Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Ja, Dahlströms iakttagelse ger intryck av att vara självupplevd och att hon rapporterar den så som hon minns den.
Det är också möjligt att hon blev lite bortfintad av piketpoliserna om de frågade om hon hade sett någon ”springa” förbi. Enligt Dahlström hade han ju bara gått hastigt. Ett fullt tänkbart GM-beteende om han började bli lite andfådd efter språngmarschen och/eller ville börja smälta in i gatubilden och inte dra onödigt mycket uppmärksamhet till sig genom att fortsätta springa på mer tätbefolkade platser.
Man, eller jag snarare, får lägga observationen i ett nytt fack.
Jag har tänkt mig att trafikvakten lämnat uppgiften endast av skälet att det var en person hon reagerat spontant på. Men det är snarare så att hon rapporterar densamma på grund av ett signalement som meddelats henne.
Att utmåla det likt att hon samlar information för att därpå göra sig märkvärdig genom att lämna intressanta uppgifter blir givet det fullständigt missvisande. Hon beskriver själv att det var signalementet som fick henne att lämna informationen.
Men tack Draifos för uppmärksam läsning.
Jag håller för övrigt med om att en GM mycket väl kan ta ett par djupa andetag och röra sig lugnare när en sådan undkommit omedelbar fara och stiger in i ett nytt ”sammanhang”.