Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-10-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej, du kom med en rak fråga. Och det var ett specifikt datum och specifika personer:
Annars kan du ju försöka förklara varför inte LJ faktiskt nämner att ryggtavlan stämmer eller varför YN inte nämner Engström trots att han figurerat i media den 1 mars

Jag svarade på det. Jag svarar på frågan jag får, inte något annat. Det är så språk funderar. "Vilket land ligger väst om Sverige? Finland... Väderstrecken var bara ett exempel."

Varje gång man skriver med dig så hamnar alltid fokuset på en detalj ur ett större sammanhang..

Om sammanhanget handlar om att MFF har underpresterat i år i Allsvenskan så kan du sen skriva 10 inlägg att jag råkat skriva blå tröjor istället för ljusblåa.

Det blir drygt när din agenda aldrig handlar om helheten utan försöker sätta dit folk för något fakta fel du hittat..

Tyvärr trist att du hamnat där du hamnat..

Tillskillnad från MOP-Spanaren så kan han också rätta till små fakta fel men ser helheten av inläggen och kan svara mognare ...men din agenda blir bara dryg
Citera
2025-10-09, 19:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Att du inte skäms att hålla på såhär..

Skitsamma , ...

Du sa att han hade rätt kläder och väska, och att han sagt han var förväxlad men mannen på DBG - och att det därför är naturligt att misstänka honom. Dvs att du använder dessa uppgifter som fakta i ditt debatterande. Då får du tåla att felet påpekas.
Citera
2025-10-09, 20:04
Medlem
Citat:
Du sa att han hade rätt kläder och väska, och att han sagt han var förväxlad men mannen på DBG - och att det därför är naturligt att misstänka honom. Dvs att du använder dessa uppgifter som fakta i ditt debatterande. Då får du tåla att felet påpekas.

Den sista meningen om förväxling med mannen på DBG var en typ blinkning av påstående om förväxling av GM

Det var alltså en form av en tolkning...Jag är fullt medveten om att Engström inte sa Mannen på DBG

Bra du säger ifrån
Citera
2025-10-09, 20:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Varje gång man skriver med dig så hamnar alltid fokuset på en detalj ur ett större sammanhang..

Om sammanhanget handlar om att MFF har underpresterat i år i Allsvenskan så kan du sen skriva 10 inlägg att jag råkat skriva blå tröjor istället för ljusblåa.

Det blir drygt när din agenda aldrig handlar om helheten utan försöker sätta dit folk för något fakta fel du hittat..

Tyvärr trist att du hamnat där du hamnat..

Tillskillnad från MOP-Spanaren så kan han också rätta till små fakta fel men ser helheten av inläggen och kan svara mognare ...men din agenda blir bara dryg

Jag såg helheten, jag svarade på din fråga. Ett svar som både är ett svar på det specifika i din fråga men även på ett mer övergripande plan. Man kan inte misstänka någon man inte sett eller känner till. Detta har du dock missat för du har inte läst mitt svar med någon som helst slags saklighet. Du valde att lämna ämnet och fokusera på en liten detalj.

SE är oskyldig.
Senast redigerad av enough-is-enough 2025-10-09 kl. 20:18.
Citera
2025-10-09, 20:17
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Helt klart kan det aldrig bli.

Men jag tycker man ska se det i sammanhang med att SE ljuger i förhör om han varit ute tidigare på kvällen. Också.

Det är besynderligt hur han betér sig.

Ja, jag tänker såklart också i banorna att SE är GM och att han ljuger, men...
I denna diskussion var ju inte ens SE inblandad. Det är ALG's uppgifter vi pratar om.
Frågan handlade om hennes uppgifter.

SE säger ju i detta sammanhang att inte var ute alls...
Och även detta kan ju stämma om ALG har fel...
Citera
2025-10-09, 20:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
I denna diskussion var ju inte ens SE inblandad. Det är ALG's uppgifter vi pratar om.

Det kan vara så enkelt som att ALG har rätt när hon kopplar ingången av SE med hennes start av arbetspasset. Och att SE talar sanning om att han inte var ute på kvällen.

Det som antyder detta är den tunga, skriftliga uppgiften att ALG började sitt pass redan på eftermiddagen.
Citera
2025-10-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren

Det med fel man ju säga om alla vittnen. Om Fauzzi har fel finns ingen Tenson. Om Morelius har fel finns ingen Dekorimaman. Nieminen ingen DBG etc etc.

Tills slut kan man diskutera om Palme äns blev skuten.. det är ju pappslöjd som hamnar där också.
Citera
2025-10-09, 20:35
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
De anser att han inte var så långt norrut som Rådmansgatan, så det vore roligt få veta exakt hur de tänkt sig.

Enligt Krister Peterssons redogörelse så sträckte den sig ju inte ens norr om Adolf Fredriks Kyrkogata ens.
Citera
2025-10-09, 20:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Någon som vet vilken flyktväg PU tänkte sig att den ponerade GM SE använde sig av innan han hamnade åter på Skandia?

Någon har lagt ned en hel del arbete på detta på hemsidan tunnelgatan.se

https://tunnelgatan.se/skyldig_sammanfattning.htm#FLYKT

Sidan har vissa fördelar då de flesta uppgifterna verkar hyfsat relevanta även om slutsatserna kan ifrågasättas.

Hemsidekonstruktören är dessutom bra på att ta bort verifierbart felaktiga uppgifter, vilket jag respekterar.

Jag personligen tror inte på detta teoribygges slutsatser, men kan ändå tycka att arbetet som lagts ned faktiskt känns hyfsat relevant.

Det finns tidslinjer där man kan ersätta SEs namn med GM och faktiskt lära sig något.

GM-SEs väg tillbaka till Skandia verkar dock sakna direkt stöd i materialet, enligt mig, men här finns ändå ett försök att misstänkliggöra SE som GM och följa hans väg tillbaka till Skandia.
Citera
2025-10-09, 20:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Det kan vara så enkelt som att ALG har rätt när hon kopplar ingången av SE med hennes start av arbetspasset. Och att SE talar sanning om att han inte var ute på kvällen.

Det som antyder detta är den tunga, skriftliga uppgiften att ALG började sitt pass redan på eftermiddagen.

Ja, vad vet vi egentligen?
Uppgifterna är dessa personers uppfattning av hur det förhöll sig.

(ja visst, SE som GM kan ju ha ljugit)
Citera
2025-10-09, 23:10
Medlem
Citat:
Jag såg helheten, jag svarade på din fråga. Ett svar som både är ett svar på det specifika i din fråga men även på ett mer övergripande plan. Man kan inte misstänka någon man inte sett eller känner till. Detta har du dock missat för du har inte läst mitt svar med någon som helst slags saklighet. Du valde att lämna ämnet och fokusera på en liten detalj.

SE är oskyldig.

Okej isåfall så undrar jag varför du ens bemödar dig att skriva om att Engström aldrig sagt att han är förväxlad med Mannen på DBG ?

För helheten handlade om det är Engström som springer på DBG och sannolikheten ang detta !

Det är så typiskt dig att kommentera en detalj i mitt inlägg.

App app fakta fel ...Engström har aldrig sagt..

Det är ju det som är så tröttsamt av dig
Citera
2025-10-09, 23:22
Medlem
Citat:

SE är oskyldig.

En hel del tyder att SE var gm men inget när det gäller din CA.
Senast redigerad av Niklasgl87 2025-10-09 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in