2025-07-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
... Du är ju värkligen någon som kan kalla Dane Wigington en charlatan. Komik. ... Dane Wigington är i en helt annan klass.

Mmm, han håller så hög "klass" så att han har förtjänat det stora priviligiet att publicera sig på YT i stället obskyra vetenskapliga tidsskrifter.

Citat:
Dane Wigington ... En ekta patriot

Men jösses jävlar. Du är nog så jävla borta så att du nog inte ens förstår vad du skrev.
Citera
2025-07-26, 00:07
Medlem
Citat:
Du är ju värkligen någon som kan kalla Dane Wigington en charlatan. Komik.
Nån vil tro du är avundsjuk med sådant beteende, innan dom förstår ditt yrkesförnekande.

Vad snurrar din egen existens rundt?
Du gör säkert alt detta gratis?
Skriva samma linjer om igen och om igen i decennier på Flashback.
Har du oppnådd nåt särskilt?
Varför inte be om donationer. Du kan bli rik...

Du påstår myndigheterna har gjort undersökningar, vilket skämt.
Det är precis motsatt, dom hindrar undersökningar, dvs. massmedia gör så, om nåt ger dom bara uppmerksamhet till förnekare eller normaliserar geoengineering utan att tala om annat än med babbel om co2 och "klimatkrisen".

Inte et skit ang. vädermanipulering och pågående geoengineering är undersökt av myndigheter, media, meteorologer m.m. Dom mycket få som sagt nåt, bara säger at det inte är så. Dvs. dom prater ju egentligen inte om detta alls, dom håller precis käften så mycket det går. Tidigare var det mera "attack" på "konspirationsteorister", men nu värkar det för det mesta va tyst. Dom har väl insett att det besta är att va tyst.

Dane Wigington är i en helt annan klass.
Undersöker, ger intervjuer, publiserar. En ekta patriot som jobbar för befolkningen, för mänskligheten, barnens framtid.
Men her sitter du och kastar skit, som en komiker som låtsas snacka alvar.

Det beste är nog att inte ge dig och dina mera uppmärksamhet.
Bättre att fokusera på viktigare arbete i andra kanaler, som inte domineras av grindpojker.

Det riktiga är att ge dig råd - studera alt material på Geoengineeringwatch, men du vill ju inte detta, då det går i mot din taktik, som är att hålla diskutionen låg och bara babbla om contrails vs chemtrails, ställa samma frågorna som för ti år sen, pjatta om charlataner och foliehattar.
Värkligen produktivt og "undersökande". Usj.
Den stora komiken är att du faller för charlatanen. Du är ett får som lätt luras av felaktiga och påstådda fakta. Varför tänker du inte själv? Min mattelärare för 40 år sedan sade "Är det rimligt?" gällande ekvationer och att sätta kommatecknet rätt bland annat. Tydligen har din skola inte lärt dig att tänka kritisk, vilket är beklagligt. Tänk igen; Är det rimligt? Vad krävs för detta att hända?
Citera
2025-07-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ja låtsas som att sensuren tillåter sanning och riktig vetenskap.

Ett klassiskt foliehattsargument som man kan läsa i varenda knastråd.

Och du duckar min fråga:
Vilka är Wigingtons tre bästa evidens för att strimmorna är chemtrails och inte contrails?
Citera
2025-07-26, 14:22
Medlem
Citat:
.... Det riktiga är att ge dig råd - studera alt material på Geoengineeringwatch, men du vill ju inte detta...

Självklart har jag läst på Geoengineeringwatch - annars skulle jag ju inte veta vilken dålig kvalitet det är där och att det mest handlar om vinklad opinionsbildning och rena lögner.

Ett av många exempel:
Citat:
... *are equipped with "Hi Bypass Turbofan" jet engines which are by design nearly incapable of producing condensation trails except under rare and extreme conditions. ...

Jag vet inte om han bara är okunning eller om han medvetet ljuger men är man något så när insatt i dels flygmotorer och dels molnbildning så vet man att det är ett falskt påstående. En B777 gör av med cirka 8 ton bränsle i timmen vilket betyder att flygplanet skapar cirka 12000 liter vatten i timmen. Och om den omgivande lyften är mättad med vattenånga så kommer vattnet att kondensera och bilda contrails.

Och nej, det krävs inte extrema förutsättningar för att det ska bildas contrails - det krävs samma förutsättningar som krävs för att det ska bildas cirrusmoln. Och eftersom det är vanligt med cirrusmoln vet vi att det är vanligt med rätt förutsättningar för att bilda contrails.

Dessutom kan ju vilken flygintresserad person som helst vittna om att helt vanliga passagerarplan med "hi bypass" ofta skapar contrails. Jag har personligen sett hundratals med passagerarplan som skapar strimmor.

Ovan är bara ett av många exempel på vilken ohyggligt låg kvalitet det är på Geoengineeringwatch.
Citera
2025-07-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Så du bestämmer alltså hur man skall svara?

Självklart!

Du bestämmer ju, utan några som helst bevis, att chemtrails existerar!

Kom med bevis så böjer jag mig och håller käften. Fram till dess kan du hålla käften så länge du inte har något att komma med. Att påstå att himlen är "grumlig, sörjig" eller vad du kallar det är på inget sätt ett bevis för att chemtrails existerar.
Citera
2025-07-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Självklart har jag läst på Geoengineeringwatch - annars skulle jag ju inte veta vilken dålig kvalitet det är där och att det mest handlar om vinklad opinionsbildning och rena lögner.

Ett av många exempel:

Jag vet inte om han bara är okunning eller om han medvetet ljuger men är man något så när insatt i dels flygmotorer och dels molnbildning så vet man att det är ett falskt påstående. En B777 gör av med cirka 8 ton bränsle i timmen vilket betyder att flygplanet skapar cirka 12000 liter vatten i timmen. Och om den omgivande lyften är mättad med vattenånga så kommer vattnet att kondensera och bilda contrails.

Och nej, det krävs inte extrema förutsättningar för att det ska bildas contrails - det krävs samma förutsättningar som krävs för att det ska bildas cirrusmoln. Och eftersom det är vanligt med cirrusmoln vet vi att det är vanligt med rätt förutsättningar för att bilda contrails.

Dessutom kan ju vilken flygintresserad person som helst vittna om att helt vanliga passagerarplan med "hi bypass" ofta skapar contrails. Jag har personligen sett hundratals med passagerarplan som skapar strimmor.

Ovan är bara ett av många exempel på vilken ohyggligt låg kvalitet det är på Geoengineeringwatch.

Citat:
"Hi Bypass Turbofan" jet engines which are by design nearly incapable of producing condensation trails except under rare and extreme conditions. ...

"Near incapable of producing condensation trails", betyder inte "produserar noll vatten".
Översatt: Nästan inte kapabel att produsera kondens-strimmor.
Vad när den omgivande luften INTE är mättad med vattenånga?

Dom 12 kubikmeterna med vatten skal dessutom fördelas på 900 km sträcka (typ Skåne till russiska gränsen)
Om dina uppgivna värden är riktig, och om förbrukningen är rett....

Citat:
Jag har personligen sett hundratals med passagerarplan som skapar strimmor.
Och hur många av dessa gikk i upplösning inom kort tid, och hur många expanderade til giganter inom närmaste timmen typ...?
Citera
2025-07-26, 19:56
Medlem
ElIzzards avatar
"Sverige saknar kontroll av utsläpp från flyg - fritt fram att släppa ut kemikalier från flygplan:" https://newsvoice.se/2014/06/sverige-saknar-kontroll-av-utslapp-fran-flyg-fritt-fram-att-slappa-ut-kemikalier-fran-flygplan/
Citera
2025-07-26, 20:00
Medlem
Citat:
"Near incapable of producing condensation trails", betyder inte "produserar noll vatten".
Översatt: Nästan inte kapabel att produsera kondens-strimmor.

Och att moderna motorer "Nästan inte kapabel att produsera kondens-strimmor." är ett väldigt felaktigt påstående.

Vilken idiot som helst kan ju konstatera att vanliga passagerarplan producerar strimmor titt som tätt. Det är nästan så man tror att du aldrig har studerat flygplan, du känns rätt ovaken. Släpp mobilen och lyft blicken, dags att vakna.

Citat:

Då skapas inte contrails. Vilket är det normala men det betyder ju inte att flygplan aldrig kan skapa contrails. Om du lyfter blicken kommer du kunna konstatera att strimmande trafikflygplan är relativt vanligt.
Citera
2025-07-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
"Sverige saknar kontroll av utsläpp från flyg - fritt fram att släppa ut kemikalier från flygplan:" https://newsvoice.se/2014/06/sverige-saknar-kontroll-av-utslapp-fran-flyg-fritt-fram-att-slappa-ut-kemikalier-fran-flygplan/

Den sidan är ju bara suspekt! Bevisar inget!
Citera
2025-07-26, 20:04
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Den sidan är ju bara suspekt! Bevisar inget!

För vem då? Dig
Citera
2025-07-26, 20:08
Medlem
Citat:
För vem då? Dig

För tänkande människor.
Senast redigerad av Palkranen 2025-07-26 kl. 20:17.
Citera
2025-07-26, 20:09
Medlem
Mentideros avatar
”Sanningsministeriet sa åt er att inte tro era ögon och öron. Det var deras sista, viktigaste befallning”. – George Orwell, 1984.

"Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem." Birger Schlaug, 1997

Kolla gärna här och tänk själva.

Typexempel på en himmel med endast artificiella, chemtrails-genererade dismoln:
https://www.youtube.com/watch?v=E0sS58xX3sQ&t=1s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in