Citat:
Ursprungligen postat av
Druthuludi
Och män som mår dåligt psykiskt, har trasslig ekonomi och främst inte kan få kvinnor? Ska de acceptera att vara sexlösa livet ut menar du? Vilket så klart gör deras mående ännu sämre..
Men du mår inte psykiskt bättre bara av att fått knulla en eller två gånger. Tro mig. Jag skulle nog vilja påstå att det där så gott som alltid beror på dom " drabbade" männen. Hos mig satte detta enbart hos mig själv. Ens mående blir bättre när man får ett meningsfullt liv, när du skaffat dig ett självförtroende. Sedan är det ju olika saker som spökar hos olika män, introverthet, social inkompetens, övervikt, fulhet osv osv. Men det är ganska mkt man kan göra åt dessa saker själv vill jag mena.
Citat:
Jag skulle kunna skriva en bok om "Männens kamp mot sexlösheten" med allt vad psykisk ohälsa, depression och dåligt mående heter - men ingen tänker på den stackars mannen..
Det finns ju hjälp att få för detta. Själv kraschade jag i en depression 2006, hamnade hos psykolog, läkare och terapeut, fick diagnos och samtalsstöd. Det var en uppförsbacke men efter att ha gett mig fan på att ta mig över den så vände livet förvånansvärt snabbt faktiskt. Upplever du svårigheter med kvinnor, se inåt hos dig själv. Det är inte lika lätt för alla män. Men då får man kämpa lite mera för det. Så är det för oss alla med allt här i livet.
Citat:
hur många män samtycker till lagen? Kvinnors åsikter på området är helt ointressant.
Politiker driver väl inte igenom lagar som folk rent generellt är emot eller ?