2025-09-02, 13:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Du dömde kvinnan innan hon ens blev dömd,

Hon var inte dömd innan hon blev dömd i tingsrätten. Nu pekade väl dock en hel del på hon var skyldig och det var ju hon också enligt TR. Varför försvarar du kvinnor som begått brott?

Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
varför dömer du inte Ryssen som fått sin dom överklagad.

Vilken ryss? Du menar hennes sambo som hon var otrogen mot? Du kan inte skuldbelägga honom för att han blev arg, ledsen och upprörd över hennes svek.
Citera
2025-09-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du fortsätter att skuldbelägga BO, borde inte du istället koncentrera dig på den unga kvinnan som gav upphov till händelseförloppet?

Utan hennes svek gentemot sambon så hade han sluppit att bli upprörd, besviken och arg över hennes otrohet.

Inte heller hade målsäganden/BO blivit falskt anklagad för våldtäkt.

Jag skuldbeläggar honom inte för hans brottsutsatthet. Den är 21-åringen och hennes sambo ensamma skyldiga till och ansvariga för.

Men att målsägande ljuger, kör rattfull, är otrogen. Det är ta mig fan hans eget ansvar och det bär han ensam skulden till.

Frågor på det?
Citera
2025-09-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon var inte dömd innan hon blev dömd i tingsrätten. Nu pekade väl dock en hel del på hon var skyldig och det var ju hon också enligt TR. Varför försvarar du kvinnor som begått brott?

Vilken ryss? Du menar hennes sambo som hon var otrogen mot? Du kan inte skuldbelägga honom för att han blev arg, ledsen och upprörd över hennes svek.

Ingen skuldbelägger sambon för att han blev ledsen, arg och upprörd över otroheten.
Vi skuldbelägger honom för att han i sin ilska misshandlar målsägande medvetslös och blodig.

.En det gör inte du. Du tycker det är helt ok att sambon misshandlar målsägande medvetslös och blodig. Han är ju man. Hade en kvinna gjort likadant, så hade du föraktat henne. Precis såsom du föraktar 21-åringen för att hon är kvinna och begått brott.
Citera
2025-09-02, 17:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ingen skuldbelägger sambon för att han blev ledsen, arg och upprörd över otroheten.

Det får vi verkligen hoppas.

Citat:
Vi skuldbelägger honom för att han i sin ilska misshandlar målsägande medvetslös och blodig.

Grundade sig inte hans misshandel av målsäganden att han kände sorg och besvikelse över flickvännens otrohet på den smutsiga krogtoaletten?

Citat:
.En det gör inte du. Du tycker det är helt ok att sambon misshandlar målsägande medvetslös och blodig. Han är ju man.

Ingen man ska behöva bli misshandlad, däremot ska kvinnor som anmäler påhittade våldtäkter dömas till fängelse.

Hade en kvinna gjort likadant, så hade du föraktat henne. Precis såsom du föraktar 21-åringen för att hon är kvinna och begått brott.
[/quote]

De flesta människor gillar väl inte personer som begår brott? Du är kanske ett undantag?
Citera
2025-09-02, 17:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag skuldbeläggar honom inte för hans brottsutsatthet. Den är 21-åringen och hennes sambo ensamma skyldiga till och ansvariga för.

Fast du kan inte förneka att detta var 21-åringens otrohet och svek gentemot sambon som utlöste misshandeln av målsäganden.

Hade den 21-åriga kvinnan istället visat respekt för sin sambo och ej haft sex på en skitig krogtoalett med målsäganden så hade sambon sluppit att bli upprörd.

Citat:
Men att målsägande ljuger, kör rattfull, är otrogen. Det är ta mig fan hans eget ansvar och det bär han ensam skulden till.

Fast nu missar du att anmäla en påhittad våldtäkt är ett mera allvarligt brott än att köra rattfull.

Du är dessutom fixerad vid målsägandens otrohet men du är inte lika pigg på att prata om 21-åringens otrohet. Är det möjligtvis för att hon är kvinna?
Citera
2025-09-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Låt se här, gubben hade alltså snorjohan inne i den plaskvåta tjejen - som är dömd för grov falsk angivelse - när den våldsamma ryska pojkvännen lyckades lirka upp dörren haha? Han hann nog slakna innan första snytingen landade och den kåta slampan fann sig snabbt anklagade gubben för våldtäkt och hejade på misshandeln.

Inte snabbt. Hon behövde 3 dagar för att fatta att hon hade blivit våldtagen.
Citera
2025-09-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Ja, som sagt, hon var beredd att sätta en oskyldig person i fängelse dessutom så hade hon tjänat på det genom att få ett skadestånd, dock tror jag faktiskt inte att hon tänkt på det överhuvudtaget utan det har varit för att hennes kille inte ska bli dömd.
Dessutom så minskar det förtroendet för riktiga offer.

Förresten, var är TomatKungen som skrev så mycket om att det är sambons otrohet som är det värsta osv?
Han verkar ha försvunnit.

Sambons otrohet? Sambon har ju inte varit otrogen.

Och nej, det värsta är brotten mot målsägande. Där de värsta brotten är: Grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. Sedan misshandel.

Men av icke brottsliga handlingar, men ack så omoraliska handlingar. Så är målsägandes otrohet mot sin fru (som även drabbar deras två små barn) värre än 21-åringens otrohet mot sin sambo som tom. Kastade ut henne från deras gemensamma bostad och gjorde slut med henne två veckor innan hennes otrohet mot honom.

Försök hålla flera saker I huvudet samtidigt.

Och som svar på din fråga: här är jag.
Citera
2025-09-03, 11:03
Medlem
Citat:
Sambons otrohet? Sambon har ju inte varit otrogen.

Och nej, det värsta är brotten mot målsägande. Där de värsta brotten är: Grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. Sedan misshandel.

Men av icke brottsliga handlingar, men ack så omoraliska handlingar. Så är målsägandes otrohet mot sin fru (som även drabbar deras två små barn) värre än 21-åringens otrohet mot sin sambo som tom. Kastade ut henne från deras gemensamma bostad och gjorde slut med henne två veckor innan hennes otrohet mot honom.

Försök hålla flera saker I huvudet samtidigt.

Och som svar på din fråga: här är jag.

Syftade på företagaren, men han var gift.
Blandade ihop begreppen bara.

Nu ändrar du dig, innan sa du att misshandelen var det värsta av allt, nu säger du att hennes falska angivelse är det värsta, vilket jag med flera har hållit vid hela tiden.
Och du behöver inte lägga onödiga, dryga och spydiga kommentarer, jag kanske också ha otrevlig ton om vi ska hålla det på den nivån.
Trevlig att se dig tillbaka, ser fram emot att höra dina åsikter om rättegången och straffen.
Senast redigerad av MrLobba 2025-09-03 kl. 11:06.
Citera
2025-09-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Inte snabbt. Hon behövde 3 dagar för att fatta att hon hade blivit våldtagen.

Fast att det tog 3 dagar är inget konstigt, så brukar det vara i dom fallen där en man och en kvinna har haft sex med samtycke men sen har kvinnan ändrat sig i efterhand, oftast efter att dom pratat med vänner och sedan legat och funderat i några dagar.
Citera
2025-09-03, 11:42
Medlem
SvaMp_s avatar
Nån som har lyssnat på vittnenas uppgifter i rättegången? Eller vet vart kan lyssna på den gratis utanför prime crimes betalvägg?
Citera
2025-09-03, 14:13
Medlem
DARYLs avatar
När ska unga personer förstå att allt man gör på sin mobil kan polisen använda i en utredning. Alla sms, all messenger, facebook, tagna bilder, videos. Alla sidor man besökt, allt du googlat på, var du befunnit dig.

Din egna mobiltelefon är polisens bästa detektiv!

Unga personer kan nog förstå detta, men mobilen är så central i deras liv så i stundens hetta är det helt bortglömt.

Sedan tycker jag att straffet är för lågt. Hon försökte förstöra en annan mans liv, borde vara värt åtminstone 5 år i fängelse.
Citera
2025-09-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Syftade på företagaren, men han var gift.
Blandade ihop begreppen bara.

Nu ändrar du dig, innan sa du att misshandelen var det värsta av allt, nu säger du att hennes falska angivelse är det värsta, vilket jag med flera har hållit vid hela tiden.
Och du behöver inte lägga onödiga, dryga och spydiga kommentarer, jag kanske också ha otrevlig ton om vi ska hålla det på den nivån.
Trevlig att se dig tillbaka, ser fram emot att höra dina åsikter om rättegången och straffen.

Ah, ok. Bra. För sambon har inte varit otrogen. Han har däremot blivit bedragen. Men värsta otroheten är givetvis den som målsägande utsatt sin fru för, värst pga att de har två små barn ihop som också drabbas.

Nope. Jag har aldrig påstått att misshandeln var värst. Det jag har påstått är att misshandeln var det som startade upp brottskedjan= första brottet. Hade misshandeln aldrig skett, så hade inte de andra brotten hellre skett.

De värsta brotten är givetvis grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. De brotten har orsakat målsägande mest lidande, vilket han säger själv.

Jag tycker att 21-åringen fick ett rimligt straff, utifrån att brottet uppdagades snabbt och målsägandeinte inte behövde lida så länge av den falska angivelsen. Och jag anser att hennes sambo kom för lindrigt undan. Han skulle givetvis ha dömts även för medhjälp till grov falsk angivelse.

Hur tänker du kring domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in