2025-08-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Så på vilket sätt menar du att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Du har inte många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen, och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Lista kan göras lång, men jag väljer att stanna här.

Har mailat först novus som hänvisar till kvinno organisationen, sedan mailat dom om underlag för svenskarnas ställning till sexköpslagen, men inga svar. Mycket märkligt.

Dessutom är många på kast tvingade dit av sina partners. Dom får inte heller i sin terapi prata positivt om sexköp. Själva terapeuten där måste säga att det är fel. Ja läs utredningen om kast.

Man kan tro att Sverige är i utveckling. Men 2025 skall kvinnor och mäns sexualitet tyglas på samma sätt som under 1800 talet.

Sverige och häxorna i riksdagen har nog influerats av talibanerna som rest hit dom senaste åren.

Varför tror ni så många unga tjejer vill se sexiga ut, skicka sexiga bilder, dom flesta tjejerna gör det idag i högstadiet.

Tjejer gillar sex, dom vill bestämma själva hur dom vill ha sex, sex säljer och vill man knulla så gör man det.

Om en vuxen säljer sexiga bilder bär denna ansvar själv, precis som denna kan knulla i gang bang och faktiskt vilja få 5 kukar samtidigt.
Citera
2025-08-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att det är fel att påpeka att det finns en ny sexköpslag?

Du riktar ofta kritik mot oss som anser att den nya lagen är viktig och bra men du riktar aldrig någonsin kritik med de kriminella sexköparna? Hur kommer det sig?

Vadå "fel"? Det är inte "fel" att påpeka 300 gånger att svart är en mörk färg, men det är jävligt tröttsamt och korkat. Tror du att den här diskussionen går ut på att komma fram till om det finns en lag eller inte?? VI VET DET REDAN!

Klart jag riktar kritik mot dem som jag tycker har fel. Fattar du inte att vi inte respekterar lagändringen, som vi tycker är både obehaglig och idiotisk? Jag bryter glatt mot lagen nästan dagligen - herregud, i morse kopplade jag in det grova förbrytarverktyget VPN, och tippade en tjej på MFC 50 tokens för att spela en låt med Ghost som jag gillar... så nu sitter jag här och väntar på Simon. "Sexköpare" är för övrigt mer av den krig-är-fred-idioti som ni talibankärringar så gärna ägnar er åt för att blanda bort korten i diskussionen om den här lagändringen. Som om det vore samma sak att ge en camgirl tips som irl-prostitution... talibansverige i sin patetiska ynkedom.
Citera
2025-08-29, 22:32
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Du verkar dock tro på myten om den lyckliga horan.

Du själv verkar inte ens tro på realiteten att de finns.
Citera
2025-08-29, 22:34
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Det finns inga partier i Sverige eller en folklig majoritet som vill styra vuxna människors sexualitet, däremot vill vi motverka sexköp och prostitution, det är något helt annat.

Jo, slöseri med resurser, som borde användas till att motverka missförhållanden i sexbranchen, men politics 101 verkar för avancerat för våra svenska karriärpolitiker.
Senast redigerad av Bystskugga 2025-08-29 kl. 22:41.
Citera
2025-08-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Med läkare och typ terapi grupper
Med andra som också blivit tvingade till det. Mina anhöriga och fru har fått reda på jag spenderat 100 tusentals kronor på porr och sexiga CAM tjejer. Men detta får mej att må bra kan jag inte bara få vara ifred sjukt.

Öh... jag tror jag ser problemet. Det är inte att du gillar porr och sexiga tjejer. De skulle nog vara sura om du spenderade så där mycket pengar på din fiskeutrustning eller din frimärkssamling också...

Spenderar själv typ 50 KSEK/år sedan många år på sexrelaterat, men jag har det rätt gott ställt och är singel.
Citera
2025-08-30, 13:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Öh... jag tror jag ser problemet. Det är inte att du gillar porr och sexiga tjejer. De skulle nog vara sura om du spenderade så där mycket pengar på din fiskeutrustning eller din frimärkssamling också...

Men nu är sexköp förbjudet till skillnad från lägga pengar på en fiskeutrustning eller en frimärksamling så jämförelsen haltar.

Det finns en ny sexköpslag som började gälla den 1 juli, det finns inga lagar mot att köpa fiskeprylar eller frimärken 😁

Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Spenderar själv typ 50 KSEK/år sedan många år på sexrelaterat, men jag har det rätt gott ställt och är singel.

Oavsett om du är singel eller gift så är köp av sexuell tjänst förbjudet och det både IRL och på distans.
Citera
2025-08-30, 13:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Du själv verkar inte ens tro på realiteten att de finns.

Nej, den lyckliga horan är en myt.

Kvinnor hamnar i prostitutionen pga psykisk ohälsa, missbruk, trauma eller ekonomiska problem och då har vi inte räknat in de kvinnor som är offer för hallickar, människohandlare, trafficking , sexuell exploatering och så vidare.
Citera
2025-08-30, 13:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Dom tog min telefon och dator i beslag. Dom anhöriga. CAM tjejen terroriserade dom hela nätterna genom att ringa till dom. Hon var förbannad också men vi ska återförenas jag och hon. Hon ska få sälja och jag ska köpa ingen kan stoppa vårt samarbete. Vi är vuxna jag saknar hennes videos.

Men du kan ju inte fortsätta att bryta mot sexköpslagen, du riskerar böter och fängelse om du blir lagförd. Du behöver hjälp. Hur vet du förresten att den där CAM tjejen inte har halllick?
Citera
2025-08-30, 14:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Har mailat först novus som hänvisar till kvinno organisationen, sedan mailat dom om underlag för svenskarnas ställning till sexköpslagen, men inga svar. Mycket märkligt.

Du vet ju redan att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen. Hela 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män ger sitt stöd till sexköpslagen så lägg istället din tid och energi på nåt vettigt.

Citat:
Dessutom är många på kast tvingade dit av sina partners. Dom får inte heller i sin terapi prata positivt om sexköp.

Men vad finns det för positivt med sexköp? Många sexköpare lider av tvångsmässigt sexuellt beteende där de missbrukar porr och i förlängning köp av sexuell tjänst.

Och självklart ska männens partners kunna ställa ultimatum att de ska gå i terapi.

Citat:
Man kan tro att Sverige är i utveckling. Men 2025 skall kvinnor och mäns sexualitet tyglas på samma sätt som under 1800 talet.

Utvecklingen går definitivt åt rätt håll, man har kunnat se att andelen män som köper sex i Sverige är mycket lägre än i Tyskland tex och det beror till stor del på sexköpslagen.

Citat:
Sverige och häxorna i riksdagen har nog influerats av talibanerna som rest hit dom senaste åren.

Den första sexköpslagen började gälla 1 januari 1999, dvs långt innan dina "talibaner" reste hit.

Citat:
Varför tror ni så många unga tjejer vill se sexiga ut, skicka sexiga bilder, dom flesta tjejerna gör det idag i högstadiet.

Dom gör det knappast för att de vill bli prostituerade och ge sig in i en väldigt sunkig destruktiv värld. Du borde verkligen omvärdera din kvinnosyn.

Citat:
Tjejer gillar sex, dom vill bestämma själva hur dom vill ha sex, sex säljer och vill man knulla så gör man det.

Men nu är det endast en pytteliten marginaliserad grupp kvinnor som säljer sexuella tjänster, de flesta sexsäljare lider av psykisk ohälsa, missbruk, sociala problem, trauma eller så har de ekonomiska problem.

Du kan inte klumpa ihop kvinnor med socialt avvikande beteende (prostituerade) med helt vanliga kvinnor som har normala sexuella relationer utan inslag av ekonomisk ersättning.
Citera
2025-08-30, 14:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Kvinnor hamnar i prostitutionen pga psykisk ohälsa, missbruk, trauma eller ekonomiska problem och då har vi inte räknat in de kvinnor som är offer för hallickar, människohandlare, trafficking , sexuell exploatering och så vidare.
Ja precis.
Det finns inget barn i hela världen som föds och växer upp med en önskan om att bli prostituerad.
Citera
2025-08-30, 14:39
Medlem
Citat:

Kallar du oss som jobbar med digital sexförsäljning och är i porrbranchen hora, horor?

Ja, isåfall så kryllar det av fler lyckliga personer där än i er monogama låtsas värld!

Så där har du som vanligt fel!

Du har nu passerat alla gränser för en person som mår väl med ditt ständigt återkommande raljerande! Bara lögner och gissningar!

Du har nu lyckats framställa dig själv som den största dåren i detta så kallade ”dårhus”!

Bra jobbat!
Citera
2025-08-30, 14:49
Medlem
Citat:
Men vad finns det för positivt med sexköp? Många sexköpare lider av tvångsmässigt sexuellt beteende där de missbrukar porr och i förlängning köp av sexuell tjänst.

Att folk får tillgång till sex på sina egna vilkor.

De flesta har nån gång köpt en sexuell tjänst. Ingen konstigt med det.

Citat:
Och självklart ska männens partners kunna ställa ultimatum att de ska gå i terapi.

Då gör männen slut.

Sen går männen och köper sex av unga och snygga tjejer. Tanterna får leva ensamma.

Citat:
Utvecklingen går definitivt åt rätt håll, man har kunnat se att andelen män som köper sex i Sverige är mycket lägre än i Tyskland tex och det beror till stor del på sexköpslagen.

Vi måste informera män i Sverige om möjligheten att köpa sex lagligt i Tyskland. Då kommer många fler män att köpa sex.

Citat:
Dom gör det knappast för att de vill bli prostituerade och ge sig in i en väldigt sunkig destruktiv värld. Du borde verkligen omvärdera din kvinnosyn.

Jag tror att många tjejer är nyfikna på att sälja sex och det är okej!

Citat:
Men nu är det endast en pytteliten marginaliserad grupp kvinnor som säljer sexuella tjänster, de flesta sexsäljare lider av psykisk ohälsa, missbruk, sociala problem, trauma eller så har de ekonomiska problem.

Hur är det om kvinnorna har sex gratis?

Citat:
Du kan inte klumpa ihop kvinnor med socialt avvikande beteende (prostituerade) med helt vanliga kvinnor som har normala sexuella relationer utan inslag av ekonomisk ersättning.

Vanliga kvinnor kräver mycket högre ekonomisk ersättning för sex.
Senast redigerad av Ghoul-thot 2025-08-30 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in