Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Vilken blir nästa minoritet som SD ger sig på och utlovar "frid och ro" när den är borta? Att döma av retoriken som förs av dess nätsvans så finns det flera kandidater, så det återstår att se vilken som blir först av dessa.
Vi vet inte vilka de som kom till denna landmassa först var. Att det var muslimer kan vi dock säga med säkerhet att det inte var eftersom islam inte fanns på den tiden. Vilka som var här först har ingen betydelse. Dessa ursprungliga proto-skåningar har inget gemensamt med dagens svenskar. Det var ju dessutom först på 1800-talet som man började prata om nationell identitet som en del av det politiska samtalet.
Valloner som kom hit och visade svenskar med tummen mitt i handen hur en slipsten ska dras var OK? Det fanns med säkerhet motstånd till det också, men tiden var en annan då och man fäste inte lika mycket vid nationell identitet som man gör nu.
Hur vet du att dessa "hatar västerlandet"? De är ju här och arbetar, bidrar och betalar skatt. Deras insatser gör att Sverige fungerar och att en 90-årig man i Borås sitter och häver ur sig tråkanden om att de ska åka hem tillsammans med sin "sort" är ingen trevlig arbetsmiljö.
Du verkar påläst och har en åsikt, vilket jag helt respekterar. Jag är en infödd svensk som bott många år i främmande länder och jag har vänner som inte kommer från Sverige men som bor här. Jag respekterar dem. De är integrerade, om man kan säga så. Men det är inte alla. Se till brottsstatistiken, man.
De vi hör talas om är dessvärre alla rötägg som kommer hit och lever på oss andra.
Men menar du verkligen att jämföra de skickliga och hårt arbetande vallonerna med folk som kommer till detta land med 6 kids, föräldrar, svärföräldrar och andra släktingar varav många aldrig kommer att vara arbetsdugliga eller språkkunniga ens för att söka ett jobb?
I sådana fall kan jag ge dig flera exempel på hur det fungerar i verkliga livet.
Det du skriver är intressant. Det förtjänar att läsas flera gånger.
PS: Har varit lärare i svenska för invandrare. (vuxna, skulle aldrig jobba annars, min plan som ung krossad). Kan berätta massor direkt från "fältet" om det är något du vill veta.