Citat:
Det lutar starkt åt att kvinnan knappast hade samtycke till sex med mannen här. Om han var ”tokfull”, vilket sannolikt är korrekt, så kan han enligt lagen inte lämna samtycke. Han befinner sig av allt att döma i en särskilt utsatt situation när hon bestämmer sig för att gå till sängs med honom.
Han ville ha sex med henne. Det framgår av snap konversationen dagen efter. Och det framgår även tydligt att hon inte ville.
Så nej. Hon har blivit våldtagen. Och han har våldtagit henne.
.....
Skillnad vore ju om han var tokfull och inte ville ha sex. Och hon hade utnyttjat honom för sex när han var i en särskild utsatt situation. Du hade det varit hon som hade våldtagit honom.
Men så gick det alltså inte till.
....
Läs hela Snapchatkonversationen:
Snapchatkonversationen:
"Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig". "