2025-08-04, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
FUP: https://gofile.io/d/SRcyYy

Vill du lägga upp fup igen?
Citera
2025-08-04, 08:59
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Vill du lägga upp fup igen?
Absolut. 🙂
https://gofile.io/d/JA9YEB
Citera
2025-08-04, 09:12
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Jag tror att du inte visste att det var norska utan trodde det var danska är alla svar vi behöver.

Sedan vidare, vi satte oss ner och la den mitt i prick när det gällde chalmeristen, jag misstänker att KR i Helsingborg, annat rättsfall som har med våldtäkter att göra, för det fall det är överklagat kommer han att gå loss han också i HovR.

Akke förstår du, anledningen oftast är inte att vi har taskig kvinnosyn, anledningen är oftast att vi ser världen och omvärlden för vad den är, utan det där lilla rosa filtret där alla är snälla och goda.

I den verkligheten jag kommer från så gör folk saker av anledningar, anledningarna varierar, men saker sker mycket, mycket sällan slumpartat och nästan alltid uteslutande för att någon agerat för att få ett önskat eller oönskat utfall.

I detta fallet som vi diskuterat till leda, handlades det och sedan fick man lite mer än man klarade av att tugga. Men handlandet initialt utan att veta att tuggan skulle bli för stor, det var att vara otrogen, resten som följer är resultatet av den handlingen.

Och igen, jag skiter högaktningsfullt i att beteendet är lagligt.
Otroheten är startskottet till en serie händelser och dessa händelser måste E och V nu ta konsekvenserna för.

Var det så för övrigt att V var kontrollerande och svartsjuk som påståtts tidigare så kan vi ju med facit i hand konstatera att;
Hans känslor inte var uppdiktade i hans huvud utan fullkomligt och obestridligt korrekta och med direkt förankring till verkligheten.

Hor, dubbelt hor och lönskaläge var det mer än hundra år sedan det avkriminaliserades, det senare kom att kallas för Stockholmsäktenskap och har förekommit sedan urminnes tider. En gammal vän berättade om ett fall med en kvinna som hade varit otrogen, mannen hade dåligt ölsinne och tjatade om detta ganska ofta och en vacker dag så sa kvinnan att det minsann hade varit värt det. Då blev det liv i luckan och eftersom de bodde i ett flerfamiljshus och en del av dramat (våld i nära relationer) utspelade sig i trapphuset så kom Polisen. Åtal väcktes, i rätten var kvinnan ångerfull och klandrade sig själv. Åklagaren sa att det inte var ett brott i lagens mening att vara otrogen, att slå någon däremot var olagligt.

Tjejen hade fortfarande inte sex med sig själv, någon initierade till det och det var inte tjejen.

Förstår du har svårt att förstå det.
Citera
2025-08-04, 17:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Upprinnelsen börjar när första initiativet kommer och det var inte från kvinnan.

Det spelar ingen roll, hon valde att svika sin sin sambo genom att vara otrogen.

Citat:
Det är snedvridet att bara hata på en av parterna, vilket kan kopplas till ditt kvinnohat.

Det är inte ett uttryck för kvinnohat att fokusera på den person (kvinnan) som startade händelseförloppet via sin otrohet.

Däremot kan man fundera över vad du har för manssyn.
Du borde försvara det manliga brottsoffret istället för att uppvisa hat gentemot honom. Målsäganden blev trots allt misshandlad och anmäld för en påhittad våldtäkt.

.
Citat:
Du tycks bara vilja se en del av problemet.

Påhittade våldtäkter är tyvärr ett utbrett fenomen och problem som du verkar göra allt för att förringa.

Problemet i det aktuella fallet är att den unga kvinnan valde att vara otrogen, hon gjorde också ett extremt illa genomtänkt val att anmäla en påhittad våldtäkt.

Citat:
Lyft huvudet, skaffa dig ett helikopterperspektiv kring frågor

Men nu ska inte du bortse från att det var kvinnan som startade händelseförloppet, hade hon istället varit trogen som en bra och pålitlig flickvän ska vara så hade inte hennes sambo behövt bli arg, besviken och ledsen över att behöva ta henne på bar gärning på en smutsig krogtoalett.

Du kommer att uppfattas som mer seriös i debatter om du slutar att ta otrogna kvinnor i försvar.
Citera
2025-08-04, 18:14
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det spelar ingen roll, hon valde att svika sin sin sambo genom att vara otrogen.

Det är inte ett uttryck för kvinnohat att fokusera på den person (kvinnan) som startade händelseförloppet via sin otrohet.

Däremot kan man fundera över vad du har för manssyn.
Du borde försvara det manliga brottsoffret istället för att uppvisa hat gentemot honom. Målsäganden blev trots allt misshandlad och anmäld för en påhittad våldtäkt.

.

Påhittade våldtäkter är tyvärr ett utbrett fenomen och problem som du verkar göra allt för att förringa.

Problemet i det aktuella fallet är att den unga kvinnan valde att vara otrogen, hon gjorde också ett extremt illa genomtänkt val att anmäla en påhittad våldtäkt.

Men nu ska inte du bortse från att det var kvinnan som startade händelseförloppet, hade hon istället varit trogen som en bra och pålitlig flickvän ska vara så hade inte hennes sambo behövt bli arg, besviken och ledsen över att behöva ta henne på bar gärning på en smutsig krogtoalett.

Du kommer att uppfattas som mer seriös i debatter om du slutar att ta otrogna kvinnor i försvar.

Jo det spelar visst roll, målsägande valde att ta iniativet att vara otrogen mot sin fru. Men det skriver ni inget om, ni väljer att hata på kvinnan. Därför snedvrider ni diskussionen för att dra bort strålkastaren från männen men inte kvinnan.

Detta är uppenbart för ni hatar kvinnor.

Du kommer uppfattas som mer seriös om du slutar ta misshandlare och otrogna män i försvar.
Citera
2025-08-05, 00:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jo det spelar visst roll, målsägande valde att ta iniativet att vara otrogen mot sin fru.

Det är inget brott att vara otrogen om man är gift. Du väljer dock att hata på mannen som blev misshandlad och anmäld för en påhittad våldtäkt. Borde inte du visa lite större hänsyn och empati för brottsoffret?

Citat:
Men det skriver ni inget om, ni väljer att hata på kvinnan. Därför snedvrider ni diskussionen för att dra bort strålkastaren från männen men inte kvinnan.

Men nu var det kvinnan som anmälde en påhittad våldtäkt. Det är också hon som har fått den hårdaste straffpåföljden. Du vill kanske att hovrätten skärper straffpåföljden för henne?

Citat:
Detta är uppenbart för ni hatar kvinnor.

Nej det är ingen som hatar kvinnor, däremot gillar inte vi kvinnor som är otrogna och anmäler en påhittad våldtäkt.

Citat:
Du kommer uppfattas som mer seriös om du slutar ta misshandlare och otrogna män i försvar.

Samtidigt kommer du att uppfattas som mer seriös om du slutar att skuldbelägga målsäganden och den bedragne sambon.

Du kan inte förneka att det måste ha varit en traumatisk upplevelse för sambon att upptäcka att hans flickvän var otrogen på en smutsig krogtoalett.
Citera
2025-08-05, 11:02
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är inget brott att vara otrogen om man är gift. Du väljer dock att hata på mannen som blev misshandlad och anmäld för en påhittad våldtäkt. Borde inte du visa lite större hänsyn och empati för brottsoffret?

Men nu var det kvinnan som anmälde en påhittad våldtäkt. Det är också hon som har fått den hårdaste straffpåföljden. Du vill kanske att hovrätten skärper straffpåföljden för henne?

Nej det är ingen som hatar kvinnor, däremot gillar inte vi kvinnor som är otrogna och anmäler en påhittad våldtäkt.

Samtidigt kommer du att uppfattas som mer seriös om du slutar att skuldbelägga målsäganden och den bedragne sambon.

Du kan inte förneka att det måste ha varit en traumatisk upplevelse för sambon att upptäcka att hans flickvän var otrogen på en smutsig krogtoalett.

Som sagt, och det är sista gången, tar du inte till dig det efter 10 gången är det något allvarligt fel;

Det är intressant att läsa hur ni hela tiden beskyller kvinnan till hundra procent för vad som hände under kvällen, det är tre personer som gör så det blir som det blir.

Likväl är det enligt er bara kvinnan som ska ha ert hat, det är tydligt vad ni har för agenda.

Hade ni inte varit så obalanserade i diskussionen och slängt er med nedvärderande ord mot endast en av de inblandade hade vi sluppit detta ältande.

Tyvärr för din del så blir det inga straffhöjningar för kvinnan att gotta dig med.

Däremot ska det bli intressant att se vad som händer med ryssen.

Slutligen:

Är man någorlunda bevandrad i detta forum är det enkelt att se vad du är för en lort.

Det är inte första tråden du är inne och hatar just på kvinnor.

Det finns tillochmed exempel där du varit inne och hatat på kvinnor, där denne sedan begått självmord för allt hat som skrivits av diverse användare.

Du borde skämmas.
Citera
2025-08-05, 14:57
Medlem
Kontaktade Tingsrätten idag. Det verkar som ingen överklagat E:s dom, så den står fast.
Däremot gällande V så har både åklagare och V överklagat. Åklagare vill ha honom fälld för medhjälp till grov falsk angivelse, något jag menar verkligen bör prövas, medan V vill bli friad för misshandeln (med hänvisning till nödvärnsrätt alt. putativt nödvärn).

Överklagandena finns att läsa nedan:

https://gofile.io/d/kG0xgy
Citera
2025-08-05, 22:04
Medlem
Citat:
Som sagt, och det är sista gången, tar du inte till dig det efter 10 gången är det något allvarligt fel;

Det är intressant att läsa hur ni hela tiden beskyller kvinnan till hundra procent för vad som hände under kvällen, det är tre personer som gör så det blir som det blir.

Likväl är det enligt er bara kvinnan som ska ha ert hat, det är tydligt vad ni har för agenda.

Hade ni inte varit så obalanserade i diskussionen och slängt er med nedvärderande ord mot endast en av de inblandade hade vi sluppit detta ältande.

Tyvärr för din del så blir det inga straffhöjningar för kvinnan att gotta dig med.

Däremot ska det bli intressant att se vad som händer med ryssen.

Slutligen:

Är man någorlunda bevandrad i detta forum är det enkelt att se vad du är för en lort.

Det är inte första tråden du är inne och hatar just på kvinnor.

Det finns tillochmed exempel där du varit inne och hatat på kvinnor, där denne sedan begått självmord för allt hat som skrivits av diverse användare.

Du borde skämmas.

Mycket kloka ord. Helt enig.

Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Kontaktade Tingsrätten idag. Det verkar som ingen överklagat E:s dom, så den står fast.
Däremot gällande V så har både åklagare och V överklagat. Åklagare vill ha honom fälld för medhjälp till grov falsk angivelse, något jag menar verkligen bör prövas, medan V vill bli friad för misshandeln (med hänvisning till nödvärnsrätt alt. putativt nödvärn).

Så bra att åklagaren har överklagat domen gällande sambon! Rätt uppenbart att sambon är skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse. Förhoppningsvis kan målsägande få full upprättelse om sambon fälls för detta brott i Hovrätten.

Och bra att domen verkar stå fast gällande 21-åringen. Rimlig dom.
Citera
2025-08-05, 23:14
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Mycket kloka ord. Helt enig.

Så bra att åklagaren har överklagat domen gällande sambon! Rätt uppenbart att sambon är skyldig till medhjälp till grov falsk angivelse. Förhoppningsvis kan målsägande få full upprättelse om sambon fälls för detta brott i Hovrätten.

Och bra att domen verkar stå fast gällande 21-åringen. Rimlig dom.

Stämmer bra, fick samma info när jag pratade med tingsrätten.

Kvinnan kan isåfall välja att vittna eller inte vittna.

Fälls han så slipper hon bära ansvaret för sin dom själv. Väljer hon att inte minnas samtalet och Ryssen blir friad har hon isåfall gjort honom en stor tjänst.

Jag hade nog tänkt på mig själv i den situationen och gjort det som var rätt för mig.

Vilken rysare detta blev.

Avslutar med följande:
Väntar med spänning på om Ryssen skulle bli dömd för grov angivelse.

Kommer drevet bli lika omfattande som mot kvinnan av flashbacks kvinnohatare månntro?
Citera
2025-08-06, 04:53
Medlem
Citat:

Fälls han så slipper hon bära ansvaret för sin dom själv. Väljer hon att inte minnas samtalet och Ryssen blir friad har hon isåfall gjort honom en stor tjänst.

Jag hade nog tänkt på mig själv i den situationen och gjort det som var rätt för mig.

Avslutar med följande:

Kommer drevet bli lika omfattande som mot kvinnan av flashbacks kvinnohatare månntro?

Ja, det blir intressant att se vad Hovrätten kommer till för slutsats och vad deras dom blir!

Nope, kvinnohatarna i tråden verkar inte bry sig om alls att sambon skadat målsägande både genom misshandel och genom medhjälp till grov falsk angivelse... Det är som att sambons brott mot målsägande hamnar i blinda fläcken hos kvinnohatarna i tråden...

Hade sambon varit en kvinna, hade kvinnohatarna fattat allvaret i dessa brott som sambon utsatt målsägande för.
Citera
2025-08-06, 14:07
Medlem
Citat:

Avslutar med följande:

Det är väl inte säkert att det blir nya vittnesförhör i hovrätten. I åklagarens överklagan står det "Presentationsform: Uppspelning av videoupptagning vid tingsrätten" Vid i princip all muntlig bevisning. Sedan minskar man väl inte sitt ansvar för att en medhjälpare blir fälld.

Men ja, detta är princip enda frågan av intresse. Att V skulle få framgång och bli frikänd för misshandeln borde vara uteslutet. Däremot kan det finnas en viss risk att han får sänkt straff pga "provokation", kanske med hänvisning till gamla rättsfall. Det vore i så fall ett steg tillbaka för rättsutvecklingen, och en modern syn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in