Citat:
Ursprungligen postat av
vinter-natt7
Vissa saker sopas under mattan i tysthet, så är det bara.
Kanske inte så jättemånga som har kvar gamla VHS-band med inspelade matcher från 35 år tillbaka. Om man inte kunde se en match spelade man in den, såg den, spelade över den med något man ville spara, som en film. Men kanske ändå inte helt otroligt att det sitter någon enstaka kuf därute som spelade in alla viktiga matcher och har sparat dem. Men dessa hänger nog inte på flashback...
Om jag förstått det rätt är man inte ens säkra på vilken match med Kamerun det skulle handla om. Redan på trådens första sida diskuterar man om det var 1990 eller 1994. Många verkar utgå ifrån att det var matchen mot Sverige 1994, men det råder ingen enighet därom. Men det är väl också rätt typiskt, att det är den för svenska publiken mest intressanta matchen som kommer i fokus. Lite som att leta efter bilnycklarna under gatlyktan för att det är ljusast där ... medan det är mörkast på Kameruns avbytarbänk.
Apropå VHS-band så är det rätt kul att jag faktiskt spelade in flera matcher från VM 1994, och jag har kvar banden. Men typiskt nog ingen av Kameruns matcher ... Tänk att ha kunnat vara den som avgjort saken en gång för alla