Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Den största elefanten i rummet är väl att de som såg mördaren bäst på mordplatsen inte beskriver någon keps utan tyckte mördaren hade en stickad mössa eller var barhuvad. AB, IM, JA, LL, AH, ja listan kan göras lång.

SE stämplade ut inne i Skandiahuset och pratade därefter med väktarna några minuter innan han gick ut på Sveavägen, men där måste man klara av att göra en tidslinje, så det är lite överkurs i denna tråd.

Ett samtal som består av artighetsfraser ja...

När man blir hörd 3 mån senare så är det rätt vanligt att man säger ett par minuter...

Man säger ett par minuter för det är ett språkbruk man använder till kortare samtal som kan vara alltifrån 30sek till 3 min..
Citera
2025-07-26, 17:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är som att jämföra när du gör det i den kontexten på mitt inlägg...

Om du verkligen hade velat gräva i sannolikheten så hade jag kunnat snabbt visat dig på sannolikheter ang Engström och GM

Endast 5 personer har möjlighet att visats på trottoaren från Skandia och brottsplatsen

3 av dom är bevisligen inte GM..

AB, LP , OP...Då återstår GM samt Engström

Av dessa två som återstår så har dom liknade signalement vilket väskan med samma mått sticker ut mest

Att dessutom Engström har en koppling till mordvapnet är så otroligt i den kontexten att det är snudd på galet !
"Att dessutom Engström har en koppling till mordvapnet är så otroligt i den kontexten att det är snudd på galet !"
Inte ens KP var så korkad på sin pressträff att han påstod att SE hade använt grannens revolver vid mordet. Däremot var han presentation så tunn och medioker att han ändå ville visa upp ett vapen och berätta att det inte gick att knyta till mordet i hopp om att lättledda människor skulle koppla ihop vapnet med SE och med mordet.
Citera
2025-07-26, 17:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ett samtal som består av artighetsfraser ja...

När man blir hörd 3 mån senare så är det rätt vanligt att man säger ett par minuter...

Man säger ett par minuter för det är ett språkbruk man använder till kortare samtal som kan vara alltifrån 30sek till 3 min..

Artighetsfraser innehåller inte resonemang om övertid och skidsemestrar. Det har du nog fått om bakfoten.

"Några minuter" kan också betyda några minuter.
Citera
2025-07-26, 17:13
Medlem
Citat:
"Att dessutom Engström har en koppling till mordvapnet är så otroligt i den kontexten att det är snudd på galet !"
Inte ens KP var så korkad på sin pressträff att han påstod att SE hade använt grannens revolver vid mordet. Däremot var han presentation så tunn och medioker att han ändå ville visa upp ett vapen och berätta att det inte gick att knyta till mordet i hopp om att lättledda människor skulle koppla ihop vapnet med SE och med mordet.

Det handlar ju mer om att KP skulle göra sig skyldig till att anklaga någon...

Men i denna tråd är ju jag inte rädd att säga att det finns en koppling
Citera
2025-07-26, 17:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det handlar ju mer om att KP skulle göra sig skyldig till att anklaga någon...

Men i denna tråd är ju jag inte rädd att säga att det finns en koppling

Vad är kopplingen och hur hamnade vapnet i SEs hand på Sveavägen?

(Inte ens Sveriges förnämsta GM-SE-stollar på Filter har någon förklaring till detta.)
Citera
2025-07-26, 17:16
Medlem
Citat:
Artighetsfraser innehåller inte resonemang om övertid och skidsemestrar. Det har du nog fått om bakfoten.

Man kan vara artig även i dessa frågor...

Bara för att man säger att det har blivit mkt övertid på sistone och att det ska bli skönt med lite vila och skidåkning i Idre..

Sånt hinner man säga på under 1 min och Engström sa ju dessutom att han hade bråttom
Citera
2025-07-26, 17:18
Medlem
Citat:
Vad är kopplingen och hur hamnade vapnet i SEs hand på Sveavägen?

(Inte ens Sveriges förnämsta GM-SE-stollar på Filter har någon förklaring till detta.)

Totalt oviktigt ...

Kan ställa frågan till dig

Hur hamnade vapnet i handen på GM ?
Citera
2025-07-26, 17:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Man kan vara artig även i dessa frågor...

Bara för att man säger att det har blivit mkt övertid på sistone och att det ska bli skönt med lite vila och skidåkning i Idre..

Sånt hinner man säga på under 1 min och Engström sa ju dessutom att han hade bråttom

Jag får tvärtom intrycket att SE vet att tåget går vid halv och att han lämnar sitt rum kl 23.15.

SE planerar rutinmässigt in ett litet stopp för att prata med väktarna, något även RB anser hör till.

Att SE tittar på sin klocka efter samtalet med väktarna tyder nog på att det är för att kontrollera hur många minuter samtalet tog.

Om SE går utan avbrott från sitt rum 23.15 så finns ingen anledning att kontrollera tiden.
Citera
2025-07-26, 17:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Totalt oviktigt ...

Kan ställa frågan till dig

Hur hamnade vapnet i handen på GM ?

Du tycker inte ens att din påhittade favoritmördare GM-SE behöver ha ett vapen i handen?

Det är "totalt oviktigt" enligt dig?

Häpnadsväckande!

(Det var du själv som påstod att SE hade kopplingar till vapen, men vill inte förklara hur du menar.)
Citera
2025-07-26, 17:24
Medlem
Citat:
Jag får tvärtom intrycket att SE vet att tåget går vid halv och att han lämnar sitt rum kl 23.15.

SE planerar rutinmässigt in ett litet stopp för att prata med väktarna, något även RB anser hör till.

Att SE tittar på sin klocka efter samtalet med väktarna tyder nog på att det är för att kontrollera hur många minuter samtalet tog.

Om SE går utan avbrott från sitt rum 23.15 så finns ingen anledning att kontrollera tiden.

Nu pratar du som GW..

Han hinner ju se LJ så samtalet var alltså just tillräckligt för att inte kunna vara GM men ändå såpass kort att han hann se LJ...

Snacka om att vilja ge detta samtal en exakt tid som passar
Citera
2025-07-26, 17:26
Medlem
Citat:
Du tycker inte ens att din påhittade favoritmördare GM-SE behöver ha ett vapen i handen?

Det är "totalt oviktigt" enligt dig?

Häpnadsväckande!

Du bad mig gissa hur vapnet hamnade i handen på Engström men jag stannar vid koppling...

Detta gör dig frustrerad
Citera
2025-07-26, 17:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nu pratar du som GW..

Han hinner ju se LJ så samtalet var alltså just tillräckligt för att inte kunna vara GM men ändå såpass kort att han hann se LJ...

Snacka om att vilja ge detta samtal en exakt tid som passar
Samtal brukar normalt inte vara kortare än de är.
Samtal brukar normalt inte vara längre än de är.
Samtal brukar vara så långa som de är.

Enligt efterspelsvittnet SE kom han fram till mordplatsen i tid för att se LJ i gränden.

Det här är inte ett svårt pussel att lägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in