2025-11-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
AA tror väl inte att CIA ligger bakom Hexas problem, men han har ju åsikten att hans analys är korrekt, enda anledningen till att kursen inte är 100kr är att alla andra tänker fel och trycker ner kursen. Så han är utsatt för extern påverkan, felet är inte hans.

Klassik försvarsmekanism ja, som kan bli väldigt kostsamt eftersom:
The market can stay irrational longer than you can stay solvent, och det verka AA missat helt? OM det nu är så att marknaden är irrationell i Hexans fall (jag tycker ju personligen att marknaden reagerat ganska logiskt i just detta fall)

AA borde ta och läsa igenom Warren Buffets vanligaste citat, och då menar jag verkligen läsa och förstå innebörden av budskapen.
Och vad passar då bättre än denna som varit uppe förut, inte minst med tanke på Hexans kräftgång senaste 2 åren

"The most important thing to do if you find yourself in a hole is to stop digging."
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-06 kl. 14:58.
Citera
2025-11-06, 16:00
Medlem
Jeg er imponert over hvordan AA tjener store summer til feriebolig, vannskuter, uttak på 40.000 per mnd med gevinst i Hexatronic, Transtema mfl. Særlig med full belåning. Det er bare å gratulere. Ektefellen må være begeistret. Han er åpenbart sveriges beste analytiker. Ingen tvil.
Citera
2025-11-06, 17:00
Medlem
Transtema -20%
Hexatronic -3%
Nvidia -2%
AMD -7%

Säljaren till det där fritidshuset visste vad hen gjorde när AAs bud valdes bort. Tänk om han hade vunnit och just nu skulle hosta upp stålar? Hade varit intressant att lösa.
Citera
2025-11-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Transtema -20%
Hexatronic -3%
Nvidia -2%
AMD -7%

Säljaren till det där fritidshuset visste vad hen gjorde när AAs bud valdes bort. Tänk om han hade vunnit och just nu skulle hosta upp stålar? Hade varit intressant att lösa.
pant i Hexatronic og Transtema må være sikrere enn banken?
Citera
2025-11-06, 17:21
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Transtema -20%
Hexatronic -3%
Nvidia -2%
AMD -7%

Dom siffrorna på en obelånad portfölj skulle få den starkaste att bryta ihop! Sju resor värre med belåning då! Tur att AA är så j-a dum i huvet att han inte fattar hur korkad han är!
Citera
2025-11-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Dom siffrorna på en obelånad portfölj skulle få den starkaste att bryta ihop! Sju resor värre med belåning då! Tur att AA är så j-a dum i huvet att han inte fattar hur korkad han är!
Siste video heter fremgang på børsen. T-skjorte med Happiness og egne uttalelser om hans egenskap som svært vellykket og successfull aksjeentreprenør. Dette kan ikke bli bedre. Transtena, Hexatronic og AMD viser vei...Uttaket bør økes til 50.000 per mnd og låneutrommet økes med slik success. Imponerende og vi får velfige gode råd om aksjekjøp...jeg vil også bli rik.
Citera
2025-11-06, 17:44
Medlem
Citat:
Transtema -20%
Hexatronic -3%
Nvidia -2%
AMD -7%

Han är nog nöjd?
Numera är det ju främst Youtube som bidrar till hushållet, får man anta, och denna nedgång ger honom bara ännu fler uppslag till vidoes.
Ska vi gissa på en rubrik i stil med "rädda vad som räddas kan" och inledningen "jag har sålt allt", bara för att sista minuten av den timmeslånga videon erkänna att han bara skojade och istället har köpt fler Hexatronic idag?
Och varför inte, det säljer ju uppenbarligen.
Jag förstår det dock inte, men tycker ändå - mitt i allt det tragikomiska - att det bra att AA kommit ur sin depression. och funnit meningen med livet, och det menar jag verkligen.
Han fixar det nog, men en viss oro känner man ju för hans medlemmar? Han är ju noga med att säga att man ska tänka själv, och ytterst får ju alla ta sitt ansvar och konsevensen av sitt agerande.
Men "barn" gör inte som vuxna säger utan som vuxna gör, och risken är väl att det är många fler "Ericsson2002" bland svansen, som nu tvingas sälja. Tråkigt i så fall, men tyvärr brukar det vara just sånna pungsparkar som fastnar i minnet. Jag fick min under 1999/2000 och den sparken sved så pass så den glömmer jag aldrig. Tål att piminnas om att vi idag fortfarande är ganska nära all time high!
Belåning? Ja som sagt, men bara efter större nedgångar (sist nu i våras under tull kaoset) och för en mindre ande (runt 15-20%). Sen är jag noga med att återsälla skulden när börsen återhämtat sig, och snarare drar ner på risk ju högre börsen klättar (nu har jag t.om haft lite cash som ska sättas i arbete när tillfälle ges=nästa rekyl),
Obeservera att det är så jag ser på det och det finns såklart lika många strategier som investerare snudd på vilket är precis som det ska vara.
Däremot vill jag bestämt varna för den strategi som AA avänder sig av, om nu någon kommer på dom tankarna (utifrån då, för vi på loserville vet såklart bättre)
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-06 kl. 18:08.
Citera
2025-11-06, 18:11
Medlem
Citat:
Transtema -20%
Hexatronic -3%
Nvidia -2%
AMD -7%
AMD lär vara det största innehavet. Hexatronic är nog god tvåa. Mitt ögonmått ger ett viktat medelvärde om 5%.Aktierna är värda ca 2500k, därmed är nedgången 125k. Idag var ytterligare en dag som kostade en vattenskoter.

Slår han inte i lånetake??t, så att han tvingas sälja av undrar jag.
Tidigare har han sålt av mer än tvunget, den frigjorda cashen har han använt till något nytt inköp. Ska jag gissa att han säljer av Transtema och köper Hexatronic som det är extrapris på just nu.
Citera
2025-11-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
AMD lär vara det största innehavet. Hexatronic är nog god tvåa. Mitt ögonmått ger ett viktat medelvärde om 5%.Aktierna är värda ca 2500k, därmed är nedgången 125k.

Äsch, det är ju bara lite drygt 10 procent av hans EK enligt senaste veckorapporten.
Citera
2025-11-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
men tycker ändå - mitt i allt det tragikomiska - att det är bra att AA kommit ur sin depression.

Har han det?
Han är distraherad, så han tänker inte på det. Men det vi ser är, tyvärr, inte en harmonisk och lycklig person. Allt han gör, från ordval till minspel och kroppsspråk, skriker desperation. Han har målat in sitt liv i ett hörn nu, och tror inte att han har några alternativ till att spela pajas. Det är synd om honom.
Citera
2025-11-06, 20:55
Medlem
Aksjekunnskap er noe aa har i overmål. Han lykkes med å overbevise tilhengerne om at rikdommen ligger i å kjøpe Hexatronic, Transtema mfl.
Citera
2025-11-06, 22:11
Medlem
stor mäklaren tittar in i kiosken och beställer en mosbricka utan korv. ingen senap om den kostar extra. -nej, ingen räksallad heller.

btw: jag är bäst på börsen, jag är storfräsare. -ja, jag äger massor med stora bolag. snart ska jag köpa tv4 med. -ja, alltså hela kanalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in