Citat:
Ursprungligen postat av
MrLobba
Syftade på företagaren, men han var gift.
Blandade ihop begreppen bara.
Nu ändrar du dig, innan sa du att misshandelen var det värsta av allt, nu säger du att hennes falska angivelse är det värsta, vilket jag med flera har hållit vid hela tiden.
Och du behöver inte lägga onödiga, dryga och spydiga kommentarer, jag kanske också ha otrevlig ton om vi ska hålla det på den nivån.
Trevlig att se dig tillbaka, ser fram emot att höra dina åsikter om rättegången och straffen.
Ah, ok. Bra. För sambon har inte varit otrogen. Han har däremot blivit bedragen. Men värsta otroheten är givetvis den som målsägande utsatt sin fru för, värst pga att de har två små barn ihop som också drabbas.
Nope. Jag har aldrig påstått att misshandeln var värst. Det jag har påstått är att misshandeln var det som
startade upp brottskedjan= första brottet. Hade misshandeln aldrig skett, så hade inte de andra brotten hellre skett.
De värsta brotten är givetvis grov falsk angivelse och medhjälp till grov falsk angivelse. De brotten har orsakat målsägande mest lidande, vilket han säger själv.
Jag tycker att 21-åringen fick ett rimligt straff, utifrån att brottet uppdagades snabbt och målsägandeinte inte behövde lida så länge av den falska angivelsen. Och jag anser att hennes sambo kom för lindrigt undan. Han skulle givetvis ha dömts även för medhjälp till grov falsk angivelse.
Hur tänker du kring domen?