Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Så bra vänner verkar de inte ha varit. En vän anmäler väl dessutom inte en vän i första taget men här kan man börja misstänka att skadeståndet kommit in i bilden? Pengar får många människor att tappa kontrollen.

Är det inte mest kvinnor som "råkar" hamna i säng med någon för att sen ångra sig och anmäla våldtäkt? ☺️

Hon testar om han är ångerfull på riktigt. Men han visar ingen genuin ånger/inga skuldkänslor/ingen förståelse för att han har utsatt henne för en våldtäkt. Då blev det nog rätt lätt för henne att anmäla.

Hade han visat genuin ånger och tagit på sig ansvaret över våldtäkten. Så hade hon sannolikt fått väldigt svårt att anmäla honom.

Läs hela Snapchatkonversationen och i synnerhet de två sista meningarna. Förmodligen där hon beslöt sig för att anmäla honom. När han verkade korkad och skyllde ifrån sig.

Snapchatkonversationen:

"Citat:

Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig". "
Citera
2025-11-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Får väl se när det hänt, tror det låter annorlunda när du blivit våldtagen av nån du känner

Jag har för många år sen haft sex med en mycket oattraktiv tjej mot min vilja. Inget jag är stolt över, men naturligtvis inget jag skulle anmält.
Citera
2025-11-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Men du verkar ännu sjukare som tycker det är normalt av en tjej att dra hem en full kille känd för att inte acceptera ett nej.

Hon har nog vetat exakt vad hon gjort från första början, mycket pengar blev det.
Skulle nog säga att de flesta skulle definiera dig som sjuk i huvudet som skuldbelägger ett våldtäktsoffer. Men förstår att du är ledsen nu när du inte längre kan utsätta kvinnor för övergrepp
Citera
2025-11-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Han o läsa innan den blev låst, men vad man kunde urskilja var att tjejen aldrig fick balle, snubben hade fortsatt tafsa på henne när dom la sig i samma säng, hon ropa nej flera gånger, hon reste sig sedan upp o lämna lägenheten, dagen efter skrev dom till varandra, där han uppenbart minns han tafsat på henne, men finns ingenstans att han tog på muttan eller ens använt ballen på något sätt.

Tjejen fick extremt bra betalt för detta o killen fick extremt hårt straff, uppenbart finns det något annat man har på denna snubbe till varför man dömde jätte skadestånd som inte ens en fullbordad grov våldtäkt får i skadestånd.

Hur menar du? Vad kan det vara ex som bidrar till det höga skadeståndet?
Citera
2025-11-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Jag säger att du är efterbliven som tror att "det räcker att bete sig som folk" för att inte råka ut för något.

Självklart kan vem som helst råka ut för en slumpmässig galning.

Men risken att bli anmäld för våldtäkt av någon man känt i flera år är tämligen liten om man beter sig som folk.

Din logik här är ju som att diskutera om hur långt ett snöre är.
Citera
2025-11-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Snapchatkonversationen:
”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”

”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
Så han erkände i en Snapchatkonversationen att han begått en våldtäkt. Det var antagligen det enklaste mål domstolen haft den månaden.
Citera
2025-11-23, 21:19
Medlem
17 sidor med dravel, ingen som vet något konkret? T.ex vilka dom inblandade är?
Citera
2025-11-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Killen skrev förlåt. Han var mycket väl medveten om att hon inte ville. Solklar våldtäkt.

Vad skrevs före ordet förlåt?
Vad exakt bad han om ursäkt för?

Är det en våldtäkt om inget har penetrerats?
Citera
2025-11-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad skrevs före ordet förlåt?
Vad exakt bad han om ursäkt för?

Är det en våldtäkt om inget har penetrerats?

Se nedan:

"Snapchatkonversationen:

Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”

Hans svar: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”.

...........

För att det ska räknas som våldtäkt, behöver det ha skett något som är jämförbart med samlag. Så antingen har han penetrerat henne med dolmen eller med fingrarna eller liknande.

Om han "bara" gjorde något mellan blygläpparna, men utan att penetrera, så hade han dömts för sexuellt övergrepp istället.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-11-23 kl. 22:20.
Citera
2025-11-23, 22:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Se nedan:

"Snapchatkonversationen:

Hans svar: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”.

...........

För att det ska räknas som våldtäkt, behöver det ha skett något som är jämförbart med samlag. Så antingen har han penetrerat henne med dolmen eller med fingrarna eller liknande.

Om han "bara" gjorde något mellan blygläpparna, men utan att penetrera, så hade han dömts för sexuellt övergrepp istället.

Det lutar starkt åt att kvinnan knappast hade samtycke till sex med mannen här. Om han var ”tokfull”, vilket sannolikt är korrekt, så kan han enligt lagen inte lämna samtycke. Han befinner sig av allt att döma i en särskilt utsatt situation när hon bestämmer sig för att gå till sängs med honom.
Citera
2025-11-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Så han erkände i en Snapchatkonversationen att han begått en våldtäkt. Det var antagligen det enklaste mål domstolen haft den månaden.
Inte enligt många på flashback dom saknar förmågan att ta till sig information när den är skriven antagligen lässvårigheter
Citera
2025-11-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshCoffee
https://www.vk.se/2025-11-22/umeabo-valdtog-tjejkompis-efter-fest-doms-till-tre-ars-fangelse-cd6ac?pak=8XPE1efXSQbhPZdTnF___HSmuP lIjhR______QEb2jrkAliljrdaeNl0rm03YVrbHCkexi8wgPtX iZa8i2pPzhYWBnXwM96S8K7AVOPcUu

"Hon sa nej till sex redan i bilen hem. Hon sa även upprepade gånger ”nej” eller ”sluta” när de skulle sova. Nu döms hennes kompis till tre års fängelse för våldtäkt. Han ska också betala skadestånd till kvinnan på 220 000 kronor."

Vilka handlar detta om?

Jag vet inte men det är alldeles för klent straff för det mest traumatiserande brottet av alla 😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in