2025-07-22, 21:43
Avslutad
Haha nu fick han tid i Aktuellt om OF-lagen. Denna gång var kepsen av.
Citera
2025-07-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay

Helt sjukt hur mycket tv tid han får. Tjänar pengar och makt på kvinnor som är förtryckta.

Han menar att vi är så liten del och att vi får synas så mycket i medier. Sen börjar han prata om en 18 åring. Skamlöst !

https://www.svtplay.se/video/KBw3XnE/aktuellt/ikvall-21-00?video=visa&position=1114
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-22 kl. 23:06.
Citera
2025-07-22, 23:12
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Han har blivit någon typ av hjältefigur för feministerna utan att lyssna på dom verkligt utsatta kvinnorna.

Det är ju dessutom dubbelmoral, då Simon Häggström bevisligen själv köpt sex ett flertal gånger i Stockholm. Som karriärfeminist genomskådar man direkt snuskpellar som Simon Häggström.
Citera
2025-07-22, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det är ju dessutom dubbelmoral, då Simon Häggström bevisligen själv köpt sex ett flertal gånger i Stockholm. Som karriärfeminist genomskådar man direkt snuskpellar som Simon Häggström.

Så han har alltså gjort brottsprovokation och köpt sex? Är det ens lagligt ?
Citera
2025-07-22, 23:44
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
En frikyrklig person som motiveras av sin religion borde inte få så mycket mediautrymme. Likaså frikyrkliga organisationer som Talita som också ständigt får påstå saker i media oemotsagda.

Våra grannländer undrar vad vi håller på med här..
Citera
2025-07-23, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Vad menar du med att han ”bevisligen har köpt sex”? Vad har du för bevis för det? Sprida sånt är helt sjukt utan belägg. Jag har träffat honom och vet hur han ser på oss sexarbetare och tror faktiskt inte en sekund på detta påstående.
Citera
2025-07-23, 08:13
Medlem
Molekyl3ns avatar
Slår han ner mot yoni-massagen ochså tro?
Citera
2025-07-23, 09:53
Medlem
P55s avatar
Citat:
Helt sjukt hur mycket tv tid han får. Tjänar pengar och makt på kvinnor som är förtryckta.

Han menar att vi är så liten del och att vi får synas så mycket i medier. Sen börjar han prata om en 18 åring. Skamlöst !

https://www.svtplay.se/video/KBw3XnE/aktuellt/ikvall-21-00?video=visa&position=1114

Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Vad menar du med att han ”bevisligen har köpt sex”? Vad har du för bevis för det? Sprida sånt är helt sjukt utan belägg. Jag har träffat honom och vet hur han ser på oss sexarbetare och tror faktiskt inte en sekund på detta påstående.

Tror inte jag heller, men hur ser han på er då?
Citera
2025-07-23, 10:09
Medlem
Citat:

Jag tror personen menar brottsprovokation, men hur har dom arbetat har dom använt brottsprovokation tex vid ditt fall?

Jag skulle vilja hitta en fup med hur han arbetar.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-23 kl. 10:11.
Citera
2025-07-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Tror inte jag heller, men hur ser han på er då?

Hur han ser på oss är ju offer det säger han ju varje gång. Vågar han börja debattera med oss är frågan? Eller passar bara dom som velat sluta med i hans bild. När jag skrev detta på hans Instagram blev jag blockad direkt
Citera
2025-07-23, 10:37
Avslutad
Citat:
Jag tror personen menar brottsprovokation, men hur har dom arbetat har dom använt brottsprovokation tex vid ditt fall?

Jaha nu förstår jag 💕 Ja.. han och hans grupp låtsades vara en sexköpare i mitt fall, så i min värld är det just brottsprovokation. De kom med rena lögner, och berömde mig t.o.m för min höga säkerhet inför träffen, som jag hade och det fick mig och känna mig trygg och säker inför en träff med en ny kund. Väl inne i mitt hem, slog de benen under mig direkt och idag straffas jag och min familj fortfarande för den säkerheten jag hade och det de först berömde mig för.

Han och hans grupp krossade totalt min tillit till människor. Ingen sexköpare har nånsin under alla mina år ljugit för mig. Eller behandlat mig i närheten som de gjorde under den kvällen de var här.

Först skrämde dem mig, sen fick jag ta emot hot, kränkningar, skuldbeläggande, och när de och socialtjänsten var klara, efter fruktansvärt långa timmar av psykisk misshandel, lämnade Simon (som lämnade sist) mig ensam kvar, utan någon telefon, utan möjlighet till hjälp, med kraftig ångest och astma. När han stängde dörren, kollapsade jag på mitt hallgolv, där jag låg kvar över natten, utan ork att ta mig upp och både kissade och kräktes på mig själv.
Citera
2025-07-23, 10:49
Medlem
Citat:
Jaha nu förstår jag 💕 Ja.. han och hans grupp låtsades vara en sexköpare i mitt fall, så i min värld är det just brottsprovokation. De kom med rena lögner, och berömde mig t.o.m för min höga säkerhet inför träffen, som jag hade och det fick mig och känna mig trygg och säker inför en träff med en ny kund. Väl inne i mitt hem, slog de benen under mig direkt och idag straffas jag och min familj fortfarande för den säkerheten jag hade och det de först berömde mig för.

Han och hans grupp krossade totalt min tillit till människor. Ingen sexköpare har nånsin under alla mina år ljugit för mig. Eller behandlat mig i närheten som de gjorde under den kvällen de var här.

Först skrämde dem mig, sen fick jag ta emot hot, kränkningar, skuldbeläggande, och när de och socialtjänsten var klara, efter fruktansvärt långa timmar av psykisk misshandel, lämnade Simon (som lämnade sist) mig ensam kvar, utan någon telefon, utan möjlighet till hjälp, med kraftig ångest och astma. När han stängde dörren, kollapsade jag på mitt hallgolv, där jag låg kvar över natten, utan ork att ta mig upp och både kissade och kräktes på mig själv.

Fruktansvärt, absolut inte okej. Det är ju inte du som skall behöva utsättas för något eftersom det du gör är lagligt.

Men tog dom din telefon ? Har du sparat material på hur han bestämde träff med dig ? Vad var målet med deras insats mot dig ?

Vadå så Simon hade bestämt träff med dig ? Du vet att detta är olagligt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in