Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Det är sannolikt inte det minsta uns avvikande att röra sig omkring en mordplats flera minuter efter det att GM försvunnit och när polisen finns på platsen. Jag ser inte tillstymmelse till poäng här, som man kanske kan göra gällande annat som påstås att vittnet SE borde eller inte borde ha gjort.
Att den lilla ensamma och timide LJ tar sig för något så halsbrytande som att springa upp i trappen direkt efter GM och faktiskt jaga honom ignoreras när det att röra sig i gränden ska uppförstoras.
Att folk är benägna att företa sig alltför rådiga insatser i kritiska sammanhang är ingen nyhet. Drar mig mig till minnes postrånet med Mockfjärdsrevolvern där en vanlig kund i lokalen blev skjuten i benet mede en kula Winchester Metal Piercing när han skulle ingripa mot förövarna.
Vad ska jag göra åt Wall.
Som ledande regimlojal får jag väl läsa det när tid, ork och motivation inställer sig.
Men jag sa ju att man kan springa in i en relativt farlig gränd...men då krävs ju en anledning!!
Du får det nästan att låta som att det är ingenting att ta en risk , men jag menar att LJ tar en risk
Men du missar min poäng för många har ju beskrivit Engström som "harig" och "feg" men min poäng är att jag tror språngmarschen är ett påhitt men om jag ska köpa den så krävs ju en anledning till att han går eller springer in där väl ?
Menar du att anledningen är att springa ikapp poliserna ?
För när jag läser ditt inlägg så skulle alltså Engström bara röra sig in mot den mörka gränden av oklar anledning!
Där är ju samtidigt mkt som händer på brottsplatsen där Olof åker in i Ambulans och polis ställer frågor till vittne och Lisbeth...
Då skulle alltså Engström plötsligt börja röra sig in mot en mörka gränden som inte är säkrad...
Troligen så inser du att du behöver en bra anledning till varför Engström gör detta och då landar du i hans lögn om att jaga ikapp polisen ..
Detta är vad jag menar att du gör ständigt i tråden..
Du börjar lite vagt men när man pressar lite så köper du ofta Engströms hittepå