2025-07-25, 09:19
Medlem
Sonen pappa heter R*ger Ekval* och skulle gärna vilja träffa M men Ellie vägrar.
Citera
2025-07-25, 11:05
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Nu är det inte bredda mackor och stekta pannkakor hemifrån att äta på tåget, nej nu gäller restaurangvagnen och egen kupé. Mellon kan ju inte göra något utan att få ett Lego. Vid ett tillfälle skulle de åka och handla och M frågar ’Får jag köpa Lego då?’ Självklart blev svaret.
Behandlingen kostar 4000 kr per timme men kliniken kontaktade Ellie och erbjöd gratis behandling. Den första behandlingen tog 3 timmar. På Instagram kontot ’captreatmentsbybeforeafter’ står hon som författare på ett inlägg med bilden på fötter/smalben med en skitful tatuering.
Något som är konstigt är att hon hela tiden benämner Stefan som pappa till Mellon och han säger hela tiden Stefan. Undrar hur länge Stefan står ut med den där hypokondrikern med alla diagnoser och sjukdomar. Såg på hans Insta att han var i Sundsvall och umgicks med dottern hela helgen och det såg rogivande ut. Hennes dagliga hybrispredikningar kan hon lägga ner tycker jag.

Stefan är duperad… undrar när han vaknar o inser det?!?
Ser det förresten inte ut som att både Stefan o Ellie har gått upp lite i vikt på senaste?
En annan sak jag lagt märke till att den lilla verkar ha nära till en godispåse hela tiden..

Varför får hon behandlingen gratis? För att kliniken ska kunna göra reklam? Vet inte hur reglerna kring reklam är men borde inte Ella eg reklammärka då?

Tillägg: både salong o Ellie ska visst reklammärka.. även skattepliktig för Ellie..
Senast redigerad av Eg0x3 2025-07-25 kl. 11:10. Anledning: Tillägg
Citera
2025-07-25, 12:13
Avslutad
Citat:
Sonen pappa heter R*ger Ekval* och skulle gärna vilja träffa M men Ellie vägrar.
Okej. Han kan ju söka om rätt till umgänge i tingsrätten, om nu hon vägrar.
Citera
2025-07-25, 13:04
Medlem
Har länge tänkt på alla dessa saker som denna tråd tar upp och undrat om det bara är jag som ser detta? Elli är överlycklig att hon fått denna sjukdom att rida på som content samt medlidande. Det är hennes föda, att folk tycker synd om henne. Så har det alltid varit. Jag är nämligen bekant med henne från tiden i Vallentuna. Känner både henne och hennes fd vän Freddan. Freddan bröt med henne för att hon tycker att hennes beslut att överge sina barn och flytta till rucklet i Gävle var något hon inte kunde stå bakom.

Gällande dessa resor har blivit lyx. Egen cupe, en, två, tre legoförpackniningar vid varje resa till Mellon och nu är dom på Sommarlovs-inspelingen. Var det inte hon som var i så dåligt skick att hon bara kunde ligga på hotellrummet? Jo, bara när Stefan var med och kan barnvakta. Då passar man på och utnyttja. Och varför i hela fridens namn envisas hon med att benämna honom som PAPPA? Han är inte Mellons pappa!
Citera
2025-07-25, 14:06
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Har länge tänkt på alla dessa saker som denna tråd tar upp och undrat om det bara är jag som ser detta? Elli är överlycklig att hon fått denna sjukdom att rida på som content samt medlidande. Det är hennes föda, att folk tycker synd om henne. Så har det alltid varit. Jag är nämligen bekant med henne från tiden i Vallentuna. Känner både henne och hennes fd vän Freddan. Freddan bröt med henne för att hon tycker att hennes beslut att överge sina barn och flytta till rucklet i Gävle var något hon inte kunde stå bakom.

Gällande dessa resor har blivit lyx. Egen cupe, en, två, tre legoförpackniningar vid varje resa till Mellon och nu är dom på Sommarlovs-inspelingen. Var det inte hon som var i så dåligt skick att hon bara kunde ligga på hotellrummet? Jo, bara när Stefan var med och kan barnvakta. Då passar man på och utnyttja. Och varför i hela fridens namn envisas hon med att benämna honom som PAPPA? Han är inte Mellons pappa!

Ja många har ju undrat vart Freddan tagit vägen.. även andra verkar försvunnit… tänker ofta på att folk i hennes närhet som är där o hälsar på verkar lite obekväma.. som att dom tassar på tå runt Ellie.

Jag förstår o ser att hennes hy är i dåligt skick men jag får ändå känslan av att hon överdriver… hade hon varit så dålig som hon påstår hade hon inte fixat att klippa gräsmattan, hugga ved, åka o bada, handla, städa o möblera om, flytta o rensa etc etc.. jag undrar varför hon inte skyddar händerna med handskar vid matlagning/disk.. varför går hon barfota ute när det resulterar i onödigt tvättande (om hon nu tvättar sig) det finns så många frågetecken!!!
Citera
2025-07-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Ja många har ju undrat vart Freddan tagit vägen.. även andra verkar försvunnit… tänker ofta på att folk i hennes närhet som är där o hälsar på verkar lite obekväma.. som att dom tassar på tå runt Ellie.

Jag förstår o ser att hennes hy är i dåligt skick men jag får ändå känslan av att hon överdriver… hade hon varit så dålig som hon påstår hade hon inte fixat att klippa gräsmattan, hugga ved, åka o bada, handla, städa o möblera om, flytta o rensa etc etc.. jag undrar varför hon inte skyddar händerna med handskar vid matlagning/disk.. varför går hon barfota ute när det resulterar i onödigt tvättande (om hon nu tvättar sig) det finns så många frågetecken!!!

Hon gnäller hela tiden att huset förfallet pga sin sjukdom… Fast det såg ju lika förjävligt ut innan hon blev sjuk… Innan hon vad dödssjuk i TSW var hon dödssjuk i cellförändringarna och innan det malde hon på om sin POTS. Den är som bortblåst nu? Vad kommer är näst? För bevare mig väl när hon blir frisk från detta vad ska hon vara sjuk i då?

Och det är som folk här säger, denna ”inre krets” den byts ju ut hela tiden. Lika ofta som hon byter underkläder. Fast det verkar ju inte vara så ofta kom jag på 🤢 Fräsch är inte något hon är. Fattar inte vad Stefan drogs till?? Han fick en hårig oduschad uppmärksamhetssökande fd missbrukare. Jackpot! Och en till unge på köpet att passa medans hon är i så ”dåligt skick” när det passar.
Citera
2025-07-25, 20:29
Medlem
Citat:

Tycker vi kan lämna Mellon och hans bio-pappa utanför denna tråd. Mellon är bortskämd men det är inte hans fel. Det är inte heller hans, eller Stefans, fel att Stefan är hans enda fadersfigur.

Ellie har däremot själv aktivt valt att vara i offentlighetens ljus, lilla Mellon har inget val och inte hennes vänner eller Stefan heller. Tror att en del av vännernas obekvämhet är att hon filmar allt. Jag hade inte heller känt mig bekväm om jag skulle hamna på Youtube och Instagram när jag pillar naveln i soffan hos en kompis och helt ärligt hur kan man ha en pågående konversation med någon som filmar? Ellies fokus blir på att filma.
Citera
2025-07-25, 20:32
Medlem
Citat:

Jag kan nästan lova att jag varit 10x sjukare än vad Ellie är och jag gjorde alla sakerna du räknar upp. För jag ville göra normala saker och låtsas vara normal ett tag. Dessutom suger det att alltid behöva be andra om hjälp med saker jag själv borde göra. Jag blev såklart alltid mycket sjukare av att göra det, men man känner sig mer som en människa av att göra vardagliga saker fast man är väldigt sjuk.

Jag vet inte om hon överdriver. Det ser ju smärtsamt ut iallafall. Men att hon lever på att andra tycker synd om henne (hennes content är alltid om kaos eller att det är synd om henne) håller jag helt med om. Folk vill titta på sånt så hon levererar…
Citera
2025-07-25, 21:16
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Jag kan nästan lova att jag varit 10x sjukare än vad Ellie är och jag gjorde alla sakerna du räknar upp. För jag ville göra normala saker och låtsas vara normal ett tag. Dessutom suger det att alltid behöva be andra om hjälp med saker jag själv borde göra. Jag blev såklart alltid mycket sjukare av att göra det, men man känner sig mer som en människa av att göra vardagliga saker fast man är väldigt sjuk.

Jag vet inte om hon överdriver. Det ser ju smärtsamt ut iallafall. Men att hon lever på att andra tycker synd om henne (hennes content är alltid om kaos eller att det är synd om henne) håller jag helt med om. Folk vill titta på sånt så hon levererar…

Ja alltså jag är oxå sån.. är man ensamstående så har man kanske inte så mkt annat att välja på.. jag har slitit ut mig med både brutna ben o nyopererad… skillnaden är att jag inte tjuter över det sen o ber allmänheten om pengar för att dom ska täcka behandlingar för åkommor som jag själv har förvärrat genom att inte vara lite aktsam.

Jag tycker att hon utnyttjar sina följare genom att sitta o snyfta.. hon spelar på andra människors empatiska känslor.. fult enligt mig!
Citera
2025-07-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ja alltså jag är oxå sån.. är man ensamstående så har man kanske inte så mkt annat att välja på.. jag har slitit ut mig med både brutna ben o nyopererad… skillnaden är att jag inte tjuter över det sen o ber allmänheten om pengar för att dom ska täcka behandlingar för åkommor som jag själv har förvärrat genom att inte vara lite aktsam.

Jag tycker att hon utnyttjar sina följare genom att sitta o snyfta.. hon spelar på andra människors empatiska känslor.. fult enligt mig!

Tror inte hennes eksem blir värre av att klippa gräs. Diska utan handskar, absolut. Torrhet gör eksemen ännu värre.

Sen tycker jag inte heller hon borde samla in pengar men samtidigt är det upp till dem att göra vad de vill med sina pengar. Problemet är bara att (tycker jag) om hon har råd att köpa massa dyra lego och annat kunde hon använt det till resorna och därför ”behövt” tigga mindre pengar av följarna.
Men enligt henne måste väl ett barn alltid ha ett nytt Lego eftersom barnet har ADHD och/eller autism.
Citera
2025-07-25, 23:10
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Tror inte hennes eksem blir värre av att klippa gräs. Diska utan handskar, absolut. Torrhet gör eksemen ännu värre.

Sen tycker jag inte heller hon borde samla in pengar men samtidigt är det upp till dem att göra vad de vill med sina pengar. Problemet är bara att (tycker jag) om hon har råd att köpa massa dyra lego och annat kunde hon använt det till resorna och därför ”behövt” tigga mindre pengar av följarna.
Men enligt henne måste väl ett barn alltid ha ett nytt Lego eftersom barnet har ADHD och/eller autism.

Hon säger ju själv att det förvärras om hon svettas o att huden är så tunn att den spricker bara hon rör på den.. alltså har svårt att gå utan att hon spricker om både fötterna o skinkorna.. då tycker inte jag att hon är särskilt aktsam när hon klipper gräsmattan, hugger ved, flyttar möbler mm…
Hon får slita hur mkt hon vill.. men då borde hon inte beklaga sig o sitta o tjuta sen.
Citera
2025-07-27, 08:42
Medlem
Gud va intressant om Freddan! Fattar inte att Ellie inte tänker att alla märker att folk hon snackat jättemkt om bara försvinner? Hon den unga lite tatuerade tjejen som hjälpte henne att flytta? Dom hängde ju mkt? Ok att dom bor i olika städer men inte ett ord? Lite samma som när hon predikat skitmkt om nån diet eller liknande sen bara lämnar det utan förklaring, ok vad hände med det där du pratat oavbrutet om en månad? Får man plötsligt äta mackor nu utan att bli dödssjuk?

Det där med att filma allt, i en story skulle hon ta ut M ur bilen och gå in och handla och det hördes tydligt att han sa "inte filma", hon ba "inte följa med? Jo du måste följa med". Man ba lyhörd förälder much. Och jag moraliserar egentligen inte över att ge ungar lite godis osv, men när hon snackat så jävulskt överdrivet om hur farligt socker och tillsatser och e-ämnen eller whatever är, hur kan du då proppa i barnen det? OBEgripligt. Och nu är det snack om inre cirkel igen och ges tips om hur man får en. Haha herregud, hennes märkliga relationer som går max ett par år tillbaka i tiden ska hon verkligen ge tips om sånt? Känns mer som att hon behöver få hjälp där. Får anknytnings-problem-vibbar, just det där att kunna bli så nära snabbt? Normala människor kallar inte nån man varit bekant med i nåt år sin "inre cirkel". Tagga ner ni är typ grannar. Så dras folk med i att Ellie anförtror och tyr sig så mkt till dom. Men hon anförtror ju yt/ig lika mkt och DET är ju anknytnings-fuck om nåt (noll integritet).
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in