2025-07-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
"Sverige saknar kontroll av utsläpp från flyg - fritt fram att släppa ut kemikalier från flygplan:" https://newsvoice.se/2014/06/sverige-saknar-kontroll-av-utslapp-fran-flyg-fritt-fram-att-slappa-ut-kemikalier-fran-flygplan/

LoL, Strål-Mona slår till igen. Snacka om vilseledande artikel som enbart riktar in sig till förståndshandikappade.

Att släppa ut gifter över Sverige är ett brott mot miljöbalken. Så nej, det är verkligen inte fritt fram att släppa ut gifter.
Citera
2025-07-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero

Typexempel på en himmel med endast artificiella, chemtrails-genererade dismoln:
https://www.youtube.com/watch?v=E0sS58xX3sQ&t=1s

Så "chemtrails-genererade dismoln" ser ut exakt som cirrusmoln? Hur ser man då skillnad på dem?

Är du ens seriös? Du slänger upp ett klipp som visar något som ser ut som cirrusmoln och så förväntar du dig att folk ska tro att molnen beror på "chemtrails"?

Och när experter såsom meteorologer förklarar att dina chemdismoln ser ut som cirrusmoln så drar ni till med "alla som kan något om moln är dumma" alternativ "alla experter har fel - jag är superduktig på moln
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-26 kl. 20:36.
Citera
2025-07-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Då skapas inte contrails. Vilket är det normala men det betyder ju inte att flygplan aldrig kan skapa contrails. Om du lyfter blicken kommer du kunna konstatera att strimmande trafikflygplan är relativt vanligt.

Strimmor som expanderar til gigantkorvar är mycket vanlig.
Det skal inte hända om det bara är kondens.
Citera
2025-07-26, 21:41
Medlem
Citat:
”Sanningsministeriet sa åt er att inte tro era ögon och öron. Det var deras sista, viktigaste befallning”. – George Orwell, 1984.

"Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem." Birger Schlaug, 1997

Kolla gärna här och tänk själva.

Typexempel på en himmel med endast artificiella, chemtrails-genererade dismoln:
https://www.youtube.com/watch?v=E0sS58xX3sQ&t=1s

Tack. Et bra "utsnitt" som kan visas så nån kan vakna.
På slutet uppfordrar han till att jobba på, informera andra, påpeka vad som pågår, så det blir många flera.
Wille påstår alltid att Wigington er "charlatanen" som bara skal driva inn pengar. Här visar han att han genuint vill att flera skal engagera sig i saken.
Det är redan många-många flera än för t.ex. 5-10 år tilbaka, men många flera behövs.
Dane Wigington har lång ärfarenhet inom miljögranskning och granskning av dessa kriminella geoengineering-projekt, och har gett intervjuar, presentationer, organiserat seminarer/info/höringar i massor. En riktig hjälte att ta lärdom från.
Citera
2025-07-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Strimmor som expanderar til gigantkorvar är mycket vanlig.

Har du kommit något längre runt dina tankar om varför chemtrails kan expandera till bajskorvar men inte contrails?

Sist var du inne på ett förvirrat resonemang om att det rymdes jättemånga nanopartiklar i en "chemtrailscontainer". Men det föll ju inte så väl ut med tanke på att en nano är så liten att den är värdelös på att dimma solen. Du råkade missa att det krävs en miljard nanopartilklar för att dimma solen lika mycket som en (1) iskristall.

Citat:

LoL, varför inte då? Har du aldrig sett kondens som bildar "grå sörja" över himlen?

Fan vad du dillar. Vanliga moln är ett bevis för att kondens kan sprida ut sig.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-26 kl. 22:43.
Citera
2025-07-26, 22:03
Medlem
Citat:
... Wille påstår alltid att Wigington er "charlatanen" som bara skal driva inn pengar. Här visar han att han genuint vill att flera skal engagera sig i saken. ...

Du tror inte det finns en korrelation mellan att nå fler "engagerade" och annonsintäkter?
Citera
2025-07-26, 22:22
Medlem
Citat:
Du tror inte det finns en korrelation mellan att nå fler "engagerade" och annonsintäkter?

Jo, för det är inte till att undvika.
Du fokuserar fel. Du vill inte at man skal undersöka mera, du låtsas som vanligt som att alt är undersökt tilräckligt, men du har ingen auktoritet eller förtroende som anonym förnekare.
Citera
2025-07-26, 22:31
Medlem
Citat:
Jo, för det är inte till att undvika.
Du fokuserar fel. Du vill inte at man skal undersöka mera, du låtsas som vanligt som att alt är undersökt tilräckligt, men du har ingen auktoritet eller förtroende som anonym förnekare.

Jag har inget emot att du eller någon annan "undersöker" moln. Ni har nu hållit på i 25 år och det är ganska roande.

Vad jag möjligtvis reagerar på är att du vill att andra ska göra jobbet åt dig. Jag anser nog att samhället bör lägga sina resurser på viktigare saker än dina paranoida vanföreställningar om att cirrusmoln är läskiga.
Citera
2025-07-26, 22:44
Medlem
Citat:
Jag har inget emot att du eller någon annan "undersöker" moln. Ni har nu hållit på i 25 år och det är ganska roande.

Vad jag möjligtvis reagerar på är att du vill att andra ska göra jobbet åt dig. Jag anser nog att samhället bör lägga sina resurser på viktigare saker än dina paranoida vanföreställningar om att cirrusmoln är läskiga.

Du vrider igen. Har aldrig sagt at cirrusmoln är "läskiga" eller nåt.
Jag pratar inte om cirrusmoln alls, fast om enorma vita helvetet, när himmlen täcks av vit-grå "steril" (enfärgad - ingen konturer ofta), och när detta händer gång på gång direkt efter strimmor som inte lösas upp och inte bare "kvarliggar", men expanderar sinnesjukt som du kan se på videos an mass. Tusenvis på nätet av bekymrade och patriotmänniskor bl.a.

Glöm heller inte som jag har förklart, massmedia kommer (o)jämnt med sina klimatkris-rapporter där experter kan dimma solen med geoengineering-projekter, bara temp går upp 1-2 grader mer t.ex (skrämma-skrämma)...så varför är man paranoid för att man tror detta redan pågått länge. Detta är baserat på många faktorer/info, som visselblåsare, observationer, patenter och sånna som David Keith, Ken Caldeira, denna Robock-fyren och andra.
Men när det gäller att finna ut om saker pågår är msm fullständigt idioter som tystar ner (vid sitt ignorerande) och att kalla dom som frågar og informerar för konspi. Det är tokig situation, liksom ditt tjatande om foliehattar och korkade osv.

Du vill ju inte att man skal undersöka nåt, när du setter etikett på huvuder.
Citera
2025-07-26, 22:55
Medlem
Citat:
Du vrider igen. Har aldrig sagt at cirrusmoln är "läskiga" eller nåt.

Å jo, du har pratat med rädsla och förfäran pratat om en "gråvit sörja" och att sörjan är ett allvarligt hot mot mänskligheten.

Citat:
Jag pratar inte om cirrusmoln alls, fast om enorma vita helvetet, när himmlen täcks av vit-grå "steril"

Nu pratar du med skräck om cirrusmoln, det du tror är ett vitt sterilt helvete är cirrusmoln.

Citat:
... Tusenvis på nätet av bekymrade och patriotmänniskor bl.a.

Ännu fler tror att jorden är platt. Men att det finns idioter som tror på dumma saker är knappast ett bra argument. Och att du argumenterar både för chemtrails och att jorden är platt gör dig inte speciellt trovärdig.

Citat:
... Glöm heller inte som jag har förklart, massmedia kommer (o)jämnt med sina klimatkris-rapporter där experter kan dimma solen med geoengineering-projekter, bara temp går upp 1-2 grader mer t.ex (skrämma-skrämma)...s

Å nej, ännu mer idiotargument om att MSM är dumma
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-07-26 kl. 22:58.
Citera
2025-07-26, 23:21
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Tack. Et bra "utsnitt" som kan visas så nån kan vakna.
På slutet uppfordrar han till att jobba på, informera andra, påpeka vad som pågår, så det blir många flera.
Wille påstår alltid att Wigington er "charlatanen" som bara skal driva inn pengar. Här visar han att han genuint vill att flera skal engagera sig i saken.
Det är redan många-många flera än för t.ex. 5-10 år tilbaka, men många flera behövs.
Dane Wigington har lång ärfarenhet inom miljögranskning och granskning av dessa kriminella geoengineering-projekt, och har gett intervjuar, presentationer, organiserat seminarer/info/höringar i massor. En riktig hjälte att ta lärdom från.

Det arbetas hårt för att mörklägga med det går bra att kolla himlen då och då och tro sina ögon, men de flesta medier är kontrollerade och får inte skriva vissa sanningar.

"They say it's not real. They tell us it's just water vapor. But we see it. Every day".

"Chemtrails, Critical Thinking, and the War on Perception."
https://www.youtube.com/watch?v=ZemBG9gMGy8
Citera
2025-07-27, 10:59
Medlem
Citat:
Det arbetas hårt för att mörklägga med det går bra att kolla himlen då och då och tro sina ögon, men de flesta medier är kontrollerade och får inte skriva vissa sanningar.

Men du, en förutsättning för en mörkläggning är att det faktiskt finns något att mörklägga. Så steg ett är att visa att det finns något att mörklägga.

Och nej, det räcker inte med att kolla himlen då och då eftersom det inte handlar om det finns strimmor eller inte. Utan det handlar om hur man tolkar strimmorna. Där du ser chemtrails ser andra contrails, där du ser chemdismoln ser andra cirrus och cirrostratus.

Jag har kollat upp betydligt oftare än då och då men jag har aldrig lyckats få syn på några chemflygplan eller något som jag tolkar som chemtrails. Det enda jag har lyckats få syn på är strimmor som skapas bakom helt vanliga passagerarplan som flyger normala rutter.

Men visst, det är en bra idé att kolla upp de strimmande flygplanen i FR24. Gör man det så kommer man bli varse om att det handlar om helt vanliga passagerarplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in