Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Klipper/klistrar/raderar du i inlägg ska du markera detta!

Varför skulle det ha framgått om de tidigare varit fwb?
Vi har ju enbart hennes (förmodligen) arrangerade snapchatkonversation att förlita oss på!

Nej, vi har även tidningsnotis från domen. Och där framgår det att de varit vänner sedan en längre tid. Inget om någon annan sorts relation.
Citera
2025-11-24, 19:05
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Nej, vi har även tidningsnotis från domen. Och där framgår det att de varit vänner sedan en längre tid. Inget om någon annan sorts relation.

Du är alltså dum på riktigt, så du tror att tidningen skulle skriva ut det om de hade kompisknullat med varandra vid ngt tillfälle?

Ang din spoiler så är det väl bara fakta och inte falsk ryktesspridning att du i trådar "tagit gift" på att din version är den enda sanna för att det senare kommit fram ("efter tusen inlägg") att så var inte fallet!
Eftersom det dessutom nu är inom samma "område" är det minst sagt relevant att ngn väger upp dina "idiotsäkra" inlägg här i denna tråd!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-11-24 kl. 19:09.
Citera
2025-11-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Då bör du läsa Snapchatkonversationen i sin helhet igen. Han erkänner att han fortsatte fast hon sa nej. Han ber om förlåtelse för det. Sedan skyller han ifrån sig på det ena och det andra.

Inte märkligt alls. Hon blev våldtagen och ville givetvis få ett erkännande och en ursäkt. Smart drag av henne, då det i sådana här ärenden annars brukar vara ord mot ord. Här såg hon till att fixa fram erkännande för den våldtäkt han utsatte henne för. Och han levererade detta.

Hade han bett om förlåtelse genuint och tagit på sig skulden och inte skylt på annat. Så hade kanske rentav låtit bli att polisanmäla honom. Oerhört tufft att polisanmäla en gammal polare...

Du presenterade bara två rader av konversationen. Av de två raderna så framgick det inte att han erkände något.

Av den längre konversationen du nu presenterat så ser jag fortfarande inte ett erkännande annat än av att han var full.

För övrigt är det ännu mer märkligt då hon verkar erkänna att hon hade kännedom om hans historik och ändå bjöd hem honom till att dela säng.
Är detta inte väldigt konstigt?
Snubben har tjatat om sex och kladdat på henne, ändå går hon till sängs med honom.
Citera
2025-11-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Så här skriver han:

"Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder"

M a o, han var säker på att få ligga och sedan är han lika säker på att hon nobbar honom, dvs hon tvärvänder. Ändå sätter han på henne. Kanske för att han då trodde att hon "ba drev" eller vad mongot nu skrev.

Klart som fan att han berom ursäkt för det han gjorde, vad det nu var. Att han sedan menar att han var full och inte fattade att nej betydde nej ändrar inte på detta. Han ber om ursäkt för att han fattar att han gjort fel. Fel i form av en aktivitet som enligt lagboken är våldtäkt.

Fast så vitt jag vet så satte han aldrig på henne.
Någon penetration varken med fingrar eller kön skedde tydligen inte, enligt den information jag fått här på flashback.
Citera
2025-11-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Fortfarande nonsens. De flesta våldtäkter begås av män som känner kvinnan. Samma sak med falska anmälningar om våldtäkter.

Du bör nog börja fundera på hur du beter dig runt kvinnor.

Eller så bör du kanske umgås med andra kvinnor.

Förutsatt att du umgås med kvinnor över huvud taget, jag har mina tvivel.
Citera
2025-11-24, 19:38
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Varför är du så säker på att hon visste om det när han var på väg hem till henne? Sjukt att du inte känner sympati för någon som blivit utsatt för ett övergrepp. Du tycker kanske samma sak om de som blir våldtagna av sin partner?
Har i minst 3 poster skrivit att jag känner sympati för våldtäkts offer. Hon är inte ett sånt. Han började redan i bilen prata om att sexa till det, han tjatade förmodligen medans hon bäddade å sen slängde han ner henne i sängen som jag förstod det medans hon bäddade. Och ändå väljer hon att dela säng med honom. What the fuck!?

Å sen skriver i en snapchat historik att hon trodde att hon kunde lita på honom... Antingen är hon en lögnare eller så är hon förståndshandikappad. Påverkad av nån substans var hon ju inte eftersom hon var fyllchaffis som jag oxå förstod det.
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2025-11-24 kl. 20:01.
Citera
2025-11-24, 19:58
Medlem
Citat:
Du är alltså dum på riktigt, så du tror att tidningen skulle skriva ut det om de hade kompisknullat med varandra vid ngt tillfälle?

Ja, det hade de skrivit ut om det framkommit av domen.

Varför skulle de inte göra det menar du? Det spelar ju ingen roll vad de haft för relation: vänner sedan länge, gifta, sambos, kks, dejt whatever. Ett nej är ett nej. Och att inte hörsammat upprepade nej = våldtäkt. Oavsett vad offer och förövare har för relation med varandra.

Att de varit vänner sedan länge är dock försvårande omständighet. Kan ge målsägande svåra tillitsproblem framöver. Får hoppas hon får den hjälp hon behöver.

Citera
2025-11-24, 20:02
Medlem
Läst halva tråden och detta låter extremt märkligt? Min gissning är att karln äcklat sig förut och kvinnan här, inte planerat, men förstod, att det kunde bli äckligt. Två fel gör inte ett rätt. Karln verkar ju helt lost dessutom. Pundare?
Citera
2025-11-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du presenterade bara två rader av konversationen. Av de två raderna så framgick det inte att han erkände något.

Av den längre konversationen du nu presenterat så ser jag fortfarande inte ett erkännande annat än av att han var full.

För övrigt är det ännu mer märkligt då hon verkar erkänna att hon hade kännedom om hans historik och ändå bjöd hem honom till att dela säng.
Är detta inte väldigt konstigt?
Snubben har tjatat om sex och kladdat på henne, ändå går hon till sängs med honom.

Ja, din fråga var ju vad han bad om förlåtelse för. Då tog jag ned de två relevanta meningarna gällande detta.

Han erkänner att han hört henne säga nej upprepade gånger. Han erkänner att han ändå (trots hennes upprepade nej) fortsatte för att han trodde hon "ba drev". Att fortsätta trots upprepade nej = våldtäkt. Så jo, han erkänner våldtäkt.

Finns ju två tänkbara scenario:

1. Denna kännedom om hans historik kan hon ha fått efter våldtäkten, hon blev ju rädd där på natten och drog hemifrån för att slippa honom. Vart? Kanske till någon som då berättade att detta inte var första gången han gjort så? Vad vet vi?

2. Hon kanske visste om hans tidigare övergrepp innan våldtäkten, men trodde inte på offren. Han var ju en vän sedan länge. Man brukar lita på sina vänner. Och folk som är polare ned våldtäktsförövare, brukar verkligen misstro offren. När hon sedan själv blev utsatt, insåg hon att hon borde ha litat på hans tidigare offer och inte på honom. Så kan det också vara.

Att hon lät honom följa med visar ju på att hon litade på honom. Hon trodde väl inte att han skulle våldföra sig på henne: en vän sedan länge.
Citera
2025-11-24, 20:54
Medlem
Van.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du, vi skriver ner det. Var det något mer du ville?

Bitter much?

Som sagt. Tigg och kladda du. Det är väl det enda sättet du får något på.
Citera
2025-11-24, 21:05
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ja så sant, du är ju fullständigt utan fakta i fallet om du inte ens sett att de färdades i gemensam bil hem till henne!
Så innan du skriver igen, läs tråden, om du det ändå hade gjort innan ditt inlägg så kan jag enbart beklaga din förmåga att förstå skriven text.

Jag har läst hela tråden men det är du som ”är säker på att de haft sex innan” trots att du dragit det helt ur röven.
Citera
2025-11-24, 21:11
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Har i minst 3 poster skrivit att jag känner sympati för våldtäkts offer. Hon är inte ett sånt. Han började redan i bilen prata om att sexa till det, han tjatade förmodligen medans hon bäddade å sen slängde han ner henne i sängen som jag förstod det medans hon bäddade. Och ändå väljer hon att dela säng med honom. What the fuck!?

Å sen skriver i en snapchat historik att hon trodde att hon kunde lita på honom... Antingen är hon en lögnare eller så är hon förståndshandikappad. Påverkad av nån substans var hon ju inte eftersom hon var fyllchaffis som jag oxå förstod det.

Ah, jag förstår, du bestämmer vad som är ett övergrepp och vad som inte är det? Då blir det såklart lätt att ha sympati för de ”riktiga” offren, oavsett hur de inblandade upplevde det.

Var det smart att låta snubben sova över? Kanske inte? Förtjänar hon mindre sympati för att hon tog ett ogenomtänkt beslut och litade på att hennes svar skulle respekteras? Nej, inte det heller.

Killen är är en efterbliven idiot och tjejen som råkade ut för honom är ett offer. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in