2025-09-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowChrystal
Det var ett prio 3 larm, så knappast hjärtstopp.

Tänkte detsamma.... Noll tanke innan man "talar"
Citera
2025-09-22, 22:23
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole
Kanske inte just samma scenario men absolut kommer det hända mer och mer vansinnesdåd i samhället. Problemet ligger hos psykiatrin att man för lättvindigt skriver ut mediciner och inte har någon exit-plan. Det finns de som mår bättre av dem men samtidigt de som mår sämre. Psykiatrin har ett ansvar att kolla patienters mående, förändringar i samband med insättning och en längre tid framöver. Idag äter runt 10% av befolkningen någon form av antidepressiva och ingen får bra hjälp att avsluta medicineringen. Det är just detta man nu ska studera i USA, sambandet med t.ex. skolskjutningar och antidepressiva.

Snicksnack. Det var som sagt värre sommaren 2003. Och skolskjutningar beror på tillgången till vapen i skitlandet där borta. Så du kan stoppa upp dina teorier där solen inte skiner.
Citera
2025-09-22, 22:24
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Sonen är ju vuxen så där försvinner egentligen en form av ansvar. Sen tycker jag att han verkar observant då han berättade hur sonen förändrades när han påbörjade medicineringen. Men jag har inte hela storyn, men vet inte riktigt om föräldrar har ansvar för sina barn hela livet framöver, det känns lite knepigt?

Skuld då, om man står bredvid handfallen utan att stoppa det här är man ju rätt slö som människa.
Citera
2025-09-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Såg nån insamling av ”blå ljus”
Facebook
https://www.facebook.com/share/p/197...ibextid=wwXIfr

Men tydligen ska det samlas pengar till personalen på berörda stationen i Hudiksvall och dess anställda !!!
Detta pga kvinnan inte har några barn eller sambo !!!!
Helt fel tycker jag
Skänk isåfall till ex Barncancerfonden eller nått annat
Tror säkert de anställda på stationen har pengar så de klarar sig
Finare ge åt barn som verkligen behöver stöd av pengar

Hoppas jag verkligen läste fel och pengar är ingen tröst

Jag håller helt med dej. Läste också inlägget och uppfattar det på samma sätt. Ska kollegorna käka tårta eller hur tänker de. Använd dem till hennes begravning eller skänk till bättre behövande.
Citera
2025-09-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Skuld då, om man står bredvid handfallen utan att stoppa det här är man ju rätt slö som människa.

Haha! Förstår att du är ett troll, men du tycker en förälder ska göra något mot ett vuxet barn (vad kan en förälder ens göra? Låsa in barnet kanske är det enda som fungerar isåfall?) men vuxenpsykiatrin tycker du inte ska göra något, trots att de har ansvar för vuxna som inte kan hantera livet, alkohol och aggressioner?
Citera
2025-09-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Såg nån insamling av ”blå ljus”
Facebook
https://www.facebook.com/share/p/197...ibextid=wwXIfr

Men tydligen ska det samlas pengar till personalen på berörda stationen i Hudiksvall och dess anställda !!!
Detta pga kvinnan inte har några barn eller sambo !!!!
Helt fel tycker jag
Skänk isåfall till ex Barncancerfonden eller nått annat
Tror säkert de anställda på stationen har pengar så de klarar sig
Finare ge åt barn som verkligen behöver stöd av pengar

Hoppas jag verkligen läste fel och pengar är ingen tröst

Bättre att skänka pengar till landstingspsykiatrin i så fall.
Citera
2025-09-22, 23:32
Medlem
Citat:
Snicksnack. Det var som sagt värre sommaren 2003. Och skolskjutningar beror på tillgången till vapen i skitlandet där borta. Så du kan stoppa upp dina teorier där solen inte skiner.

Vansinnesdåd behöver inte vara skolskjutningar. Ett liknande fall hände för en tid sedan då en ung kvinna inte inte fick hjälp hos psykiatrin, hon gick in i en Ica butik och tände eld. Ingen skadad, men butiken finns inte mer.

Sen att det händer mer i USA än här är väl självklart dels som du säger, mer vapen men också att de är 34 gånger större befolkning.
Citera
2025-09-22, 23:34
Medlem
Citat:

Hur menar du står brevid handfallen? Menar du när han hade ihjäl henne eller innan det? Gärningsmannen fick väl inte den hjälp han behövde från psykiatrin. Vad skulle pappan göra?
Citera
2025-09-22, 23:54
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Så upptagna är de yrkesgrupperna faktiskt inte. 90% av en brandmans arbetstid är ren dödtid och det är nästan likadant hos poliser också. Större delen av arbetstiden består av att sitta i en bil och köra upp en massa bensin.
Vilken koll du har.
Citera
2025-09-23, 00:08
Medlem
Förlåt att jag inte orkar läsa hela tråden - Har vi namn på den mördade? Ålder? Bild?
Citera
2025-09-23, 00:15
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Vansinnesdåd behöver inte vara skolskjutningar. Ett liknande fall hände för en tid sedan då en ung kvinna inte inte fick hjälp hos psykiatrin, hon gick in i en Ica butik och tände eld. Ingen skadad, men butiken finns inte mer.

Jo men du förenklar. Hon hade börjat droga med sin kille strax innan och det fanns 50 personer till den dagen som också kom ut från psykvården den dagen som INTE tände eld på en butik.
Citera
2025-09-23, 00:16
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Hur menar du står brevid handfallen? Menar du när han hade ihjäl henne eller innan det? Gärningsmannen fick väl inte den hjälp han behövde från psykiatrin. Vad skulle pappan göra?

Tvingat in honom igen kanske eller hållit koll på honom om han nu visste att han var en vandrande risk???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in