2025-07-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Några konkreta tips till AA, i all välmening och helt gratis dessutom

- Sprid riskerna till några fler aktier.

- Var vaksam på insiderhandeln och blankningsstatistiken. Inget är hundraprocentigt såklart, men det kan ändå ge viktiga indikationer,

- Belåning i all ära, men ha större marginaler istället för att hela tiden (nästan) ligga på gränsen. Aldrig bra att tvingas sälja, vilket oftast sker i samband med större nedgångar, där man istället ska passa på att köpa.

- Satsa på bolag som är i en positiv trend, istället för att fånga fallande knivar och hålla på och snitta ner dig.

- I det korta perspektivet är det mycket psykologi som styr aktiekursen. I det längre vad bolaget presterar. Just därför som man ska beakta sånt som trender och ha i beräkning att den aktien man tror mest på kan vara den som vänder upp sist. Med kraftig belåning riskerar man dessutom att tvingas sälja långt innan vändningen är ett faktum.

- Covidkraschen var en extraordninär händelse, som har lite (eller inget) med 2025 att göra.

- Tänkt på att ett enda felbeslut kan radera hundra vinstaffärer om det vill sig illa, så sätt en stop loss. Speciellt viktigt om man investerar med små marginaler.

Hoppas något, eller några av tipsen kan vara av värde och bidra till ökat depåvärde och minska framtida margin call.
Kan kanske tyckas som banala och självklara saker, men ack så värdefulla.
Och som sagt, tipsen är alldeles gratis

Så kloka och ganska enkla råd. Jag förkortade lite så att AA inte behöver läsa så mycket.
Citera
2025-07-25, 11:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Så kloka och ganska enkla råd. Jag förkortade lite så att AA inte behöver läsa så mycket.

Mycket bra råd. För AA, hans följare och vem som helst som håller på med aktier - även för oss
Citera
2025-07-25, 11:57
Medlem
Citat:
Några konkreta tips till AA, i all välmening och helt gratis dessutom

- Sprid riskerna till några fler aktier. Du vet aldrig vilken aktie som kommer lyfta först, och vilken aktie som kommer få oväntade problem, eller fortsätta sin negativa trend även om aktien förefaller billig.
Ger fortfarande stor potential, men minskar det sammantagna risktagandet ganska rejält.

- Var vaksam på insiderhandeln och blankningsstatistiken. Inget är hundraprocentigt såklart, men det kan ändå ge viktiga indikationer, givetvis tillsammans med allt annat som man ska väga in innan köp/sälj ( som nyckeltal, soliditet, framtidsutsikter med mera). Tyvärr finns det skruplerfria personer som vet mer än dom flesta, och inte är sena att utnyttja detta till sin fördel. Eller har kontaktnät som vi bara kan drömma om.

- Belåning i all ära, men ha större marginaler istället för att hela tiden (nästan) ligga på gränsen. Aldrig bra att tvingas sälja, vilket oftast sker i samband med större nedgångar, där man istället ska passa på att köpa.

- Satsa på bolag som är i en positiv trend, istället för att fånga fallande knivar och hålla på och snitta ner dig. Man tenderar alltid att underskatta kraften i en pågående trend, och tror lätt att botten/toppen är nådd fast det i själva verket kanske bara är halvvägs.

- I det korta perspektivet är det mycket psykologi som styr aktiekursen. I det längre vad bolaget presterar. Just därför som man ska beakta sånt som trender och ha i beräkning att den aktien man tror mest på kan vara den som vänder upp sist. Med kraftig belåning riskerar man dessutom att tvingas sälja långt innan vändningen är ett faktum.

- Covidkraschen var en extraordninär händelse, som har lite (eller inget) med 2025 att göra.

- Tänkt på att ett enda felbeslut kan radera hundra vinstaffärer om det vill sig illa, så sätt en stop loss. Speciellt viktigt om man investerar med små marginaler.

Hoppas något, eller några av tipsen kan vara av värde och bidra till ökat depåvärde och minska framtida margin call.
Kan kanske tyckas som banala och självklara saker, men ack så värdefulla.
Och som sagt, tipsen är alldeles gratis

Och dina tips är dessutom gratis.
Citera
2025-07-25, 23:07
Medlem
Flertalet av hans öppna videor på Youtube har inte ens kommit upp i tusen sidvisningar. Det är tydligt att intresset för honom har sjunkit drastiskt.
Citera
2025-07-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Flertalet av hans öppna videor på Youtube har inte ens kommit upp i tusen sidvisningar. Det är tydligt att intresset för honom har sjunkit drastiskt.

Snabbspolade igenom hans senaste livesändning från igår på 1 minut, för kommentarernas skull, och fann denna

"medvetandet
​​Jag har hunnit tittat igenom många äldre videos som jag uppskattar! 😃👍 Dina videos är det bästa som hänt inom internet sedan jag började med internet från ca år 2000."

Det måste väl ändå vara ett troll, eller ren och skär ironi?
Annars har man inga direkt höga krav om man säger så
Signifikativt för den innersta kärnan av lojala medlemmar som är snälla nog att sponsra AA?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-07-26 kl. 00:04.
Citera
2025-07-26, 02:01
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Snabbspolade igenom hans senaste livesändning från igår på 1 minut, för kommentarernas skull, och fann denna

"medvetandet
​​Jag har hunnit tittat igenom många äldre videos som jag uppskattar! 😃👍 Dina videos är det bästa som hänt inom internet sedan jag började med internet från ca år 2000."

Det måste väl ändå vara ett troll, eller ren och skär ironi?
Annars har man inga direkt höga krav om man säger så
Signifikativt för den innersta kärnan av lojala medlemmar som är snälla nog att sponsra AA?
Underskatta inte människors dumhet! Av tio miljoner (i Sverige) så finns det alltid nån promille som tror att jorden är platt, att covidvaccin innehåller nån form av spårsändare, att flygplanen sprayar ut nervgift i avgaserna! Eller att nån random dåre på tuben sitter inne med den heliga graalen
Citera
2025-07-26, 19:39
Medlem
Större chans att frugan förlorar 70% på ett år med den här bedrövliga ” Analytikern ” Blir bara värre o värre .Hela familjen är medberoende.Undra om hon förstår hur nära dom är att förlora allt.Han borde skämmas.En bedrövlig man med galna fantasier .Dom som prenumererar och lyssnar på honom är förmodligen dom som är mest utsatta och dom som minst behöver hans huvudlösa ”råd” Hans devis borde vara samma som Arne ankas” Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skitit”
Citera
2025-07-26, 23:16
Medlem
Det börjar bli obehagligt. Styr han sin famils ekonomi? Jag var inne och skrev på hans Youtube men ångrade mig. Jag hoppas hans sambo/fru mår bra och sköter sin ekonomi själv. Om inte blir jag orolig på riktigt. Inte för att AA suger på börsen utan att han kontrollerar andras pengar.
Citera
2025-07-27, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
Det börjar bli obehagligt. Styr han sin famils ekonomi? Jag var inne och skrev på hans Youtube men ångrade mig. Jag hoppas hans sambo/fru mår bra och sköter sin ekonomi själv. Om inte blir jag orolig på riktigt. Inte för att AA suger på börsen utan att han kontrollerar andras pengar.
i en av hans senare öppna videor utreder han detta. Sambon lämnar sina pengar till honom därför att AA har fallenhet för ekonomi. Och därför sköter han familjeekonomin.

Jag nästan anar att sambon har fallenhet för städning och diskning och tvättning och enligt principen att var och en gör det den är bäst på tar sambon hand om markservicen. En framgångsrik analytiker behöver tid för att analysera.
Citera
2025-07-27, 11:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompomlito
Jag lever ett "FIRE" liv själv men jag gamblar inte med pissaktier. Sitter med otroligt säkra företag och klarar mig på 7%.
Att 'AA' har gått från 5 mille till 1 mille och säger sig slå börsen med flera hundra procent borde säga det mesta om hur totalt verklighets frånvänd denna lilla skalliga karl är.

Han är slut som artist.
Citera
2025-07-27, 16:35
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
En framgångsrik analytiker behöver tid för att analysera.
i egenskap av novis på börsen hade det varit kul och prya hos AA, lära sig alla hemliga knep så att säga!
Citera
2025-07-27, 22:56
Medlem
AA raslar igenom ännu en händelslös vecka i ett för honom rasande tempo. Inget av vikt har hänt.
Han går in i veckan EK 886K / Lån 1135K (44/56) Han är -17% / -185K EFTER uttag hittills i år, det trots att fler av hans portföljer är på plus än minus i år
Han är framförallt mäkta stolt över USA portföljen som stigit med 72% i år. Den var ju nära att utraderas under våren med AA lånade då ut privata pengar till den för att rädda portföljen. Det visade sig vara ett väl genomtänkt genidrag av vår store aktiemästare. De pengar AA stöttade portföljen med i våras har han tagit ut igen + lite till.

Projekt "9/4" är +130%

Buffert 240K + belåning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in