Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Min uppfattning är att den anmäla gjordes i stort för att man visste gubben hade pengar, samt man ville göra sig en hacka på det, alltså det handlar i sig inte om man blev så jättekränkt utan försöka få pengar.
Dessa är oftast väldigt beräknande när det gäller få tag i pengar.
Ger de den där sexbarnsmamman skadestånd, så hoppas jag verkligen de balansera det mot allt vad hon säkert drar in i bidrag, bland annat barnbidrag.
Skadestånd i form av kapital är en beskattningsbar inkomst.
Enligt artikeln i Samnytt:
"Påpekas bör att den 90-årige mannen, enligt de uppgifter som finns i polisutredningen, har en betydande förmögenhet. Och den muslimska sexbarnsmamman har i förhör sagt att hon vill ha skadestånd från honom."
Hon säger sig ha skakats så hårt av denna händelse att hon gick hem från jobbet och bara grät. Därefter kunde hon varken sova eller jobba.
Enligt vad jag förstår från artikeln så har utredarna grävt noga för att hitta någonting att hänga mannens uttalanden på, utan att kunna hitta något specifikt.
Sedan vet vi ju inte hur många muslimer som skulle kunna ha hört 90-åringens uttalande, men det var åtminstone 3 st. i lokalen; 6-barnsmamman och två av hennes kollegor.
Mannen får väl ersätta 6-barnsmamman för förlorad arbetsinkomst. Om man kan få ersättning för gråt återstår att se. Ersättning för sveda och värk kommer nog inte på tal. Så då kommer väl HMF in i spelet.