2025-11-06, 22:28
Medlem
Blir en spännande vecko -rapportering .Föra veckan förundrades publiken över hur snabbt redovisning kom ut (undra varför&#128540 Kan det ha att göra med att allt gick analytikerns väg och han var så jävla stolt och märkvärdig att han för en gång skull tjänade några pengar .Denna vecka gissar jag folk får vänta till sen söndag natt eller tidig måndag för nu är d inte lika kul att göra YouTube kan tänkas.Så är det Analytikern lätt fångat lätt förgånget.Han borde säkrat upp lite kapital till en räkning eller två .Snart e d över .Hur kan han tro att han har råd med ett sommarhus?I hans ålder skall man inte behöva kämpa för att få det att gå runt som han gör det är tragiskt .Kanske kan han sälja lite av skiten han har i garaget ,,fast det var ju extremt övervärderat.hoppas det vänder imorgon …NOT ..skojar bara 😉 Fast killen borde nog med facit i hand sluta tänka själv ,han borde få hjälp ..
Citera
2025-11-06, 22:29
Medlem
AA förväntade sig en dålig rapport av Transtema. Oklart varför han då ändå ägde en del Transtema? Han sålde allt Transtema i företagsportföljen och bufferten. Antar dock han behåller Trantema enligt regelverket i Surdegsportföljen? Han sålde även Nobia i bufferten, i stället köpte han.....lite mer Hexatronic. Dock bara 1000st.

Till bufferten köpte han även Zinzino. Han anger inga summor men bör inte vara speciellt mycket. Det är ett nytt innehav, men AA har haft koll på bolaget länge

I privata portföljen som enart bestod av Hexatronic o AMD till ung 50/50 sålde han hälften av innehavet i AMD och köpte Nvidia för pengarna.

Klanen AA äger nu 84720st aktier i Hexatronic. Mål 100.000st. Mäktigt

HAn påstår att han inte varit överbelånad idag.
Citera
2025-11-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Till bufferten köpte han även Zinzino. Han anger inga summor men bör inte vara speciellt mycket. Det är ett nytt innehav, men AA har haft koll på bolaget länge

VAD FAN ÄR DET DU SKRIVER!!?!?!? Köpte han Zinzino. Asså jag dör. Asså jag var inte helt vaken när jag lyssnade på Per Johansson, hedgefondförvaltaren, men jag är ändå ganska säker på att han sa att Zinzino blankas eftersom det är ett pyramidspel, men pyramidspel får man inte säga för då blir man stämd. Tydligen kör dom en bluff där folk får betala dyra pengar för ett test som visar om man lider brist på några ämnen, och typ 97 procent får resultatet att de lider brist på Omega-3, vilket de kan åtgärda genom att köpa nån jävla olivolja för 500 kronor flaskan. Det handlar om ett klassiskt blåsningsföretag. Och det har alltså AA köpt aktier i.
Citera
2025-11-06, 22:41
Medlem
I kvällens gratisvideo berättar AA att han äger 84720 aktier i Hexatronic. Hans mål är att äga 100.000 aktier. För att göra det måste han maxa belåningen på de mest finurliga sätten. Det tar AA 13 minuter att berätta Jo, han påpekar även att han varit arbetsfri de senaste 5 åren och att han älskar lån och är överbelånad upp över öronen. Men han är ändå fri
Citera
2025-11-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
VAD FAN ÄR DET DU SKRIVER!!?!?!? Köpte han Zinzino. Asså jag dör. Asså jag var inte helt vaken när jag lyssnade på Per Johansson, hedgefondförvaltaren, men jag är ändå ganska säker på att han sa att Zinzino blankas eftersom det är ett pyramidspel, men pyramidspel får man inte säga för då blir man stämd. Tydligen kör dom en bluff där folk får betala dyra pengar för ett test som visar om man lider brist på några ämnen, och typ 97 procent får resultatet att de lider brist på Omega-3, vilket de kan åtgärda genom att köpa nån jävla olivolja för 500 kronor flaskan. Det handlar om ett klassiskt blåsningsföretag. Och det har alltså AA köpt aktier i.

Det låter som ett bolag som passar AA perfekt
Citera
2025-11-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
stor mäklaren tittar in i kiosken och beställer en mosbricka utan korv. ingen senap om den kostar extra. -nej, ingen räksallad heller.

Kom att tänka på denna

https://www.youtube.com/watch?v=ZZpTncIVgN8
Citera
2025-11-06, 22:54
Medlem
Citat:
I kvällens gratisvideo berättar AA att han äger 84720 aktier i Hexatronic. Hans mål är att äga 100.000 aktier. För att göra det måste han maxa belåningen på de mest finurliga sätten. Det tar AA 13 minuter att berätta Jo, han påpekar även att han varit arbetsfri de senaste 5 åren och att han älskar lån och är överbelånad upp över öronen. Men han är ändå fri
Herregud eller OOMMAJJGAAD, kanske man skulle säga istället 😁😆.
Fattar inte hur han kan tro att hexatronic ska gå upp? Känns som att det bara kommer gå åt H-vete istället..
Citera
2025-11-06, 22:58
Medlem
Citat:
AA förväntade sig en dålig rapport av Transtema. Oklart varför han då ändå ägde en del Transtema? Han sålde allt Transtema i företagsportföljen och bufferten. Antar dock han behåller Trantema enligt regelverket i Surdegsportföljen? Han sålde även Nobia i bufferten, i stället köpte han.....lite mer Hexatronic. Dock bara 1000st.

I privata portföljen som enart bestod av Hexatronic o AMD till ung 50/50 sålde han hälften av innehavet i AMD och köpte Nvidia för pengarna.

Klanen AA äger nu 84720st aktier i Hexatronic. Mål 100.000st. Mäktigt

HAn påstår att han inte varit överbelånad idag.
Sålde han transtema tidigare i veckan? Otroligt isåfall. Imponerande tillochmed. Sparade han väldigt mycket pengar på haha
Citera
2025-11-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Sålde han transtema tidigare i veckan? Otroligt isåfall. Imponerande tillochmed. Sparade han väldigt mycket pengar på haha

Så står det väl inte .Han sålde väl idag pga av överbelåningen som han inte erkänner längre för han vill inte verka korkad.
Citera
2025-11-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det han ägde av Transtema i företagsportföljen o bufferten sålde han idag. Han har dock ägt mer tidigare, han sålde av en hel del efter Q2 rapporten.

Då sa han att han skulle köpa tillbaka Transtema om kursen gick ned. Det har han upprepat under hösten. En del följare har då köpt eftersom den store mästaren sagt att han ska köpa när kursen går ned. Så smäller det till och går ned ännu mer. Så även om AA inte hade så mycket Transtema så har han lockat in många följare i bolaget. Det fattar nog inte AA och han tar inget ansvar för det. Det skulle vara intressant att veta hur många som förlorat pengar tack vare AA och hur mycket.
Citera
2025-11-06, 23:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Jag lyssnade också på senaste avsnittet av Börsens Finest och blev ju inte direkt lockad att köpa in mig i Zinzino. Men jag och AA ser nog både börsen och världen på olika sätt.

Jag fattade inte vad Per J menade med "P-ordet" (eller hur han nu uttryckte det) men det är alltså "Pyramidspel" som ska in på vågrätt åtta.

https://open.spotify.com/episode/3g0x1v1IHmXkT0j1LGkzrf
Citera
2025-11-07, 08:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Han välde en usel dag att sälja Transtema vilket visar att han inte gjort någon riktig analys för då hade han sålt före raset.

Hexatronic är lika värdelös att äga men där är det pyspunka i kursen så han märker inte hur illa ställt det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in