Citat:
Johannes 9
Ja, det är kanske det som är förklaringen till varför barn kan drabbas av cancer. Gud behöver lite småkrukor att kasta omkring sig när ilskan blir för stor. Den där krukmakaren borde gå till en psykolog för att lära sig att hantera sin ilska.
Jag fattar inte hur folk kan läsa sådana texter och fortfarande anse att Gud beskrivs som god, barmhärtig och perfekt.
Jag fattar inte hur folk kan läsa sådana texter och fortfarande anse att Gud beskrivs som god, barmhärtig och perfekt.
[2] Lärjungarna frågade honom: »Rabbi, vem har syndat, han själv eller hans föräldrar, eftersom han föddes blind?« [3] Jesus svarade: »Varken han eller hans föräldrar har syndat, men Guds gärningar skulle uppenbaras på honom.
Guds gärningar är att han kan bota de som kommer till honom.
Johannes 12
[40] Han har förblindat deras ögon och förstockat deras hjärtan, så att de inte kan se med sina ögon och förstå med sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig.
Men du som är förstockad blir inte botad! Upplysning!
Uppenbarelseboken 22
[2] Mitt på den stora gatan, med floden på ömse sidor, stod livets träd, som bär frukt tolv gånger om året och ger sin skörd varje månad, och trädets blad är läkemedel för folken.
På den nya jorden, yes i paradiset, behöver folk läkemedel från Gud! Så stridsfrågan gäller om vi behöver Gud eller inte, inte det JV brukar säga. Nu säger många att de inte behöver Gud eller vill ha med honom att göra, men Herren har gjort oss beroende av honom, och sjukdomar är ett straff för syndare som inte omvänder sig.
Jesaja 45
[7] Jag ger ljus och skapar mörker,
jag bringar lycka och skapar ofärd.
Jag, Herren, gör allt detta.