Citat:
Jag håller inte med helt och hållet.
1. Jag "utforskade" i mitt pedagogiska inlägg vad GM-SE kunde haft för motiv att mörda OP.
Att GM skjöt OP av misstag är ett gammalt tema inom Mopperiet. Att GM-SE var hyperkänslig för "avsnäsningar" och hårt driven av vad andra tyckte om OP är en tes som KP och TP lanserar hårt och på fullaste allvar. Att GM-SE därför blev mordisk av att se LP gå emot klädmodet, "vad andra tyckte" och mördade OP av misstag i mitt pedagogiska inlägg, ligger i linje med vad andra "tänkare" redan varit inne på.
Det har redan anförts i tråden att GM-SE mördade OP eftersom han var full och tog kortison. GMP som många tycker passar in på GM-SE nämner amfetamin, så i mitt pedagogiska inlägg utforskade jag vad ett blandmissbruk med amfetamin enligt GMP kunde haft för inverkan på GM-SE.
2. Jag "utforskade" i mitt pedagogiska inlägg hur GM-SE kunde vara beväpnad vid mordtillfället.
Att som KP bara hävda att GM-SE var beväpnad "bara för att" duger inte. GM-SE talar i tidskriften "Bikt & Säkerhet" om en påkostad revolver som har tydlig anknytning till CS som var delägare i spelklubben Oxen. Det finns användare i tråden som hävdar att GM-SE var beväpnad för att skydda sig mot vilda djur i fjällen. Var GM-SE amfetaminmissbrukare enligt GMP och väl orienterad i vad som skedde på spelklubben Oxen på mordnatten finns möjligheten att GM-SE kände CS. Detta skrev jag i mitt pedagogiska inlägg och visade varför GM-SE var beväpnad på mordnatten.
3. Jag "utforskade" i mitt pedagogiska inlägg hur själva mordet gick till.
Jag lånade lite här från L Borgnäs och utgick ifrån att LP var den egentliga måltavlan. Det var således inget jag bara hittade på utan gedigna källor. Jag visade också i mitt pedagogiska inlägg hur GM-SE kunde vara Tensonmannen för att "eliminera" denne ur mordekvationen.
Det var väldigt mycket pedagogiskt tänkande bakom mitt nyfikna och utforskande inlägg.
Kontentan av mitt pedagogiska inlägg blev att fritt spekulerande utan stöd i materialet likt det hypotesen om "SE som GM" bygger på inte går att förväxla med vad som hände i verkligheten. Bara för att något går att fantisera ihop om den påhittade GM-SE behöver det betyda att det är sant.
Edit: Mitt pedagogiska inlägg "speglade" teoribygget som SE-ivrarna ägnar sig åt. Ingen av dessa båda hypoteser har någon förankring i verkligheten, vilket var min pedagogiska poäng och inte "fjantande" som du tolkade det som.
Edit2: Jag visade också pedagogiskt hur "körsbärsplockning" inte behöver leda fram till sanningen.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-08-05 kl. 12:46.
Senast redigerad av ursprungligen 2025-08-05 kl. 12:46.
)