2025-09-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är det inte märkligt att den som ringde 112 inte (?) berättade att han tidigare varit våldsam mot blåljuspersonal?

Fast VET vi vem som egentligen ringde 112?
Citera
2025-09-23, 10:54
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hur ska man förstå att du syftar på hela regionen när du enbart skriver stadens namn, speciellt när du helt uppenbart tycks tro att hela Norrland är en region? Apropå idiot.🤦🏼‍♂️
Är du ens medveten om hur stort det är?

Hudiksvall, Söderhamn och småorterna i glesbygden i Hälsingland är kända för att ha en massa problem med droger ner i åldrarna.
Killen var 26 år. Hans pappa uttalade sig om att psykiatrin svek. En oskyldig person fick betala med sitt liv. Mörker för båda familjerna.

Nu blir det väl rättspsyk några år och sen nya tag...
Bästa vore om det fanns möjlighet till livsstil inom rättspsykiatrisk vård.
Ha nån form av meningsfull sysselsättning i säker miljö.
Pratar vi regioner och län så gör vi väl det, trodde jag. Men du letar efter enkla poäng, vilket blir som att diskutera med en tjuv, eller mongoloid person.

Vet du vad jag tycker? Händelsen är hemsk

Citera
2025-09-23, 11:02
Medlem
upplysas avatar
Häktningsframställan
Hälsinglands tingsrätt
B 2509-25
https://files.catbox.moe/rlehfc.pdf

Tidigare dom.
Dom
Hälsinglands tingsrätt
B 1289-25
Olaga hot och misshandel.
https://files.catbox.moe/s3ap04.pdf
Citera
2025-09-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike89
Häcksaxen är liknande i form men ej identisk. Udden på häcksaxen på bilden ser mer trubbig/mindre spetsig ut. Jag tycker bilden på kniven ser ut som en vanlig kockniv av den typ många har hemma och brukar vara en av olika sorters kock knivar som är en del av många knivset på 3 eller fler knivar.

Håller med om att min bild inte visade den spetsigaste udden. Har dock sett jäkligt spetsiga liknande verktyg.

För mig är kniven ovanligt smal och lång för att vara en kökskniv. Där är ju de längsta knivarna antingen den för fisk som ser helt annorlunda ut, eller så är det lite bredare blad.

Tänkte just också att all media skriver vasst föremål. Om det är en kniv, varför inte skriva det? Men, vad vet jag.
Citera
2025-09-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Varför hade man inte ha skyddvästar och skydd ansikte ???

Vissa människor är livsfarligt....

Om jag ska bli ambulanssjukvårdare då hade jag alltid skyddväst inneför ich syns inget när man har jacka. Ansikte med galler metall...
Eller hård plasthärdad ansikte...

Eller pepparspray..

Just i detta fall hade inte skyddsväst gjort någon skillnad
Citera
2025-09-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Nu syftade jag på del av arbetstiden när man utför något vettigt faktiskt arbete. Fysträning tex krävs till var och vartannat arbete i Sverige idag men det är enbart för brandmän där detta ligger under betald arbetstid. Brandmän har lägsta pensionsåldern i hela Sverige också vid 58 år. Besiktningar och inspektioner är mestadels inlagt i arbetstiden för att det inte går att hitta på någon vettig sysselsättning under arbetstiden.

Jovisst men en stor del av polisen utförda arbete består av "påhittade låtsasuggifter". Nästan alla de där lob polisen utför består av lodisar, uteliggare och a-lagare. Det kommer inte att förändra någonting att man utför en massa lob på dessa personer och syftet med dessa tycks huvudsakligen vara att fylla upp arbetstiden.
Likadant är det med alla trafikkontroller. Riskabla förare får man inte bort från gatorna för att man utför en massa trafikkontroller även om personen från den gruppen har en högre sannolikhet att fastna i dessa.
Att stå och stoppa cyklister som cyklar på gågator eller på cykelbanor utan lyse kan ju knappast motiveras med trafiksäkerhetsaspekter iaf utan de kan bara utföras för att fylla upp arbetstid. Det är ju en bekväm sysselsättning att ägna sig åt. Man kontrollerar en helt harmlös grupp som inte utgör någon riskfaktor överhuvudtaget.
Att man jobbar mot gängkriminella är en kraftig överdrift.

Fel igen, även poliser har viss möjlighet till fysträning på arbetstid. Och så lämnar vi militären helt utanför tycker jag för annars blir det bara pinsamt.

Jag har ett tag jobbat på en brandstation och nej det är inga hittepåuppgifter det handlar om. Att både inspektera byggnader så att de är lagliga (görs givetvis inte av hela styrkan) eller titta på hur de är byggda ifall en brand skulle uppstå är givetvis otroligt viktigt för att kunna såväl förebygga som att vara förberedda på det värsta. Noterar att du inte tar upp det arbete som man måste göra när man kommer tillbaka till stationen efter att ha varit på en brand i ett par timmar.

Men visst, det är mycket dödtid det är det väl ingen som förnekar. Det fanns tillfällen när brandmän i princip sov hela sitt nattskift och här pratar vi då alltså 100% dödtid. Men detta är ju ett problem som inte går att lösa på annat sätt och som delas med många andra yrken. Ta militären som exempel igen. Med ditt sätt att räkna så har ju alla svenska militärer (borträknat de som gjort FN-tjänst) 100% dödtid sedan fälttåget mot Norge 1814.

Och även polismyndigheten har du noll koll på.

Har du bättre sätt att få bort rattfyllon och andra idioter än de kontroller som görs idag? Kanske har du det men eftersom det i varje kontroll fastnar flera fyllon och några som av andra skäl blir av med körkortet, verkar man ju få tag på en och annan riskförare iaf. Och vad gäller cyklister utan lyse osv så är det ju bara om en polis står och just inte har något att göra och du i princip nästan kör på denna, som en bot skrivs ut. Eller har du någon statistik som säger annat? På tal om statistik. Jag har haft körkort i 40 år och kör bil varje dag. Totalt sett har jag blivit stoppad i trafikkontroller 4 gånger och kanske blivit lasrad 6 gånger. Så dina "alla trafikkontroller" är ju inte direkt överdrivet många. På hela trafiken i Stockholm jobbar det väl inte ens 50 pers tror jag.

Det som suger överlägset mest timmar av polisen såväl vad gäller de som jobbar med span som de som utreder brott som de som bara åker i en radiobil, så är det de gängkriminella. Huruvida man gör detta bra och effektivt är en annan fråga men att skriva som du gör om att det är överdrivet att polisen jobbar mot dessa brott visar igen att du är helt oinsatt. Har du varit på en polisstation så är det väl för att du åkt på en LOB tänker jag. Eller fixat pass.

Allt detta är sedan helt off topic då det var en person som jobbade på ambulansen som mördades. Att du tycker att all blåljuspersonal suger är du fri att tycka och det finns massor av brister såklart. Inte minst detta med att en ambulans åker på ett larm de aldrig skulle ha åkt på är en sådan brist. Men i stort så fungerar det bra i Sverige med såväl polis, brandkår som ambulans. Kan det bli bättre? Ja självklart.
Citera
2025-09-23, 14:01
Medlem
FuckSwedens avatar
Ta bort.
Senast redigerad av FuckSweden 2025-09-23 kl. 14:29.
Citera
2025-09-23, 14:32
Medlem
Har googlat lite på adressen

Stämmer det att ambulansen har utgått från lilla orten jättendal där ambulansen stått stationerad och inte Hudiksvall som sägs i media
Mkt förvillande
Jag söker på lokalpolisen i nordanstig och finns ingen
Nordanstig här deltidsstation oklart hur den är bemannad ( personal o antal )
Alltså har 2 kvinnor åkt på detta själva utan väntat in polisen från Sundsvall eller Hudiksvall
Blir intressant se radiotrafiken från 112

Isfall börjar det klarna varför inte en polisbil kom fram samtidigt som ambulansen

Jättendal deltidstation. - Harmånger 6min 5,9km
Hudiksvall polishus - Harmånger 22min 27km

Google Maps
Är det här ambulansen stått ???
Vad är det ? Brandstation eller kommunhus
Blir olika saker när jag googlar
Är det brandvärn eller ?
https://maps.app.goo.gl/bADnSA7QE6ySnN2D7

Blir bara mer o mer intressant dehär
2 små kvinnliga brandmän i nordanstig jättendal
Finns det inga män kvar i dessa byar ????
https://www.ht.se/2022-06-13/de-blev...-med-kladerna/

Jodå läs länken i länken ovan (HT)
Här har ambulansen stått på lördagen mest troligt
Senast redigerad av Snakepliskensthlm 2025-09-23 kl. 15:13.
Citera
2025-09-23, 15:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Snicksnack. Det var som sagt värre sommaren 2003. Och skolskjutningar beror på tillgången till vapen i skitlandet där borta. Så du kan stoppa upp dina teorier där solen inte skiner.
Det är klart det är psykiatrins fall detta beror på. Det var inte värre 2003 vad yrar du om? Det är inte vapen som dödar UTAN MÄNNISKOR! Kan inte du bara sluta tramsa. På riktigt. FB största idiot!
Citera
2025-09-23, 16:01
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är klart det är psykiatrins fall detta beror på. Det var inte värre 2003 vad yrar du om? Det är inte vapen som dödar UTAN MÄNNISKOR! Kan inte du bara sluta tramsa. På riktigt. FB största idiot!

Du kan inte ens backa upp dina teorier. Du är en pajas
Jo, det var värre då! Läs på!
Citera
2025-09-23, 16:07
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemipares
Alla som klagar på psykiatrin så fort såna här våldsdåd händer: Ni vet inte vad ni snackar om.

En stor del av de personer som är våldsamma är INTE det pga psykiatriska, behandlingsbara sjukdomar som t.ex. psykossjukdom, bipolaritet eller psykotisk depression. De allra flesta är våldsamma för att de är STÖRDA (alltså personlighetsstörda), dvs antisociala, borderline eller UNS. Andra kategorin är missbruk.

Det är med andra ord patienter som varken bör eller ska få akut, inneliggande psykiatrisk vård av två huvudanledningar:
1. Finns ingen akut/inneliggande psykiatrisk vård som fungerar. Existerar inte!
2. Det skulle vara olagligt/brottsligt att bedriva tvångsvård på dessa patienter av den enkla anledningen att LPT dikterar 3 kriterier som dessa patienter INTE uppfyller.

Så sluta bedriva någon missriktad häxjakt på läkare inom psykiatrin bara för att ni har noll koll på läget. Alla dessa störda/missbrukande individer som är utagerande eller suicidhotande har INGEN plats inom akut inneliggande psykiatrisk vård. De förstör vården för alla andra dessutom genom resursslukande beteende och utslagningseffekt.

Jä-la tangentsbordskrigande nollor som sannolikt många gånger tillhör ovan beskrivna patientgrupp! Så trött på er!

Med vänlig hälsning,
Psykiatrikern
Precis så ser ni ner på patienter. Du visar på precis hur illa det är. Du sitter här och pissar på dina patienter. Med din inställning funkar ingen ting. Du är en värdelös personal som inte vill jobba för lönen. Bra att det kommer fram. Man kan ju undra vad du har för personlighetsstörning med ditt utspel.
Citera
2025-09-23, 16:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Du kan inte ens backa upp dina teorier. Du är en pajas
Jo, det var värre då! Läs på!
Vad är det jag inte kan backa upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera