Citat:
Ursprungligen postat av
andersbachmann2
det + att jag inte klarade minst 2 viktiga delmoment på sluttestet. vinkeldelen och stoppdelen framförallt (där du skulle indentifiera olika stopklossar på rörande axlar osv). Sen var jag ganska medveten att risken fanns. 365stk betalade för yrkespsykologiska undersökningen. endast 30 platser i sthlm. do the math liksom

men det är inte hela värden. ska hålla utkik efter mtr tunnelbanan. om de söker folk inför sommaren. för 3 år sen kunde man söka sommarjobb som tunnelbaneförare direkt på arbetsförmedlingen med betald utbildning under våren. fanns inga grundkrav som jag minns det och utbildningen var kortare (typ 3 månader). jag sökte faktiskt då (för 3 år sen) - men valde ett lagerjobb istället i slutändan.
Tunnelbanan söker förare såg jag, tror det var både nu och sedan även kursstart i jan/feb någongång. Dock är det inte MTR längre som driver trafiken.
Men tunnelbana är ju inte riktigt samma sak som järnväg, finns ingen genväg för att bli lokförare den vägen. Men kan ju vara ett bra och roligt jobb ändå.
Men de har också liknande urvalstester vad jag har hört.