån med så mycket skulder.
Inte jag heller, om han inte visade att han försöker lösa det. Jag vet inte om jag ska skriva det jag tycker o tror, men iallafall, jag kan gissa att S är kanske lite slarvig eller har svårt ta slutgiltiga beslut så hans försäljning har varit på G i flera år men det bara händer inte. Så har han skulder och utmätning. E är trots det knäppa hon gör noga med sin ekonomi och när hon tar beslut om saker verkar hon iallafall göra dem (om det inte handlar om städning men det finns trots allt viktigare saker hon iallafall gör som flyttar för att ordna trygg ekonomi).
Skulle han inte försöka lösa sina problem tror jag det kan bli problem mellan dem. Tex att han inte säljer och därför inte kan betala av skulderna och slippa utmätning. Då ska hon nästan försörja honom också, som hon antagligen gjort när han var arbetslös (minns ju den där frågestunden när någon frågade om delad ekonomi och att det blev lite stelt).