2025-09-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nafta112
Kvinnor är, utöver sex, nice att hänga med. Man kan vara sig själv på ett sätt som jag inte upplever att man kan vara med andra killar. Man upptäcker sidor av sig själv man inte visste fanns. Jag fattar inte riktigt mäns förakt mot kvinnor.
Håller med dig. Kvinnor lyssnar ofta bättre och sätter sig in i ett problem mer än manliga vänner. Och softa att bara hänga med, behöver inte hända så mycket. Däremot gillar jag inte bossiga Kvinnor som ska styra förhållandet varje dag. De går bort.
Citera
2025-09-14, 03:30
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Varför ska man fly om de gillar inredning?

Har aldrig träffat eller sett en ordentlig brud som framfört att de verkligen tycker om heminredning, styling och sådant.
I regel psykfall.
Nej tack.
Citera
2025-09-14, 08:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Så, nu har du spytt lite galla, skulle du kunna svara på frågeställningen också?

Det finns inte så mycket att diskutera efter en trådstart där utgångspunkten är att "vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år?"

Bara copy+paste incel-gnäll. Snark.
Citera
2025-09-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Håller med dig. Kvinnor lyssnar ofta bättre och sätter sig in i ett problem mer än manliga vänner. Och softa att bara hänga med, behöver inte hända så mycket. Däremot gillar jag inte bossiga Kvinnor som ska styra förhållandet varje dag. De går bort.

Det märks att du aldrig har varit i en relation på riktigt.
Citera
2025-09-14, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Jag har inget problem med det alls. Jag stör mig när folk som du försöker förneka simpel fakta. Du tillskrev detta "manosfärtyperna" och har skrivit spaltmeter för att dansa runt det enkla konceptet att ja, kvinnor är hypergama. Hade varit lika jävlig om d ville påstå att jorden var platt eller något annat idiotiskt.

Jag hatar inte kvinnor, jag förstår och älskar att de inte är som oss män. Varför tror du att jag är något offer? Det har jag aldrig påstått, du har många fördomar. Bara för att jag bryr mig dom sanningen. Skärp dig.

Nu var inte frågan ställd till mig, men jag tycker att det är en väldigt intressant fråga, inte bara för dig och mig, utan för män generellt.

I väntan på eventuella försök till svar från freministlägret, så kan vi väl fundera lite. Frågan är alltså varför feministbrudar inte tål att höra talas om att det kvinnliga könet kommer med vissa privilegier? Och varför vägrar de in i döden att erkänna ens en millimeter av dessa, tex när det gäller det odiskutabelt säkerställda faktumet att kvinnor tenderar till att parbilda uppåt i hierarkierna?

Ett misstag som många feministbrudar verkar göra (och förresten kvinnor i allmänhet), är att utgå ifrån att män tänker likadant som dem själva. Och därför tror dom att vi män inte heller kan förhålla oss till en enda "orättvisa" här i livet, utan att se oss själva som offer. Därför denna eviga gaslightning när en man påpekar även uppenbara sanningar, om de så är det minsta lilla osmickrande för "systerkollektivet" (som isv är ett kollektiv av egoister med en obarmhärtigt brutal hackordning).

Jag gissar, att antingen är man rädd för att luftslottet skall spricka, eller så tror man själv så stenhårt på sin feministhjärntvätt att man slåss för det till sista bloddroppen. Eller, inte bloddroppen rent bokstavligen såklart, men hur långt de nu är beredda att stå upp för "sitt systerskap".

Och i båda fallen är det naturligtvis betydligt enklare att klamra sig fast vid sin egen "feministiska sanning" till varje pris, än att riskera att tappa både ansikte och könsmakt.
Och eftersom hela deras existens går ut på att utöva könsmakt för sitt personliga gagn, så kan de liksom inte få in i sina små söta nätta kvinnoskallar (eller sina blödande kärleksfyllda kvinnohjärtran heller), att vi män skulle kunna fungera annorlunda än de själva.

Men i själva verket så är män annorlunda än kvinnor på ett fundamentalt plan. Vi är skapta för att förhålla oss till våra kvinnor ungefär på samma sätt som våra vuxnare tonårsbarn. Dvs när vi fostrar er till att ta ansvar så är det inte fråga om en maktkamp eller för att vi agerar i eget egoistiskt intresse, utan det är för att vi vill stämma i bäcken och förebygga en dysfunktionell relationsdynamik i relationen eller familjen.

Men såklart är det inte så lätt för den bortklemade tonåringen att inse det alla gånger, eftersom den allt som oftast tycker att den fattar mycket bättre än morsan och farsan. Och eftersom de själva allt som oftast agerar utifrån ett rent egoistiskt perspektiv, som genomsyrar allt, så utgår de ofta ifrån att pappa bara är missunnsam och gammaldags tråkig när han sätter gränser.

Och om tonåringen är tillräckligt bortskämd så brukar det vara väldigt svårt för henne att känna sig tacksam för allt det som mamma och pappa gör, eftersom hon ofta går runt med illusionen att allt är mycket enklare i vuxenvärlden.

Lite så tror jag att kvinnors syn på män blir på män också, och särskilt om vi aldrig sätter ner foten. Och om vi börjar debattera med feministerna på internet så förlorar vi varje gång, även om vi skulle vinna själva debatterna.
(Vilket är otroligt sällsynt, eftersom det knappt går att vinna emot någon som aldrig skulle kunna erkänna en förlust.)
Citera
2025-09-14, 08:58
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
För en annan tid, vi lever i global pandemi av ensamhet

De där orden har noll råd att ge i den faktiska verkligheten

Och den pandemin beror på att folk sitter och runkar framför skärmar i jakt på snabba dopamin kickar, samtidigt som de blir matade med snedknullade ideer om hur världen verkligen ser ut och att invidualismen är det bästa som har hänt det mänskliga släktet sen elden...
Citera
2025-09-14, 08:59
Avstängd
bogerts avatar
Matlagning, tvätt, städning, disk är självklara saker. Skaffar du en karl istället får du nätbrynja, chips och ölkorv i pastejköket. Valet är ditt.
Citera
2025-09-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Det är lika sant åt andra hållet. Män dejtar också alltid uppåt om de kan.

Citat:
Det gör jag ju inte, jag säger att attraktionen, vad som är uppåt och nedåt ser olika ut för män o kvinnor. Vilket också kan vara en del av tjusningen.

En riktigt högt uppsatt projektledande kvinna på nationell nivå med sådär tre miljoner i årsinkomst kan bli upp över öronen förälskad i en typisk handyman som fixar allt praktiskt med huset, bilen å dessutom imponerar som Tarek Taylor i köket. Jag som simpel gruvarbetare kan klassa in där..

Att vara sexig är inte detsamma i en mans ögon som i en kvinnas, såvida man inte är homosexuell..

Citat:
Skrev alldelens nyss att jag inte förnekar det. När man argumenterar mot något motståndaren inte framfört och istället hittat på själv. Så kallas det "straw men", man gör en halmgubbe man sedan försöker slå ned. För alla läsare så innebär det i sig att du förlorade diskussionen.. loooser.

Var Alfred, inte Bulten i Bo. Förstår du ens det?

Gaslighting much? Du säger emot dig själv. Per definition kan inte båda könen vara hypergama. Att du lägger in massa annat i din argumentation som inte påverkar denna simpla definition för att sedan anklaga mig för att köra med "straw men" argumentation är ju bara för mycket efter att du spenderat flera inlägg med att argumentera mot en position jag inte håller.

Tex hur du går in på hur män och kvinnor attraheras av olika saker. Och mängder med självklara saker. Du kanske skulle försöka att vara lite seriös och ta dig en titt i spegeln. Du anklagar mig för det du själv gör, skrattretande.

Jag har bara argumenterat kring en definition med dig. Du däremot försöker byta ämne och har implicerat att jag tex inte skulle känna till flera könsskillnader.
Citera
2025-09-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är alla i så fall. Både män och kvinnor.

Om du får välja mellan 10 kvinnor bara utifrån yta, så kommer du ju välja den snyggaste och sexigaste som ser snällast ut. Du siktar så högt du kan komma = hypergami.

Och om kvinnor får välja efter bara yta, så kommer de också sikta så högt upp de kan komma = hypergami.

Men om kärleken slår till. Så vill både Män och kvinnor bara ha sin kärlek. Alla andra bleknar bort. Ingen väljer bort sin kärlek. Ömsesidig och genuin kärlek är det högsta av allt. Högre går inte att nå. Då är man högst upp i "sin hypergama resa".

Och kvinnor har, precis som män: väldigt mycket att erbjuda i en genuin ömsesidig kärleksrelation.

Du hittar nu på din egen definition av ordet hypergami. Den är felaktig. Det spelar ingen roll att du lägger till självklara och sanna företeelser på slutet i ditt inlägg. Män som grupp har "aldrig" varit hypergama. Det betyder inte att man siktar högt eller väljer det bästa alternativet.

Varför detta behov att förneka verkligheten och ändra betydelsen på ord?
Citera
2025-09-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nu var inte frågan ställd till mig, men jag tycker att det är en väldigt intressant fråga, inte bara för dig och mig, utan för män generellt.

I väntan på eventuella försök till svar från freministlägret, så kan vi väl fundera lite. Frågan är alltså varför feministbrudar inte tål att höra talas om att det kvinnliga könet kommer med vissa privilegier? Och varför vägrar de in i döden att erkänna ens en millimeter av dessa, tex när det gäller det odiskutabelt säkerställda faktumet att kvinnor tenderar till att parbilda uppåt i hierarkierna?

Visst finns det en väldigt intressant meta-diskussion här om varför feminister inte gillar sanningen och ger sig in med diverse härskartekniker, försöker omdefiniera ord de inte förstår eller inte gillar. Eller varför de antar att bara för att man inte vill acceptera att de byter mening på ord så skulle man ogilla kvinnor. Det hela är emotionell manipulation såklart och något som inte fungerar på rationella människor.

"Sluta säga sanna saker annars kommer jag anklaga dig för att vara ond"

Blev full i skratt när de försökte förklara för mig att män och kvinnor är olika och samtidigt försöker argumentera att båda är hypergama.

Eftersom att kvinnor är hypergama så är inte män det per definition och det påståendet innefattar just en dimension där män≠kvinnor medan de själva försöker ändra definitionen av ett ord för att båda ska vara hypergama, dvs en semantisk fint för att likställa män och kvinnor.

Det enkla och tråkiga svaret är att de styrs av känslor.

Jag ser det inte som ett privilegium iofs. Det hela är väldigt neutralt, rationellt. Självklart väljer kvinnor män högre upp i hierarkin, det är ju lite därför män konkurrerar med varandra till att börja med. Man kan ju även konstatera att även i kulturer där männen väljer kvinnans partner så gifter man inte bort sina systrar eller döttrar med män av lägre social status.

Eftersom att män inte väljer partners baserat på dessa sociala hierarkier traditionellt så finns det lite incitament (och beroende på kulturen, få möjligheter) för kvinnor att avancera i dessa hierarkier.
Citera
2025-09-14, 15:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Så det är kvinnornas fel att männen har en usel kvinnosyn? Det är verkligen praktiskt att vissa män alltid har någon annan (kvinnorna) att skylla på istället för att ta eget ansvar för sina egna unkna åsikter.
Som sagt, (Män)-i-skor överlag har bra människosyn.

Det är förvrängt på det sättet att de flesta hade både bra kvinnosyn och bra manssyn. Sen började man med feminism propagandan och nu fick en stor de av samhället en dålig kvinnosyn. Detta ledde aldrig till att en stor del fick dålig kvinnosyn, svenska män har fortfarande bra kvinnosyn som de i princip alltid haft.

Men idag är många män trötta på dessa specifika kvinnor pga att dom har så dålig manssyn iom all feministisk hjärntvätt. Då förvränger många feminster det med sin dåliga mansyn som att det är kvinnohat när det egentligen bara är genuin konstruktiv kritik.
Senast redigerad av stycket 2025-09-14 kl. 16:22.
Citera
2025-09-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Gaslighting much? Du säger emot dig själv. Per definition kan inte båda könen vara hypergama.
Kronprinsessan Viktoria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in