Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
I SVT artikeln jag länkade till säger Annelie Andersson, inspektör på IVO.
– När det rör brister i omedelbara skyddsbedömningar, förhandsbedömningar och i socialtjänstens utredningar kan det i värsta fall leda till att barnet avlider eller att barn som är i behov av stöd och hjälp inte får det, säger Annelie Andersson inspektör på IVO.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stora-brister-i-kommunernas-hantering-av-utsatta-barn
Sen har jag redan visat på att det är en de facto barnmarkand i detta.
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.
Vi i essens säljer barn till kriminella.
Barnens behovs ses inte om, SoC brister i sitt ansvar.
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.
Klyv hår du. Det räddar barnen.
För det är varför du är här, du bryr dig om vad som är bäst för barnen, det är kan vi alla se.
Då läser vi tillsammans då:
Citat:
Störst antal brister har IVO funnit i hanteringen av orosanmälningar, förhandsbedömningar och utredningar. Det kan till exempel handla om att socialtjänsten inte utrett om det föreligger våld i hemmet vid en orosanmälan eller att de missat att kontrollera om barnet är i behov av skydd. Och det kan få svåra konsekvenser:
Detta är alltså vad som syftas på i dom värsta fallen där barn kan avlida. Bristen är alltså att socialtjänsten inte tagit LVU.
Du gråter när man inte läser dina länkar, sen när man läser dom och påpekar att det inte står det som du hävdar, ja då ska du gråta över det också.
Från och med nu kommer jag totalt ignorera varenda länk du skickar, såvidare du inte direkt citerar det du anser stödja dina påståenden, för är ju uppenbart att du antingen är för korkad för att kunna läsa innantill, eller med flit försöker sprida felaktig information, skiter egentligen i vilket.
Men ja vad som är bäst för barnen enligt dig är tydligen att de ska bo kvar i sina hem där de utsätts för våld och inte få skydd.
Du har spöat på dina egna ungar och nu är du arg för att soc tog dom? Lutar nog åt det skulle jag säga, men visst det är jag som inte bryr mig om barnen, om det får dig att sova om nätterna tyck det då, för vad du tycker det skiter nog de allra flesta i, inklusive dina ungar.