Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Så du tror att de när man tar upp brister i såna här sammanhang handlar det om bagateller?
Dessa brister kan innebära att barn dör.
– När det rör brister i omedelbara skyddsbedömningar, förhandsbedömningar och i socialtjänstens utredningar kan det i värsta fall leda till att barnet avlider, säger Annelie Andersson inspektör på IVO.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stora-brister-i-kommunernas-hantering-av-utsatta-barn
Du är väldigt uppenbar i vad du försöker göra; hålla det här till hårklyveri. Du försöker tom ta dig under skinnet på mig genom med att försöka kalla mig dyslexiker.
Du själv klarar inte av 16 sidor, så jag antar att det föreligger en viss projicering när du angriper mig så.
Nej jag sa bara att jag inte bryr mig om stavfel, är helt irrelevant så länge jag förstår vad du menar, tyckte bara det var smått ironiskt att du tog upp det själv, med tanke på hur du stavar, dyslexi kan vara en förklaring till det, men vad vet jag, är också helt irrelevant, du behöver inte ta åt dig och bli så arg, lugna ner dig lite istället.
Så bristerna
kan innebära att barn dör, men det framgår inte i rapporten eller hur?
Det skulle ju även kunna vara en brist att det inte tagits LVU fast det borde ha gjorts, det var ju t ex en av bristerna i fallet lilla hjärtat.
Min poäng helt enkelt är att "brister" inte säger mer än just det brister, vad för typ av brister framgår väl inte i rapporten, då är det lite oärligt att säga att rapporten du hänvisar stödjer argumentet du försöker göra när du hänvisar till rapporten.
Förstår du mitt argument här?