2025-09-02, 19:45
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varsågod, Det finns ett faktablad i PDF längst ner i artikeln.

"En ny opinionsundersökning som genomförts av Novus, på uppdrag av Sveriges Kvinnoorganisationer, visar att 91 procent av svenska kvinnor tycker att det ska vara olagligt att köpa sex medan endast 63 procent av männen tycker samma sak"

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236601&lang=sv
Och 100000 flugor tycker det är bra att äta skit så att äta skit är bra och populärt. Som jag har förklarat för dig är opinionsundersökningar primärt nästan aldrig avsedda att faktiskt ta reda på fakta. 99 ggr av 100 handlar det om att hitta stöd för sin tes. För att analysera det verkliga resultatet behövs både de exakta frågorna och hur urvalet gjordes.

Visserligen tvivlar jag inte att det indoktrinerade svenska folket faktiskt i majoritet tycker att sexköp ska vara kriminellt. Men det behöver inte betyda lagstiftning. Det finns en större majoritet för att utvisa utlänningar som begår brott men på den fronten händer det inte mycket.
Citera
2025-09-02, 19:46
Medlem
Citat:
Se där, nu helt plötsligt verkar det som att du är motståndare till prostitution.

Men om ingen i EU är så fattig så att de behöver prostituera sig, varför väljer då kvinnor att ge sig in i prostitutionsvärlden?

Enligt insatta så hamnar kvinnorna i prostitutionen pga psykisk ohälsa, missbruk och trauma. Anser du då att det är rätt av sexköparna att utnyttja kvinnorna?

Där har vi det - talibanfanatikernas heliga SANNING, som ej får ifrågasättas. De kvinnor som gör det här i diskussionen, och även dem som gör det i tidningar osv, kan man naturligtvis inte lita på - de styrs ju uppenbarligen av ondsinta män, eftersom de skriver så välformulerat.
Citera
2025-09-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Där har vi det - talibanfanatikernas heliga SANNING, som ej får ifrågasättas. De kvinnor som gör det här i diskussionen, och även dem som gör det i tidningar osv, kan man naturligtvis inte lita på - de styrs ju uppenbarligen av ondsinta män, eftersom de skriver så välformulerat.

100% av män som pratar som denna person ”LoverBoy” eller vad han nu heter…har en kass inställning till en kvinna och ska äga hennes kropp, tänk och tycke!

Inte fan kan de knulla heller utan det är bara tomt snack och att få en kvinna att njuta på riktigt är inget de direkt prioriterar!

Stöter på dem dagligen i våra arbetsintervjuer för filminspelningar och de ger gärna ett sken av att vara ”Kalle Redig” utåt sätt men är svin under ytan som gärna vänstrar till höger och vänster!
Citera
2025-09-02, 22:03
Medlem
urughos avatar
Ok, jag är man, jag har själv köpt sex vid ett par tillfällen. Visserligen bara utomlands och visserligen 20+ år sedan sist, men ändå. Jag tycker faktiskt idag att sveriges regelverk kring detta är bra. Även bra att den skärps. Och då tänker jag faktiskt på oss män som får iden att göra detta.

Visst du kan köpa en stripshow, eller ett skjut, och visst du kan tycka det är kul där och då. MEN innan du gör detta så fundera över vad det är du egentligen saknar i livet, och vad som egentligen felas. Ett tips från hjärtat bara.

Med liberalare regler kring sexköp tror jag ärligt talat jag mått sämre idag, och fått det svårare att ta mig ur den livssvacka som drabbade mig 2006(vilket inte bara handlade om mina sexköp utan mkt annat men det är en annan historia).

Onlyfans var ju något som då ännu inte fanns men tack vare att sexköp varit olagligt i sverige sedan 1999 så har jag tack och lov aldrig gjort det här hemma, men jag reste ju mkt utomlands i 20 års åldern och där stöter man ju på sina håll ofta på prostitution på ett helt annat sätt än här hemma vilket gör det lättare att falla för stundens ingivelse så att säga( ingen ursäkt men en förklaring).

Så ni som nyttjar dessa tjänster, eller köper regelrätt sex. Jag förstår mer än väl att det suger att tex aldrig eller sällan få ligga( vilket ofta men inte alltid är orsaken) men det är fan i mig en så mkt bättre investering att jobba med sig sig själv, bli bättre på det man suger på, få lite självförtroende( just detta gör enormt mkt i kontakt med det motsatta könet vill jag lova), reda ut kring vad som skapar detta behov hos just dig osv osv( alla har ju olika historier och demoner)

Återigen mina tankar kring detta!
Senast redigerad av urugho 2025-09-02 kl. 22:11.
Citera
2025-09-02, 22:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Här ser du, nu kommer jag att uppge en källa samt berätta vad källan har skrivit

Fast nu pratade jag om sexköp på distans, dvs köp av sexuella handlingar på nätet.

"Enligt den nya lagen som träder i kraft den 1 juli kommer det fortsatt vara tillåtet att betala för förinspelat material, men det kommer att bli olagligt att påverka innehållet – som att betala någon för att utföra en sexuell handling. Det kan till exempel handla om att spela in en porrfilm som skickas till personen som betalar"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...stans-forbjuds

Du misstolkar mig medvetet, samtidigt kan man fråga sig varför det är så viktigt för dig att att försvara sexualbrottslingar, sexköp räknas som ett sexualbrott vilket du kanske känner till?
Citera
2025-09-02, 22:22
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Och män som mår dåligt psykiskt, har trasslig ekonomi och främst inte kan få kvinnor? Ska de acceptera att vara sexlösa livet ut menar du? Vilket så klart gör deras mående ännu sämre..

Men du mår inte psykiskt bättre bara av att fått knulla en eller två gånger. Tro mig. Jag skulle nog vilja påstå att det där så gott som alltid beror på dom " drabbade" männen. Hos mig satte detta enbart hos mig själv. Ens mående blir bättre när man får ett meningsfullt liv, när du skaffat dig ett självförtroende. Sedan är det ju olika saker som spökar hos olika män, introverthet, social inkompetens, övervikt, fulhet osv osv. Men det är ganska mkt man kan göra åt dessa saker själv vill jag mena.

Citat:
Jag skulle kunna skriva en bok om "Männens kamp mot sexlösheten" med allt vad psykisk ohälsa, depression och dåligt mående heter - men ingen tänker på den stackars mannen..

Det finns ju hjälp att få för detta. Själv kraschade jag i en depression 2006, hamnade hos psykolog, läkare och terapeut, fick diagnos och samtalsstöd. Det var en uppförsbacke men efter att ha gett mig fan på att ta mig över den så vände livet förvånansvärt snabbt faktiskt. Upplever du svårigheter med kvinnor, se inåt hos dig själv. Det är inte lika lätt för alla män. Men då får man kämpa lite mera för det. Så är det för oss alla med allt här i livet.

Citat:
hur många män samtycker till lagen? Kvinnors åsikter på området är helt ointressant.

Politiker driver väl inte igenom lagar som folk rent generellt är emot eller ?
Senast redigerad av urugho 2025-09-02 kl. 22:28.
Citera
2025-09-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Ok, jag är man, jag har själv köpt sex vid ett par tillfällen. Visserligen bara utomlands och visserligen 20+ år sedan sist, men ändå. Jag tycker faktiskt idag att sveriges regelverk kring detta är bra. Även bra att den skärps. Och då tänker jag faktiskt på oss män som får iden att göra detta.

Visst du kan köpa en stripshow, eller ett skjut, och visst du kan tycka det är kul där och då. MEN innan du gör detta så fundera över vad det är du egentligen saknar i livet, och vad som egentligen felas. Ett tips från hjärtat bara.

Med liberalare regler kring sexköp tror jag ärligt talat jag mått sämre idag, och fått det svårare att ta mig ur den livssvacka som drabbade mig 2006(vilket inte bara handlade om mina sexköp utan mkt annat men det är en annan historia).

Onlyfans var ju något som då ännu inte fanns men tack vare att sexköp varit olagligt i sverige sedan 1999 så har jag tack och lov aldrig gjort det här hemma, men jag reste ju mkt utomlands i 20 års åldern och där stöter man ju på sina håll ofta på prostitution på ett helt annat sätt än här hemma vilket gör det lättare att falla för stundens ingivelse så att säga( ingen ursäkt men en förklaring).

Så ni som nyttjar dessa tjänster, eller köper regelrätt sex. Jag förstår mer än väl att det suger att tex aldrig eller sällan få ligga( vilket ofta men inte alltid är orsaken) men det är fan i mig en så mkt bättre investering att jobba med sig sig själv, bli bättre på det man suger på, få lite självförtroende( just detta gör enormt mkt i kontakt med det motsatta könet vill jag lova), reda ut kring vad som skapar detta behov hos just dig osv osv( alla har ju olika historier och demoner)

Återigen mina tankar kring detta!

Många män som sitter i fängelse för Oaktsam Våldtäkt hade inte gjort det om de hade köpt sex istället. Kan vara värt att fundera på: är det där gratis ligget värt 2 år i fängelse? Hur mycket sex kan du köpa för 200 papp?
Citera
2025-09-02, 22:38
Medlem
Citat:
Din familj och anhöriga verkar inte hålla med dig.
Inte heller vi andra här i tråden.

Så du brukar kalla dig själv för "vi?
För den enda som tjatar och är kalle tvär här är ju du.

Citat:
Fast nu pratade jag om sexköp på distans, dvs köp av sexuella handlingar på nätet.

Nu blandar du och ger igen.
Diskussionen i det aktuella fallet handlade om att köpa en camshow utan att påverka innehållet.
Du påstod att det var olagligt vilket det inte är.
Att du ens försöker att förneka det, när allt finns sparat bakåt ...

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Men du mår inte psykiskt bättre bara av att fått knulla en eller två gånger. Tro mig. Jag skulle nog vilja påstå att det där så gott som alltid beror på dom " drabbade" männen. Hos mig satte detta enbart hos mig själv. Ens mående blir bättre när man får ett meningsfullt liv, när du skaffat dig ett självförtroende. Sedan är det ju olika saker som spökar hos olika män, introverthet, social inkompetens, övervikt, fulhet osv osv. Men det är ganska mkt man kan göra åt dessa saker själv vill jag mena.

Hur är det om killen vill ha 3kant med 2 snygga tjejer? Ska han jobba med sig själv tills det händer? Lol!

Citat:
Upplever du svårigheter med kvinnor, se inåt hos dig själv. Det är inte lika lätt för alla män. Men då får man kämpa lite mera för det. Så är det för oss alla med allt här i livet.

Eller köp sex eller camshower och få det du vill ha på en gång.
Citera
2025-09-02, 22:42
Medlem
Citat:

"Enligt den nya lagen som träder i kraft den 1 juli kommer det fortsatt vara tillåtet att betala för förinspelat material, men det kommer att bli olagligt att påverka innehållet – som att betala någon för att utföra en sexuell handling. Det kan till exempel handla om att spela in en porrfilm som skickas till personen som betalar"

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...stans-forbjuds

Du misstolkar mig medvetet, samtidigt kan man fråga sig varför det är så viktigt för dig att att försvara sexualbrottslingar, sexköp räknas som ett sexualbrott vilket du kanske känner till?

Begriper du inte att många killar betalar för saker som inte är sexuella handlingar?

Idag fick jag betalt för att klämma på mina egna bröst. Är det en sexuell handling?
Citera
2025-09-02, 22:42
Svensk tantokrati firar nya segrar. Surprise, surprise.

Eget ansvar som vuxen? Nej här i såssiga Sverige bestämmer STATEN!!!

Citera
2025-09-02, 23:02
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoul-thot
Många män som sitter i fängelse för Oaktsam Våldtäkt hade inte gjort det om de hade köpt sex istället. Kan vara värt att fundera på: är det där gratis ligget värt 2 år i fängelse? Hur mycket sex kan du köpa för 200 papp?

Såklart inte men på vilket sätt tvingas man att våldta för att möjligheterna till sexköp begränsas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in