Lite sjuk grej. Jag träffade en snubbe på en fest under mellandagarna, som har följt herr AA. Hans investeringsstrategi var att följa diverse personers investeringsråd, som han tyckte verkade kunniga. Han trodde att AA var duktig, för att han var ekonom! Han blev jättepaff när det visade sig att AA är soc-tant till yrket och hade tydligen blivit väldigt upprörd för han kände sig lurad. Oklart varför en ekonomiutbildning hade varit en kvalitetsgaranti, men så tyckte han. Han hade gått in rätt hårt i Hexatronic och torskat pengar. Som tur var för den här killen var det bara en mindre del av hans portfölj (han är alltså väsentligt rikare än AA, men har ingen egen koll på aktier).
Hur som helst. Han hade ifrågasatt varför AA ger tips om han inte vet vad han pratar om. Jag försökte hitta den här kommentaren, men han är nog blockad för jag såg det inte. Då hade AA börjat håna snubben

Vilken jävla skitstövel alltså. Försöker pumpa upp Hexatronic, och sen när folk förlorar pengar på det så driver han med dom. Jag sa till den här killen att han ändå måste ta eget ansvar för sina pengar, och det tyckte han nog lite också. Men han tyckte att korkade personer inte ska ge aktie-råd, och det är ju bara att hålla med om!
Har nån annan här sett den här diskussionen på youtube? Det är alltså nån följare som kritiserar hans tips och får nedsättande svar. Före jul måste det ha varit.