Citat:
Ursprungligen postat av
Bilderberg78
Våra åsikter spelar ingen roll, det är lagen som gäller och ni ser nedan vem som är mer värd än de andra.
Vid prövningen av om uttalanden utgör hets mot folkgrupp aktualiseras den grundlagsskyddade yttrandefriheten, se bl.a. 2 kap. 1 § första punkten regeringsformen (RF). I domen i Norrköpings tingsrätt ansågs därmed den tilltalades yttrandefrihet väga tyngre än att skydda svenskar såsom majoritetsgrupp mot sådana uttalanden. Man kan uttrycka det så att svenskar helt enkelt anses få tåla mer.
https://lawline.se/answers/kan-svens...-mot-folkgrupp
Jag har hört det där tidigare och det måste väl ändå vara helt rättsvidrigt i en modern demokratisk rättsstat där alla ska anses lika inför lagen och där den dömande makten ska vara blind inför den åtalade. Tittar vi i en global kontext så är vi i en absolut minoritet och tittar vi i många lokala miljöer i Sverige så är svenskar också i en absolut minoritet, tex skolor med 1000 elever och en svensk.
Det är våra politiker som förtrycker svenska folket och de kan göra det eftersom vi inte ännu organiserat oss. Vi behöver samlas under en flagg och ställa dem till svars. Makten är dock listig och effektiv och har hittills infiltrerat grupper som försökt organisera sig. Antingen så avslöjas celler och de låses in eller så agerar man uppviglare och gör saker som gruppen inte står bakom eller så tar man helt sonika över gruppen genom hot eller korruption, kanske en kombination av båda.
I ett normalt land hade man ställt stenhårda krav på främlingar som vill bli en del av nya landet. Brott mot landets etniska folk borde betraktats som ett brott mot landet. Om jag, min fru och våra fyra barn tar in en främling i nöd i vårt hem för att hjälpa honom eller henne så förväntar jag mig att vederbörande sköter sig exemplariskt i vårt hem och mot vår familj. Att våra barn bråkar eller slåss med varandra eller att min fru skulle vara otrevlig eller orättvis mot mig får jag liksom acceptera. En främling som kommer och börjar slåss eller är otrevlig mot mig åker ut omedelbart. Det går inte att köra med att
dina barn slåss ju eller
din fru var ju otrevlig mot dig. Alla med IQ över 100 begriper ju det, även aktivisterna begriper ju det.
Citat:
Ursprungligen postat av
dude2k
Kritisera en idé genom att t ex bränna koranen faller ju under HMF nuförtiden.
"Lagen" är framtagen för att värna om islam och inget annat.
Nej, lagen är framtagen för att skydda en helt annan grupp, men den används flitigt som skydd av muslimer, samer, bögar, negrer osv så den riktiga gruppen inte ska verka ha några
särrättigheter.