Citat:
Ursprungligen postat av
DrL0c
Transtema -20%
Hexatronic -3%
Nvidia -2%
AMD -7%
Säljaren till det där fritidshuset visste vad hen gjorde när AAs bud valdes bort. Tänk om han hade vunnit och just nu skulle hosta upp stålar? Hade varit intressant att lösa.
Han är nog nöjd?
Numera är det ju främst Youtube som bidrar till hushållet, får man anta, och denna nedgång ger honom bara ännu fler uppslag till vidoes.
Ska vi gissa på en rubrik i stil med "r
ädda vad som räddas kan" och inledningen "j
ag har sålt allt", bara för att sista minuten av den timmeslånga videon erkänna att han bara skojade och istället har köpt fler Hexatronic idag?
Och varför inte, det säljer ju uppenbarligen.
Jag förstår det dock inte, men tycker ändå - mitt i allt det tragikomiska - att det bra att AA kommit ur sin depression. och funnit meningen med livet,
och det menar jag verkligen.
Han fixar det nog, men en viss oro känner man ju för hans medlemmar? Han är ju noga med att säga att man ska tänka själv, och ytterst får ju alla ta sitt ansvar och konsevensen av sitt agerande.
Men "barn" gör inte som vuxna säger utan som vuxna gör, och risken är väl att det är många fler "Ericsson2002" bland svansen, som nu tvingas sälja. Tråkigt i så fall, men tyvärr brukar det vara just sånna pungsparkar som fastnar i minnet. Jag fick min under 1999/2000 och den sparken sved så pass så den glömmer jag aldrig.
Tål att piminnas om att vi idag fortfarande är ganska nära all time high!
Belåning? Ja som sagt, men bara efter större nedgångar (sist nu i våras under tull kaoset) och för en mindre ande (runt 15-20%). Sen är jag noga med att återsälla skulden när börsen återhämtat sig, och snarare drar ner på risk ju högre börsen klättar (nu har jag t.om haft lite cash som ska sättas i arbete när tillfälle ges=nästa rekyl),
Obeservera att det är så jag ser på det och det finns såklart lika många strategier som investerare snudd på vilket är precis som det ska vara.
Däremot vill jag bestämt varna för den strategi som AA avänder sig av, om nu någon kommer på dom tankarna (utifrån då, för vi på loserville vet såklart bättre)