Citat:
Ursprungligen postat av
Luthera
Hej,
Jag tänkte bara inflika en liten sak.
Det var någon här som sett en del mediciner i en video. Där fanns bland Pregabalin. Pregabalin är en receptbelagd medicin för nervsmärta. Jag tror den är narkotikaklassad.
Får man i sig lite för mycket så kan man bli lite/mycket speedad. Så det kan kanske vara en orsak att hon går x2 i vissa videos.
Det finns en tråd som heter "Den stora tråden om Lyrika" Där kan ni läsa mer om Pregabalin.
Tack
/Lu
Tror inte de skriver ut Lyrica till en fd missbrukare om de inte skriver ut morfinaktiga tabletter (kodein också).
Hon har varit speedad lååångt innan hon fick sånt här problem med huden. Så antingen har hon käkat gabapentin i flera år, eller så är hon bara tillbaka till sin vanliga energinivå/beteende. Jag tror mer på det sistnämnda.
Däremot en bra medicin mot nervsmärta för många som har svåra kroniska smärtor (och rent rävgift för andra!) Har hon ångest kan hon iofs ha den för detta också.
Inte alls alla som blir speedade på varken Lyrica eller gabapentin, men vissa blir ”off” i ansiktet. Man ser att något är annorlunda med deras mimik.