2025-07-24, 10:15
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
I SVT artikeln jag länkade till säger Annelie Andersson, inspektör på IVO.

– När det rör brister i omedelbara skyddsbedömningar, förhandsbedömningar och i socialtjänstens utredningar kan det i värsta fall leda till att barnet avlider eller att barn som är i behov av stöd och hjälp inte får det, säger Annelie Andersson inspektör på IVO.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stora-brister-i-kommunernas-hantering-av-utsatta-barn

Sen har jag redan visat på att det är en de facto barnmarkand i detta.

(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.

Vi i essens säljer barn till kriminella.

Barnens behovs ses inte om, SoC brister i sitt ansvar.

(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.

Klyv hår du. Det räddar barnen.

För det är varför du är här, du bryr dig om vad som är bäst för barnen, det är kan vi alla se.

Men snälla. Bristerna är fortfarande inte att barnen dör i statens vård.
Utan för att saker tar för lång tid så att kurres barnboxare hinner slå ihjäl barnet.

Artiklarna och rapporterna säger inte det du tror dom säger. Precis som Vajer försökt förklara för dig.

En brist innebär inte att lvu-sekten har rätt och soc fel. Utan att man inte når upp till målen, där bla handläggning dröjer eller att barn som borde placeras inte placeras.
Citera
2025-07-24, 10:17
Medlem
Citat:

– När det rör brister i omedelbara skyddsbedömningar, förhandsbedömningar och i socialtjänstens utredningar kan det i värsta fall leda till att barnet avlider eller att barn som är i behov av stöd och hjälp inte får det, säger Annelie Andersson inspektör på IVO.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stora-brister-i-kommunernas-hantering-av-utsatta-barn

För det är varför du är här, du bryr dig om vad som är bäst för barnen, det är kan vi alla se.
Att inte starta en utredning är vad som ingår i brister gällande förhandsbedömningar , per år kommer det in kring 400 000 orosanmälningar , 60% leder inte till någon utredning .
Vissa föräldrar har berättat att soc lagt ned men sedan efter några månader startat utredning och sedan tagit barn . Att bedöma anmälningar som okynnes eller vaga kan vara bristerna
Att vänta med att starta utredning är en brist.
Citera
2025-07-24, 10:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Men snälla. Bristerna är fortfarande inte att barnen dör i statens vård.
Utan för att saker tar för lång tid så att kurres barnboxare hinner slå ihjäl barnet.

Artiklarna och rapporterna säger inte det du tror dom säger. Precis som Vajer försökt förklara för dig.

En brist innebär inte att lvu-sekten har rätt och soc fel. Utan att man inte når upp till målen, där bla handläggning dröjer eller att barn som borde placeras inte placeras.
De visar tydligt på att det finns legitimitet bakom deras påstående.

Du menar att det inte är en brist att barn blir vanvårdade till den grad att de omkommer och utslängda på en de facto barnmarknad med kriminella aktörer involverade?

Vad kallar du det då?
Citera
2025-07-24, 10:20
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Då läser vi tillsammans då:

Citat:
Störst antal brister har IVO funnit i hanteringen av orosanmälningar, förhandsbedömningar och utredningar. Det kan till exempel handla om att socialtjänsten inte utrett om det föreligger våld i hemmet vid en orosanmälan eller att de missat att kontrollera om barnet är i behov av skydd. Och det kan få svåra konsekvenser:

Detta är alltså vad som syftas på i dom värsta fallen där barn kan avlida. Bristen är alltså att socialtjänsten inte tagit LVU.

Du gråter när man inte läser dina länkar, sen när man läser dom och påpekar att det inte står det som du hävdar, ja då ska du gråta över det också.

Från och med nu kommer jag totalt ignorera varenda länk du skickar, såvidare du inte direkt citerar det du anser stödja dina påståenden, för är ju uppenbart att du antingen är för korkad för att kunna läsa innantill, eller med flit försöker sprida felaktig information, skiter egentligen i vilket.

Men ja vad som är bäst för barnen enligt dig är tydligen att de ska bo kvar i sina hem där de utsätts för våld och inte få skydd.

Du har spöat på dina egna ungar och nu är du arg för att soc tog dom? Lutar nog åt det skulle jag säga, men visst det är jag som inte bryr mig om barnen, om det får dig att sova om nätterna tyck det då, för vad du tycker det skiter nog de allra flesta i, inklusive dina ungar.
Citera
2025-07-24, 10:27
Medlem
Nariiouhs avatar
Då delar vi upp inlägget i flera delar.

Citat:
De visar tydligt på att det finns legitimitet bakom deras påstående.

Lvu-sekten är anti att barn placeras och anti att soc involveras öht.

Artikeln och ivo är motsatsen till detta, dom menar att socialtjänsten inte involverar sig tillräckligt nog.

Hoppas det klargör lite.

Citat:
Du menar att det inte är en brist att barn blir vanvårdade till den grad att de omkommer och utslängda på en de facto barnmarknad med kriminella aktörer involverade?

Vad kallar du det då?

Jag vet inte vad du yrar om här men det är inget som omnämns i något du länkat.

IVO anser om något att fler bör få insatser.

Vet inte varför läsförståelsen är så låg i erst gäng.
Citera
2025-07-24, 10:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Då läser vi tillsammans då:

Detta är alltså vad som syftas på i dom värsta fallen där barn kan avlida. Bristen är alltså att socialtjänsten inte tagit LVU.

Du gråter när man inte läser dina länkar, sen när man läser dom och påpekar att det inte står det som du hävdar, ja då ska du gråta över det också.

Från och med nu kommer jag totalt ignorera varenda länk du skickar, såvidare du inte direkt citerar det du anser stödja dina påståenden, för är ju uppenbart att du antingen är för korkad för att kunna läsa innantill, eller med flit försöker sprida felaktig information, skiter egentligen i vilket.

Men ja vad som är bäst för barnen enligt dig är tydligen att de ska bo kvar i sina hem där de utsätts för våld och inte få skydd.

Du har spöat på dina egna ungar och nu är du arg för att soc tog dom? Lutar nog åt det skulle jag säga, men visst det är jag som inte bryr mig om barnen, om det får dig att sova om nätterna tyck det då, för vad du tycker det skiter nog de allra flesta i, inklusive dina ungar.
Ja, som du ser brister SoC i sina ärenden åt alla hållen, fel barn blir tagna, rätt barn stannar kvar. Som lilla hjärtat och fallet Adam.

Hur är det här ett argument för SoC.

SoC klarar inte av att göra ordentliga bedömningar och barn avlider som följd.

Nu försöker du måla upp mig som barnmisshandlare. Det är ofta ni använder såna fula metoder, som att svartmåla Kurt som pedofilkramare.

Ni är inte här för ni bryr er, nu är här för att vara vidriga mot andra.
Citera
2025-07-24, 10:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Då delar vi upp inlägget i flera delar.

Lvu-sekten är anti att barn placeras och anti att soc involveras öht.

Artikeln och ivo är motsatsen till detta, dom menar att socialtjänsten inte involverar sig tillräckligt nog.

Hoppas det klargör lite.

Jag vet inte vad du yrar om här men det är inget som omnämns i något du länkat.

IVO anser om något att fler bör få insatser.

Vet inte varför läsförståelsen är så låg i erst gäng.
Det står ingenting om att de bör ta fler barn.
Det står att de inte klarar av att hantera ärendena korrekt.
Citera
2025-07-24, 10:39
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det står ingenting om att de bör ta fler barn.
Det står att de inte klarar av att hantera ärendena korrekt.

Då var vi tillbaks på punkten om läsförståelse.

Om IVO menar att barn riskerar att dö pga dessa brister så innebär det defacto att dom anser att socialen bör ingripa oftare eller hur? Inte mindre ofta.
Citera
2025-07-24, 10:41
Medlem
Citat:
Ja, som du ser brister SoC i sina ärenden åt alla hållen, fel barn blir tagna, rätt barn stannar kvar. Som lilla hjärtat och fallet Adam.

Hur är det här ett argument för SoC.

SoC klarar inte av att göra ordentliga bedömningar och barn avlider som följd.

Nu försöker du måla upp mig som barnmisshandlare. Det är ofta ni använder såna fula metoder, som att svartmåla Kurt som pedofilkramare.

Ni är inte här för ni bryr er, nu är här för att vara vidriga mot andra.
En av bristerna är ju att välja att inte starta en formell utredning , är bättre att starta en utredning som avslutas i princip direkt vid orosanmälningar som inte är uppenbart utan substans .
Den nya socionomutbildningen ska ha delar som bla fokuserar på våld i hemmet där är det nog tänkt att komma tillrätta med brister i skyddsbedömning .
Delar av vården har sedan länge rutinmässigt ställt frågor om våld i hemmet
Citera
2025-07-24, 10:42
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Då var vi tillbaks på punkten om läsförståelse.

Om IVO menar att barn riskerar att dö pga dessa brister så innebär det defacto att dom anser att socialen bör ingripa oftare eller hur? Inte mindre ofta.
Nä, det betyder att de måste vara ordentligare och sakligare i sina utredningar.
Hade de lagt resurserna de gav åt Adam till ett barn som levde hos en barnboxare så hade statistiken vart bättre. Igen, fokus på fel barn.

Här är ett exempel på hur dåliga de kan vara i sina ärenden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2ylkz/fel-barn-tvangsomhandertogs-av-polis-och-socialtjanst

Kan inte ens se skillnad på en 2 åring och en 9åring.
Citera
2025-07-24, 10:44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En av bristerna är ju att välja att inte starta en formell utredning , är bättre att starta en utredning som avslutas i princip direkt vid orosanmälningar som inte är uppenbart utan substans .
Den nya socionomutbildningen ska ha delar som bla fokuserar på våld i hemmet där är det nog tänkt att komma tillrätta med brister i skyddsbedömning .
Delar av vården har sedan länge rutinmässigt ställt frågor om våld i hemmet
Ja, som i dessa fall när polisen själva larmar. Men går på känn i andra ärenden.
De brister uppenbart i sin kompetens och omdömesförmåga.

De tar fel barn, struntar i rätt barn.
Citera
2025-07-24, 10:46
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Nä, det betyder att de måste vara ordentligare och sakligare i sina utredningar.
Hade de lagt resurserna de gav åt Adam till ett barn som levde hos en barnboxare så hade statistiken vart bättre. Igen, fokus på fel barn.

Här är ett exempel på hur dåliga de kan vara i sina ärenden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2ylkz/fel-barn-tvangsomhandertogs-av-polis-och-socialtjanst

Kan inte ens se skillnad på en 2 åring och en 9åring.

Haha du är helt otrolig.

Läs mer böcker så att du kommer ikapp med läsförståelsen.

Utredningarnas kvalitet tas upp svar ja. Men återigen säger inget i IVOs rapport att färre barn ska placeras eller utredas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in