2025-09-03, 10:00
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoul-thot
Camshower är fortfarande inte sex. Lagens syfte är att minska mäns tillgång till sex för att kvinnor i Sverige inte kan konkurrera. Sorgligt.

Jag tror de männen skulle må bättre om de köpte mer sex. Vi får jobba på att sänka priserna så fler män kan köpa sex.

Den som köper sex utomlands begår inget brott. Vi måste informera män om att det är helt okej.

Jag har precis börjat prostituera mig på cam.

Har varken ohälsa, missbruk eller trauma. Ska fortsätta med det framöver.
Svenska politiker ville exportera sexköpslagen till holland. Holländarna bara gapskrattade. Tror svenska politiker på allvar hollan vill ta bort red light district? och den turism det ger.
Citera
2025-09-03, 10:23
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kan du bevisa att hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män är emot sexköpslagen?

Nä det kan du inte.
Nej*, och du kan inte heller bevisa att de är för den. Men även om du kunde bevisa det så är det inte likvärdigt med att det är en god idé att skapa lagstiftning utifrån det.

Sveriges sexuallagstiftning är destruktiv på många plan. I mångt och mycket påminner den om narkotikalagstiftningen, båda bygger på moralism snarare än omsorg för någon. Både vad det gäller sexarbetare och narkotikabrukare så är Sverige förmodligen det sämsta landet i Europa att vara det i. Sexarbetarna lever ett mycket otryggare liv här än i ex Holland och Tyskland och Sverige har Europas högsta andel narkotikarelaterade dödsfall.

Men den typen av fakta biter inte på dig eftersom du, som jag skrivit tidigare, inte bryr dig om människorna. Du vill skylta med din oklandervärda moraliska överlägsenhet. Nu vet vi inte din inställning till Sveriges narkotikapolitik men vi kan ana den.

* EDIT: Jo, sannolikt går det absolut bevisa att de exakta procenttalen inte stämmer om man fick tillgång till undersökningens hela upplägg med metodval, frågor och urval. Det är ex inte ovanligt att inbjudan till denna typ av undersökningar i huvudsak sprids i beställarens egna kanaler där sympatisörer är högt överrepresenterade. Det påverkar så klart utfallet enormt mycket. Hade frågorna, vilket ytterst sällan är fallet, verkligen ställts till helt slumpmässigt utvalda svenskar (jag tycker inte invandrare ska få påverka vår lagstiftning) så hade utfallet troligen blivit annorlunda. Och, åter igen, frågornas utformning!!!

Ytterligare en aspekt är att frågan är politiskt känslig. Finns minsta lilla misstanke om att ens identitet inte är helt anonym kommer svaret svänga mot det politiskt korrekta.
Senast redigerad av Brain Damage 2025-09-03 kl. 10:47.
Citera
2025-09-03, 11:04
Medlem
urughos avatar
Citat:
Vadå realistisk? Om en kille vill ha 2 snygga tjejer varje vecka kan han betala och få det. Kommer aldrig hända utan betalning.

Ja man kan ju inte få allt man vill här i världen. Och frågan är ju om man mår bäst av att acceptera detta eller gå genvägar i att tillfredsställa sina behov.
Citera
2025-09-03, 11:05
Medlem
urughos avatar
Citat:
De männen har inte våldtagit nån.

Fast hur vet du det?
Citera
2025-09-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Ja man kan ju inte få allt man vill här i världen. Och frågan är ju om man mår bäst av att acceptera detta eller gå genvägar i att tillfredsställa sina behov.

Men sex med unga snygga tjejer kan män få för 100 euro där jag bor. Varför ska de avstå?

Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Fast hur vet du det?

För då hade de åkt dit för våldtäkt och inte det påhittade begreppet Oaktsam Våldtäkt.

Det är elefanten i rummet här. Män riskerar fängelse för frivilligt sex numera. Då återstår bara sexköp som riskfritt alternativ.
Citera
2025-09-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Svenska politiker ville exportera sexköpslagen till holland. Holländarna bara gapskrattade. Tror svenska politiker på allvar hollan vill ta bort red light district? och den turism det ger.

När jag berättar för folk utomlands att det är förbjudet att köpa sex i Sverige tror de jag skämtar.

Konceptet låter löjligt för folk i resten av världen.
Citera
2025-09-03, 13:08
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
När jag berättar för folk utomlands att det är förbjudet att köpa sex i Sverige tror de jag skämtar.

Konceptet låter löjligt för folk i resten av världen.
En colombiansk tjej som jobbar som cam girl sa när jag berättade vi är enda folket i europa som inte får köpa på cam site. Hon sade "stackars svenska män" ochman såg riktigt hon tyckte synd om oss i hennes ansikte.
Citera
2025-09-03, 13:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Nej*, och du kan inte heller bevisa att de är för den. Men även om du kunde bevisa det så är det inte likvärdigt med att det är en god idé att skapa lagstiftning utifrån det.

* EDIT: Jo, sannolikt går det absolut bevisa att de exakta procenttalen inte stämmer om man fick tillgång till undersökningens hela upplägg med metodval, frågor och urval. Det är ex inte ovanligt att inbjudan till denna typ av undersökningar i huvudsak sprids i beställarens egna kanaler där sympatisörer är högt överrepresenterade. Det påverkar så klart utfallet enormt mycket. Hade frågorna, vilket ytterst sällan är fallet, verkligen ställts till helt slumpmässigt utvalda svenskar (jag tycker inte invandrare ska få påverka vår lagstiftning) så hade utfallet troligen blivit annorlunda. Och, åter igen, frågornas utformning!!!

Eftersom det är du och någon förvirrad sexköpare till i tråden som hävdar att en majoritet av Sveriges befolkning inte är för sexköpslagen så då kan väl ni försöka leda detta påstående i bevis 😁
Citera
2025-09-03, 13:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Har du någon källa på att holländarna bara gapskrattade?

Den svenska sexköpslagen har idag exporterats till Norge, Irland, Island, Nordirland och Frankrike och det finns en stor chans att fler länder kommer att införa liknande lagstiftning.

Och förhoppningsvis kommer andra länder att hämta inspiration från den nya svenska sexköpslagen som förbjuder sexköp på distans.

En viktig aspekt vad gäller den svenska sexköpslagen är att den har minskat antal sexköp till en mycket lägre nivå än i de länder där sexköp är lagligt, alltså har den svenska sexköpslagen varit effektiv och fyllt sin funktion.

Det är bara att hoppas på att den nya sexköpslagen kommer att vara lika effektiv 😁
Citera
2025-09-03, 13:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En colombiansk tjej som jobbar som cam girl sa när jag berättade vi är enda folket i europa som inte får köpa på cam site. Hon sade "stackars svenska män" ochman såg riktigt hon tyckte synd om oss i hennes ansikte.

Men varför ska hon tycka synd om oss? Det är ju istället henne det är synd om som är tvingad att "jobba" med sitt nuvarande "yrke"

Förklara för henne att det är bara en liten marginaliserad grupp av män i Sverige som köper sex, siffran verkar landa på 7 procent enligt senaste undersökningen.

Du borde kanske ha förklarat för den nätprostituerade kvinnan att i Sverige är en majoritet av Sveriges befolkning för sexköpslagen, hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män ger alltså sitt stöd till sexköpslagen.

Självklart har inte du nämnt detta för henne.

Hur vet du förresten att den där CAM tjejen inte har en halllick eller nätverk bakom sig? Sånt är väldigt vanligt i Colombia.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-03 kl. 13:32. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eftersom det är du och någon förvirrad sexköpare till i tråden som hävdar att en majoritet av Sveriges befolkning inte är för sexköpslagen så då kan väl ni försöka leda detta påstående i bevis 😁

Nu är det ju lilla du som hela tiden har hänvisat till Svenska kvinnoorganisationers påhittade undersökning som har hävdat att merparten av de svenska folket är för sexköpslagen (du försökte till och med att få dessa påhittade siffror till att gälla den nya sexköpslagen), så bevisbördan ligger på dig ...
Eller brukar du alltid köra med Argumentum ad ignorantiam?

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-03, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Okej... jag ser inte problemet? Folk chattar på nätet. Nu är det e-halllickar och fattiga killar på Filipinerna...? Det låter som tankegångar från en 80 åring.

Jag bor utomlands och här det lagligt att köpa sex. Jag brukar skriva direkt till tjejernas hallickar. Funkar mycket bättre.

Men om du bor utomlands behöver inte du bekymra dig över den nya sexköpslagen.

Du verkar dessutom befinna dig i ett land där sexköp är tillåtet men du känner kanske till att i Sverige är hela 91 procent av kvinnorna och 63 procent av männen för sexköpslagen, en majoritet av Sveriges befolkning anser alltså att sexköpslagen är bra och viktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in