2025-10-09, 19:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej, han behöver bara säga att han tro sig blivit förväxlad...

Men det är GM han menar att han kan blivit förväxlad med..

Ännu ett efterblivet inlägg från dig tyvärr

Jaja, det är tydligen efterblivet med fakta i din värld.

SE har aldrig nämnt mannen på DBG. Han har aldrig nämnt mannen YN ser där.
Citera
2025-10-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det var du som sa ett datum. Det var du som tog upp hans första framträdande. Vilket var 2 mars (du skrev 1 mars, vilket jag utgick från var en felskrivning av 2mars(

Ett exempel...det viktiga I det inlägget handlade om att väktarna inte tar kontakt med polisen första tiden.

Men självklart hänger du upp dig på något...
Citera
2025-10-09, 19:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Någon som vet vilken flyktväg PU tänkte sig att den ponerade GM SE använde sig av innan han hamnade åter på Skandia?
Citera
2025-10-09, 19:29
Medlem
Citat:
Jaja, det är tydligen efterblivet med fakta i din värld.

SE har aldrig nämnt mannen på DBG. Han har aldrig nämnt mannen YN ser där.

Nej , det är inte alls syftet

Syftet när jag skrev var att Engström tro sig blivit förväxlad med GM och jag menar att det är mannen på DBG

Du kan då isåfall om du vill vara petig att påstå att mannen på DBG inte behöver vara GM

Men istället vill du sätta dit mig för fakta fel genom att skriva att Engström aldrig påstått sig vara förväxlad med mannen på DBG..

Trist att du ständigt och jämnt är så jävla dryg
Citera
2025-10-09, 19:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ett exempel...det viktiga I det inlägget handlade om att väktarna inte tar kontakt med polisen första tiden.

Men självklart hänger du upp dig på något...

Nej det var inte ett exempel från dig, det var en specifik fråga från dig. Och den handlade om YN och LJ, inte väktarna.

Det här var ditt inlägg:
Annars kan du ju försöka förklara varför inte LJ faktiskt nämner att ryggtavlan stämmer eller varför YN inte nämner Engström trots att han figurerat i media den 1 mars.
Citera
2025-10-09, 19:38
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Någon som vet vilken flyktväg PU tänkte sig att den ponerade GM SE använde sig av innan han hamnade åter på Skandia?

Ja (men nej):
Återvändandet framkom aldrig i KP's "gärningsbeskrivning". Flykten slutade med YN's vittnesmål.

"Starten" i den så kallade gärningsbeskrivningen startade heller inte vid Grand, som inte nämndes utan vid Skandia.
Citera
2025-10-09, 19:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej , det är inte alls syftet

Syftet när jag skrev var att Engström tro sig blivit förväxlad med GM och jag menar att det är mannen på DBG

Du kan då isåfall om du vill vara petig att påstå att mannen på DBG inte behöver vara GM

Men istället vill du sätta dit mig för fakta fel genom att skriva att Engström aldrig påstått sig vara förväxlad med mannen på DBG..

Trist att du ständigt och jämnt är så jävla dryg

Jag har inte sagt något om ett syfte...

Du lyfte ett fakta att SE sagt han är förväxlade med mannen på DBG. Det var så du använde det, ett fakta som ska göra SE naturligt misstänkt. Då får du köpa att någon rättar ditt faktafel.
Citera
2025-10-09, 19:39
Medlem
Citat:
Nej det var inte ett exempel från dig, det var en specifik fråga från dig. Och den handlade om YN och LJ, inte väktarna.

Det här var ditt inlägg:
Annars kan du ju försöka förklara varför inte LJ faktiskt nämner att ryggtavlan stämmer eller varför YN inte nämner Engström trots att han figurerat i media den 1 mars.

Ja det gäller ju även YN och LJ.

Datumet var bara något att utgå ifrån

Ser du nu att du hänger upp dig på konstiga saker
Citera
2025-10-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Du borde lugna ned dig.. eller är teorin så hotad av detta? Och av mina inlägg?

Läser du ALG's polisförhör så säger hon kl. 20:10 då SE skulle ha kommit in utifrån...
Det är hon själv som sagt detta i förhör till polis.

Därefter kommer PH's uppgifter i sina PM under 1986... kl.21

Och här "i nutid" Thomas Pettersson's uppgifter från ALG daterade 2008, som bekräftar det som "lugnade" honom. kl.21
(Lugnade är ju inte mitt ord....)

Som jag skrev till dig och MrBarnaby: "Ni står ju båda på den sidan och vill gärna se det som klart att SE var ute vid 21-tiden..."

Men hur klart är detta egentligen?

Helt klart kan det aldrig bli.

Men jag tycker man ska se det i sammanhang med att SE ljuger i förhör om han varit ute tidigare på kvällen. Också.

Det är besynderligt hur han betér sig.
Citera
2025-10-09, 19:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja det gäller ju även YN och LJ.

Datumet var bara något att utgå ifrån

Ser du nu att du hänger upp dig på konstiga saker

Nej, du kom med en rak fråga. Och det var ett specifikt datum och specifika personer:
Annars kan du ju försöka förklara varför inte LJ faktiskt nämner att ryggtavlan stämmer eller varför YN inte nämner Engström trots att han figurerat i media den 1 mars

Jag svarade på det. Jag svarar på frågan jag får, inte något annat. Det är så språk funderar. "Vilket land ligger väst om Sverige? Finland... Väderstrecken var bara ett exempel."
Citera
2025-10-09, 19:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du borde lugna ned dig.. eller är teorin så hotad av detta? Och av mina inlägg?

Läser du ALG's polisförhör så säger hon kl. 20:10 då SE skulle ha kommit in utifrån...
Det är hon själv som sagt detta i förhör till polis.

Därefter kommer PH's uppgifter i sina PM under 1986... kl.21

Och här "i nutid" Thomas Pettersson's uppgifter från ALG daterade 2008, som bekräftar det som "lugnade" honom. kl.21
(Lugnade är ju inte mitt ord....)

Som jag skrev till dig och MrBarnaby: "Ni står ju båda på den sidan och vill gärna se det som klart att SE var ute vid 21-tiden..."

Men hur klart är detta egentligen?

Tydligen kunde ALG lugna TP genom att 20+ år efter mordet motsäga det hon sa i polisförhör tre månader efter mordet... Hehe
Citera
2025-10-09, 19:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja (men nej):
Återvändandet framkom aldrig i KP's "gärningsbeskrivning". Flykten slutade med YN's vittnesmål.

"Starten" i den så kallade gärningsbeskrivningen startade heller inte vid Grand, som inte nämndes utan vid Skandia.

De anser att han inte var så långt norrut som Rådmansgatan, så det vore roligt få veta exakt hur de tänkt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in