2025-10-23, 09:54
Medlem
Inlägg av Ellie på insta att nån ifrågasätter varför hon inte är sjukskriven = blockad.
Ingen människa i världen VILL vara sjukskriven frivilligt. Men VISSA måste det. Vanligt folk som inte tigger pengar av sina godhjärtade följare.....
Vissa kan inte plugga hemifrån eller har en partner som tvingas vara hemma i stället för henne själv. Eftersom hon inte kan ta hand om Mellon eller sin svinstia.
Citera
2025-10-23, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Nu har hon lagt upp på Insta att hon INTE vill vara sjukskriven. Nä, vem fan vill vara det? Vissa behöver dock vara det för att man inte klarar av att arbeta/studera pga sin sjukdom.
Vill man inte vara sjukskriven kanske man inte är så sjuk.

Nu när Stefan är på jobb då får tydligen Mellon gå på dagis.. och visst han behöver det
Citera
2025-10-23, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Vill man inte vara sjukskriven kanske man inte är så sjuk.

Nu när Stefan är på jobb då får tydligen Mellon gå på dagis.. och visst han behöver det
Kan ju va så att få från försäkringskassan och samtidigt pengar från go found me inte ser så bra ut så därav så nej till sjukskrivning. Så man undrar ju varför tigga pengar när man får in full inkomst?
Citera
2025-10-23, 16:14
Medlem
Lutheras avatar
Hej,
Jag tänkte bara inflika en liten sak.
Det var någon här som sett en del mediciner i en video. Där fanns bland Pregabalin. Pregabalin är en receptbelagd medicin för nervsmärta. Jag tror den är narkotikaklassad.

Får man i sig lite för mycket så kan man bli lite/mycket speedad. Så det kan kanske vara en orsak att hon går x2 i vissa videos.

Det finns en tråd som heter "Den stora tråden om Lyrika" Där kan ni läsa mer om Pregabalin.

Tack
/Lu
Citera
2025-10-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luthera
Hej,
Det var någon här som sett en del mediciner i en video. Där fanns bland Pregabalin. Pregabalin är en receptbelagd medicin för nervsmärta. Jag tror den är narkotikaklassad.

Får man i sig lite för mycket så kan man bli lite/mycket speedad. Så det kan kanske vara en orsak att hon går x2 i vissa videos.

Det finns en tråd som heter "Den stora tråden om Lyrika" Där kan ni läsa mer om Pregabalin.

Tack
/Lu

Jag tror de var Gabapentin som någon sett.
Gabapentin och Pregabalin är inte riktigt samma sak men båda är för nervsmärta. Pregabalin/Lyrica är narkotikaklassad men inte Gabapentin däremot finns det väldigt många som gillar att överdosera Gabapentin och blir då väldigt påverkade av det. Det finns även studier som tyder på att Gabapentin kan orsaka både Alzheimer och tidig demens och därför försöker dom minska ner utskrivningen av detta preparat, som blivit ett väldigt vanligt läkemedel att skriva ut under en tid av läkare.
Tycker att de är väldigt märkligt om hon äter det med tanke på att hon är så rädd för tex rapsolja…förlåt men jag kan inte låta bli att skratta åt detta extremt märkliga tankesätt som människan har! 🙄🤣🤣🤣
Citera
2025-10-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luthera
Hej,

Tack
/Lu
Tror inte de skriver ut Lyrica till en fd missbrukare om de inte skriver ut morfinaktiga tabletter (kodein också).

Hon har varit speedad lååångt innan hon fick sånt här problem med huden. Så antingen har hon käkat gabapentin i flera år, eller så är hon bara tillbaka till sin vanliga energinivå/beteende. Jag tror mer på det sistnämnda.
Däremot en bra medicin mot nervsmärta för många som har svåra kroniska smärtor (och rent rävgift för andra!) Har hon ångest kan hon iofs ha den för detta också.
Inte alls alla som blir speedade på varken Lyrica eller gabapentin, men vissa blir ”off” i ansiktet. Man ser att något är annorlunda med deras mimik.
Citera
2025-10-23, 18:33
Medlem
Vad hette Liv i efternamn. Hon som startade go found me?
Citera
2025-10-23, 18:34
Medlem
Ja pregabalin/Lyrica är narkotikaklassad. Populär då det boostar ganska bra om det skulle blandas men har även potential som "ensammedicin". Gabapentin är precis som du beskriver här nedan och kan också vara svår att få, speciellt om du har en beroendeproblematik. Min man fick det utskriven när han fick bältros men han blev väldigt trött, hon verkar tvärtom lite speedad, speciellt på morgonen.
Och ja, då är nog Rapsoljan det minsta att vara orolig över!
Citat:
Ursprungligen postat av Korpfageln
Jag tror de var Gabapentin som någon sett.
Gabapentin och Pregabalin är inte riktigt samma sak men båda är för nervsmärta. Pregabalin/Lyrica är narkotikaklassad men inte Gabapentin däremot finns det väldigt många som gillar att överdosera Gabapentin och blir då väldigt påverkade av det. Det finns även studier som tyder på att Gabapentin kan orsaka både Alzheimer och tidig demens och därför försöker dom minska ner utskrivningen av detta preparat, som blivit ett väldigt vanligt läkemedel att skriva ut under en tid av läkare.
Tycker att de är väldigt märkligt om hon äter det med tanke på att hon är så rädd för tex rapsolja…förlåt men jag kan inte låta bli att skratta åt detta extremt märkliga tankesätt som människan har! 🙄🤣🤣🤣
Citera
2025-10-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Vad hette Liv i efternamn. Hon som startade go found me?

Liv Thelander
Citera
2025-10-23, 18:55
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Tror inte de skriver ut Lyrica till en fd missbrukare om de inte skriver ut morfinaktiga tabletter (kodein också).

Hon har varit speedad lååångt innan hon fick sånt här problem med huden. Så antingen har hon käkat gabapentin i flera år, eller så är hon bara tillbaka till sin vanliga energinivå/beteende. Jag tror mer på det sistnämnda.
Däremot en bra medicin mot nervsmärta för många som har svåra kroniska smärtor (och rent rävgift för andra!) Har hon ångest kan hon iofs ha den för detta också.
Inte alls alla som blir speedade på varken Lyrica eller gabapentin, men vissa blir ”off” i ansiktet. Man ser att något är annorlunda med deras mimik.

På bänken stod även mirtazapin.. det är ett antidepressivt läkemedel… o har hon som jag tror bipolär sjukdom kan man bli ”speedad” av sådana läkemedel.

Men precis som du skriver så var hon ju sån redan innan vi såg dessa läkemedel på bänken.
Citera
2025-10-23, 20:05
Medlem
I dagens vlogg ligger Mellon med telefonen i sängen när Ellie smörjer sig. Skulle inte ungen vara skärmfri?
Citera
2025-10-23, 20:05
Medlem
Oj bordskyckling… Ellie sluta häll på rapsolja på maten de är giftigt enligt dig själv sen äter du det ” lite matfett ska jag ha” normal person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in