Citat:
Ursprungligen postat av
Gammalsjukling
Ärlighet och bry sig om sina barn det gör såklart vi fattiga också. Varför skulle vi inte göra det? Jag hade även jag planer på att läsa vidare innan jag blev sjuk, men det hann jag aldrig göra. Men varför skulle vi som har mindre vara mindre värda än alla andra? Nästa år får alla en skattesänkning. Dvs alla utom dom som har sjukpenning. Det är en orättvisa som irriterar mig. Men jag får lov att acceptera det också, för det är det här majoriteten röstade på 2022 👌
Vad jag menade är att vi har inte fått massa pengar av våra föräldrar. De har vi skapat själva. Men det viktigaste var att våra föräldrar lärde oss hederlighet och att ta ansvar för vad vi gör.
Jag vet att många har det rätt snålt men för den skull ska det inte bestraffa de som själva arbetat sig till en bra inkomst.
Tror du det var lata dagar att studera samtidigt som vi hade familj att ta ansvar för? Inkomst under studietiden är anpassad för yngre utan familj. Förutom studier fick vi extraarbete för att få det att gå ihop. Vi lyckades och för det ska vi bestraffas med mer skatt.
Det här är sossarnas paradnummer, mer skatt och bidrag.