2025-09-02, 23:04
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoul-thot
Hur är det om killen vill ha 3kant med 2 snygga tjejer? Ska han jobba med sig själv tills det händer? Lol!

Ja faktiskt. Sedan får man ju såklart också vara lite realistisk med sina krav .

Citat:
Eller köp sex eller camshower och få det du vill ha på en gång.

Fast det är ju kanske inte detsamma som det du behöver?
Citera
2025-09-03, 00:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Ok, jag är man, jag har själv köpt sex vid ett par tillfällen. Visserligen bara utomlands och visserligen 20+ år sedan sist, men ändå. Jag tycker faktiskt idag att sveriges regelverk kring detta är bra. Även bra att den skärps.

Tack, du har mycket vettiga åsikter. Självklart är den nya sexköpslagen bra eftersom den är förebyggande och syftar till att minska sexhandeln på nätet. Ingen normalt fungerande person kan ha något emot detta.

Citat:
Visst du kan köpa en stripshow, eller ett skjut, och visst du kan tycka det är kul där och då. MEN innan du gör detta så fundera över vad det är du egentligen saknar i livet, och vad som egentligen felas.

Vi ska komma ihåg att många sexköpare lider i det tysta och försöker lindra/dämpa sin ångest med köp av sexuella tjänster.

"Männen i studien uppger också att de komma tillrätta med andra problematiska sexuella beteenden som exempelvis tvångsmässigt porrsurfande.

– Det har ju gett mig väldigt mycket, de här samtalen. Jag känner ändå att jag lyckats rycka upp mig och ta mig ur de värsta delarna av träsket, säger en man i rapporten.

Av studien framgår att de män som medverkat varit med om trauman tidigt i livet och använt sex och sexköp för att dämpa ångest"

https://www.sverigesradio.se/artikel...exkopare-sluta

Citat:
Med liberalare regler kring sexköp tror jag ärligt talat jag mått sämre idag, och fått det svårare att ta mig ur den livssvacka som drabbade mig 2006

Att avkriminalisera sexköp helt och hållet är extremt idiotiskt med tanke på alla negativa saker som finns kring prostitution som sexuell exploatering, koppleri, hallickar, psykisk ohälsa, missbruk, sociala problem, människohandel, utnyttjande etc.

Människor som propagerar för en mer liberal inställning till sexköp och prostitution ignorerar ofta alla negativa aspekter kring sexhandeln.

Citat:
Onlyfans var ju något som då ännu inte fanns men tack vare att sexköp varit olagligt i sverige sedan 1999 så har jag tack och lov aldrig gjort det här hemma, men jag reste ju mkt utomlands i 20 års åldern och där stöter man ju på sina håll ofta på prostitution på ett helt annat sätt än här hemma vilket gör det lättare att falla för stundens ingivelse så att säga

Jag har läst någonstans att 80 procent av sexköpen som svenska män gör äger rum utomlands, nu lär nog dock den andelen ha minskat i och med Onlyfans frammarsch de senaste åren.

Citat:
Så ni som nyttjar dessa tjänster, eller köper regelrätt sex. Jag förstår mer än väl att det suger att tex aldrig eller sällan få ligga( vilket ofta men inte alltid är orsaken) men det är fan i mig en så mkt bättre investering att jobba med sig sig själv, bli bättre på det man suger på, få lite självförtroende( just detta gör enormt mkt i kontakt med det motsatta könet vill jag lova), reda ut kring vad som skapar detta behov hos just dig

Vi ska inte heller glömma bort att sexköparna har i princip ingen som helst vetskap om vilka omständigheter som fått kvinnorna att börja prostituera sig, sexköparna inbillar sig att kvinnorna gör det frivilligt men de hamnar istället i detta på grund av psykisk ohälsa, missbruk eller pga trauma.
Citera
2025-09-03, 00:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Där har vi det - talibanfanatikernas heliga SANNING, som ej får ifrågasättas. De kvinnor som gör det här i diskussionen, och även dem som gör det i tidningar osv, kan man naturligtvis inte lita på - de styrs ju uppenbarligen av ondsinta män, eftersom de skriver så välformulerat.

Nej vi ska inte lita på det lilla fåtal kvinnor som träder fram här i diskussionen eftersom de i teorin lika gärna kan vara torskar som propagerar för sexköp och prostitution.

Du vet inte heller någonting om vad som ligger bakom andra kvinnors uttalanden i tidningar osv eftersom du vet inte ett skvatt om vad som ligger bakom deras beslut att prostituera sig. Du har dessutom ingen vetskap om de har hallickar eller pojkvänner bakom sig som tar del av inkomsterna från sexhandeln.
Citera
2025-09-03, 00:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Som jag har förklarat för dig är opinionsundersökningar primärt nästan aldrig avsedda att faktiskt ta reda på fakta. 99 ggr av 100 handlar det om att hitta stöd för sin tes.

Kan du bevisa att hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är emot sexköpslagen?

Nä det kan du inte.
Citera
2025-09-03, 01:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoul-thot
En fattig kille på Filippinerna är hallick åt en rik tjej i USA?

De flesta sexsäljare på OF är inte stenrika men de som tjänar stora pengar sitter knappast själva och chattar med alla incels som tror att de är jätteunika bara för att en nakenkreatör sitter och pratar med dom.

Det finns inte en chans i världen att nakenkreatörerna skulle hinna chatta med så många killar, istället får alla incels chatta med fattiga killar på exempelvis Filippinerna som är anställda av e-hallickarna som styr allt kring chattandet och dessa halllickar tar dessutom bra betalt.

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-03 kl. 01:47.
Citera
2025-09-03, 01:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Terapi för att jag gillar att titta på porr och runka??? ok ibland har jag suttit typ 8 timmar i sträck och runkat och tittat på porr men jag tycker om det. Jag anser det inte onormalt.

De enda som möjligtvis håller med dig är män som själva är gravt nedgångna porr och sexmissbrukare.

Ingen vettig normalt fungerande människa anser att det är normalt att sitta och dra i skinnspiken 8 timmar i sträck, det är nästan tvångströjevarning på ditt avvikande beteende.

Terapi är ett gigantiskt måste här ☺️
Citera
2025-09-03, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kan du bevisa att hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är emot sexköpslagen?

Nä det kan du inte.

Kan du bevisa att hela 91% av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är för sexköpslagen?
Nä det kan du inte, eftersom den undersökning som du hela tiden har hänvisat till som Sveriges kvinnoorganisationer i sin tur hänvisar till inte finns hos Novus.

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-03, 07:35
Medlem
Citat:
Såklart inte men på vilket sätt tvingas man att våldta för att möjligheterna till sexköp begränsas?

De männen har inte våldtagit nån. De har fått gratis sex och sen åkt in på falska anklagelser.

Om de hade köpt sex hade de inte hamnat i fängelse.
Citera
2025-09-03, 07:38
Medlem
Citat:
Ja faktiskt. Sedan får man ju såklart också vara lite realistisk med sina krav .

Vadå realistisk? Om en kille vill ha 2 snygga tjejer varje vecka kan han betala och få det. Kommer aldrig hända utan betalning.

Citat:
Fast det är ju kanske inte detsamma som det du behöver?

Med det resonemanget behöver ingen ha sex. Det är kul att ligga.
Citera
2025-09-03, 07:47
Medlem
Citat:
Tack, du har mycket vettiga åsikter. Självklart är den nya sexköpslagen bra eftersom den är förebyggande och syftar till att minska sexhandeln på nätet. Ingen normalt fungerande person kan ha något emot detta.

Camshower är fortfarande inte sex. Lagens syfte är att minska mäns tillgång till sex för att kvinnor i Sverige inte kan konkurrera. Sorgligt.

Citat:
Vi ska komma ihåg att många sexköpare lider i det tysta och försöker lindra/dämpa sin ångest med köp av sexuella tjänster.

Jag tror de männen skulle må bättre om de köpte mer sex. Vi får jobba på att sänka priserna så fler män kan köpa sex.

Citat:
Jag har läst någonstans att 80 procent av sexköpen som svenska män gör äger rum utomlands, nu lär nog dock den andelen ha minskat i och med Onlyfans frammarsch de senaste åren.

Den som köper sex utomlands begår inget brott. Vi måste informera män om att det är helt okej.

Citat:
Vi ska inte heller glömma bort att sexköparna har i princip ingen som helst vetskap om vilka omständigheter som fått kvinnorna att börja prostituera sig, sexköparna inbillar sig att kvinnorna gör det frivilligt men de hamnar istället i detta på grund av psykisk ohälsa, missbruk eller pga trauma.

Jag har precis börjat prostituera mig på cam.

Har varken ohälsa, missbruk eller trauma. Ska fortsätta med det framöver.
Citera
2025-09-03, 07:52
Medlem
Citat:
De flesta sexsäljare på OF är inte stenrika men de som tjänar stora pengar sitter knappast själva och chattar med alla incels som tror att de är jätteunika bara för att en nakenkreatör sitter och pratar med dom.

Det finns inte en chans i världen att nakenkreatörerna skulle hinna chatta med så många killar, istället får alla incels chatta med fattiga killar på exempelvis Filippinerna som är anställda av e-hallickarna som styr allt kring chattandet och dessa halllickar tar dessutom bra betalt.

Okej... jag ser inte problemet? Folk chattar på nätet. Nu är det e-halllickar och fattiga killar på Filipinerna...? Det låter som tankegångar från en 80 åring.

Jag bor utomlands och här det lagligt att köpa sex. Jag brukar skriva direkt till tjejernas hallickar. Funkar mycket bättre.
Citera
2025-09-03, 09:20
Medlem
rudi1985s avatar
Pratade med en kille som blir utpressad på pengar utav en tjej som säljer på en plattform. Och tror ni han vågar gå till polisen med det när det är olagligt att köpa cam show. Bra jobbat regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in