Citat:
Tänker du på rättsfallen i Pennsylvania? Skulle någon närstående till Anthony Morris vara inblandad där
Vad jag också sett är det en yngre kvinna som anklagat Morris för övergrepp på henne när hon var ung. Hur mycket substans det finns i detta vet jag inte.
Men, avvisar du tanken på att man planerat att ta in två nya i styrande kretsen för att få majoritet för att avlägsna Morris? Med tanke på att många förändringar och liberaliseringar kom snart efter att Morris försvann, misstänker jag att några i Yrande kretsen ville bli av med honom.
Jag hade för mig att huset som Anthony Morris låg betydligt längre söderut. North Carolina, vill jag minnas
Vad jag också sett är det en yngre kvinna som anklagat Morris för övergrepp på henne när hon var ung. Hur mycket substans det finns i detta vet jag inte.
Men, avvisar du tanken på att man planerat att ta in två nya i styrande kretsen för att få majoritet för att avlägsna Morris? Med tanke på att många förändringar och liberaliseringar kom snart efter att Morris försvann, misstänker jag att några i Yrande kretsen ville bli av med honom.
Jag hade för mig att huset som Anthony Morris låg betydligt längre söderut. North Carolina, vill jag minnas
Gällande Morris hus har du säkert helt rätt. Jag blandar ihop det med något annat.
Jag tror det har funnits en maktkamp i Styrande Kretsen gällande förändringar. Jag vet att längre tillbaka skedde vissa ”liberala omsvängningar” när en viss Theodor Jaracz avled. Bland annat var det efter hans död som JV på allvar omfattade internet, började med filmer, moderniserade musiken (nåja lite i alla fall) mm.
Att Morris III hörde till den konservativa delen av styrande kretsen är väl ingen högoddsare. Gissningsvis hörde även Gerrit Lösch till denna del. Den mer liberala falangen drevs/drivs nog främst av Sanderson och hjärnan bakom nuvarande doktrinerna David Splane. Gissningsvis hör även Geoffrey Jackson hit. Stephen Lett kan verka lite humoristisk och rolig men är nog i grunden konservativ, precis som ”mysfarbrorn” Samuel Herd.
Huruvida denna maktkamp krävt att nya medlemmar kom till för att bli av med Morris III kan man ju bara spekulera i. Jag känner inte till hur utväljandet går till, och om nya medlemmar måste godkännas av alla, eller om det tex. är 2/3 majoritet som gäller.
Jag tror att Morris III oavsett samlat på sig negativa saker som legat honom till last över tid, kanske blev han omöjlig att försvara till slut.