2025-07-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men två saker har hänt - lagstiftningen har ändrats när det gäller antihorieri trafficking (har blivit uppmärksammat) o så kapten klänning ovanpå detta o nu Dermot Cleminger - det gör skapar ju
accept o karriär o Simon har varit ute i rätt tid (om än lite tidigt men tiden har kommit ikapp)

Ja han går moralärende åt staten. Kvinnorna skall ses som offer och omyndighetsförklaras. Dom kvinnor som gör det frivilligt får inte synas, dom marginaliseras ännu mer varje gång Simon härjar och när dom falska feministerna hejar.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-22 kl. 10:47.
Citera
2025-07-22, 10:48
Medlem
Frivilligt o "frivilligt" - Rosinha Sambo - Göran Persson är min hallick jag betalar 1,000 tal kronor till honom - men det funkade ändå inte - skönstaxering indragen f-skatt o skatteskulder

(FB) Rosinha Sambo

Jag tar här upp min gamla käpphäst Moms På Malmskillnadsgatan - det är bara att göra razzia o kräva in bokföring - det är momsplikt o bokföringsplikt på horeri
Citera
2025-07-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Frivilligt o "frivilligt" - Rosinha Sambo - Göran Persson är min hallick jag betalar 1,000 tal kronor till honom - men det funkade ändå inte - skönstaxering indragen f-skatt o skatteskulder

(FB) Rosinha Sambo

Tycker det är bra att alla betalar skatt, och dom flesta gör idag. Men ja samhället är dubbelt. Legalisera sexköp nu, och våga ifrågasätt Simons auktoritet omgående. Vuxna människor skall få välja själva. Regeringen bidrar till hetts mot folkgrupp och Simon som är polis bär ett ansvar för detta.

Kvinnorna trycka undan till mer osäkra platser.

En polis skall inte hålla på med moral lagar, han skall inte heller bära kvinnornas röster. Det är kvinnorna och mannen som köper som skall få skildras. Att tjäna pengar på marginaliserade grupper är verkligen på lägsta nivå. Avsätt Simon som polis omgående!
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-22 kl. 10:54.
Citera
2025-07-22, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Simon verkar ha ett bolag Graphic Motion AB

Man Kan undra vilka inkomster han fått av bokförlaget HarperCollins Nordi

Är det lämpligt att han skildrar kvinnor som varit utsatta även om deras namn inte syns, blandat med påhitt, det skapar en falsk bild och borde inte vara lämpligt.

Vad kan Simon ha tjänat? Någon som vet ?

Om man frågar chat GPT så uppskattas det vara nånstans mellan 2-4 miljoner han tjänat själv på royaltys på bara hans böcker beroende på hans avtal. Sen vet jag inte om det är efter skatt eller inte. Finns såklart inga uppgifter om hans exakta förmögenhet. Då är inte föreläsningar/ljudböcker/kläder/utlandsintäkter/ev.bolag osv inräknade.
Citera
2025-07-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Om man frågar chat GPT så uppskattas det vara nånstans mellan 2-4 miljoner han tjänat själv på royaltys på bara hans böcker beroende på hans avtal. Sen vet jag inte om det är efter skatt eller inte. Finns såklart inga uppgifter om hans exakta förmögenhet. Då är inte föreläsningar/ljudböcker/kläder/utlandsintäkter/ev.bolag osv inräknade.

Det är ju inte mycket, han verkar bo i lägenhet och äger ingen bil. Måste vara mycket mycket mer?
Citera
2025-07-22, 11:13
Avslutad
Citat:
Ja det hela har bidragit till att handla om kvinnors utsatthet till att tvinga dom vara offer

Han har blivit någon typ av hjältefigur för feministerna utan att lyssna på dom verkligt utsatta kvinnorna, som är utsatta både av systemet, staten och invånare.

Det är märkligt hur en annan kan få föra kvinnornas berättelse, det är dom utsatta kvinnorna eller kvinnor som vill berätta hur dom själva ser det som skall höras. Inte en polis!

Väldigt bra skrivet ❤️ Att inte lyssna på oss som jobbar här överhuvudtaget, är något som inte ska ske i ett modernt samhälle. Vi vill inte ha och behöver inte ha, en man som pratar över våra huvuden. Vi vill inte heller ha politiker, som kallar oss dumma i huvudet. Och vi vill inte att våra medborgare ska få kalla oss äckliga.
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-22 kl. 11:21.
Citera
2025-07-22, 11:17
Avslutad
Citat:
Det är ju inte mycket, han verkar bo i lägenhet och äger ingen bil. Måste vara mycket mycket mer?

Ingen aning faktiskt. Allt är sekretess då han är polis. Det var det enda jag kunde få fram. Bruttointäkter från alla böcker (totalt sålda, fram till 2025): ~30 miljoner kr. Men sen vad han tjänat på det själv, varierar då det beror på avtal, pris osv..
Citera
2025-07-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Ingen aning faktiskt. Allt är sekretess då han är polis. Det var det enda jag kunde få fram. Bruttointäkter från alla böcker (totalt sålda, fram till 2025): ~30 miljoner kr. Men sen vad han tjänat på det själv, varierar då det beror på avtal, pris osv..

Du borde skriva om det Simon utsatt dig för och dina erfarenheter. Jag och många känner sympati för hur du/ ni blivit utsatta för moralism!

Oavsett vad så är jag säker på att rättvisan kommer men det kan ta tid!
Citera
2025-07-22, 12:42
Avslutad
Citat:
Du borde skriva om det Simon utsatt dig för och dina erfarenheter. Jag och många känner sympati för hur du/ ni blivit utsatta för moralism!

Oavsett vad så är jag säker på att rättvisan kommer men det kan ta tid!

Jag skriver om det på sociala medier, upplyser människor som bara läser media och anmält det jag kan anmäla. För varje dag blir jag starkare från mitt trauma och kan tänka klarare. Många blir faktiskt chockade, när jag berättar min historia på sociala medier och irl, då de kan inte tro att poliser i Sverige arbetar såhär emot oss kvinnor. Eller att lagen ser ut som den gör. Precis som jag själv inte trodde innan min händelse. Polisen var mina hjältar, på riktigt, innan detta. Och att vi faktiskt inte får ha en röst eller mediatid, trots att vi vill ha det. Många svarar mig, att varför skulle vi sexarbetare kämpa så hårt, för att höras, om hela vår värld skulle bara vara mörker? 💕
Citera
2025-07-22, 12:49
Medlem
Att media ger Simon så mycket utrymme, man glömmer lätt vilka som är dom riktiga talarna, som att dom inte hade värde eller röst för att kunna tala. Jag skall skriva till alla nyheterna och berätta detta, det är våran röst och köparna som skall få höras det är oss det handlar om precis som i alla andra sammanhang.

På något sätt har Simon och talita och andra fått tala över, vilket är helt sjukt.

Vill man inte ta dit prostituerade att föra sin talan så ska man låta bli att låta någon annan göra det ! Det är som att dom nästan skäms för att låta dessa tala. Skam Sverige som gömmer undan grupper och som marginaliseras och utsätts av myndigheter och normen av förtryck!
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-22 kl. 12:52.
Citera
2025-07-22, 18:47
Avslutad
Simon fortsätter med hyckleriet. Nu kör Simon stenhårt med Reklam för sina böcker. Ny bok ute och där står Simon med kepsen och luvtröja och försöker se stenhård ut. Alltså den här individen är inte bara en Ja sägare när det passar agendan han försöker också se ut som en 25åring.

Han till och med ojade sig över att sexarbetarna inte ska behöva betala skatt även om dom har F skatt. Alltså allt skit som tjejer har berättat när dom fått "hembesök " med soc arbetare och flera poliser. Jag är i klubb världen ibland och har pratat med flera sexarbetare. Schyssta svenska tjejer.

Men enligt dom så särbehandlas utländska tjejer och får hjälp med kontant med Talita tror jag det hette. Förstå om du är en ensam sexarbetare och får hembesök och säger Nej tack jag är inte ett offer!! Då går Simon och Co i taket. Freakshowen lär fortsätta..
Citera
2025-07-22, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Simon fortsätter med hyckleriet. Nu kör Simon stenhårt med Reklam för sina böcker. Ny bok ute och där står Simon med kepsen och luvtröja och försöker se stenhård ut. Alltså den här individen är inte bara en Ja sägare när det passar agendan han försöker också se ut som en 25åring.

Han till och med ojade sig över att sexarbetarna inte ska behöva betala skatt även om dom har F skatt. Alltså allt skit som tjejer har berättat när dom fått "hembesök " med soc arbetare och flera poliser. Jag är i klubb världen ibland och har pratat med flera sexarbetare. Schyssta svenska tjejer.

Men enligt dom så särbehandlas utländska tjejer och får hjälp med kontant med Talita tror jag det hette. Förstå om du är en ensam sexarbetare och får hembesök och säger Nej tack jag är inte ett offer!! Då går Simon och Co i taket. Freakshowen lär fortsätta..

Ja det är en freakshow. En modern häxjakt. Talita ger endast hjälp och stöd till dem som vill ”omvändas” Vi sexarbetare som blir utsatta för trauma av polisens razzior, får skylla oss själva.

Jag kan verkligen inte förstå hur så många människor höjer honom upp till skyarna, som han vore en gud, när han aldrig kan ge en enda intervju eller debatt utan att dra in sina böcker. Det är så genomskinligt. Jag litar inte överhuvudtaget på någon, som gör på det sättet i media.

Eller när han aldrig vill eller tar debatter med sexarbetare eller ens kan nämna oss. Och alla dessa journalister som aldrig kritiserar honom eller kommer med tuffa frågor. Det är för mig så stora röda flaggor på såna människor.

Jag förstår att i hans värld finns vi inte. Och vi har inte i närheten av samma syn på sex som han, men att bokstavligen låtsas som vi inte finns, är rent ut sagt elakt och så omanligt. Jag skriker snart rakt ut om jag hör en gång till att vi alla sexarbetare är psykiskt sjuka och att våra sexköpare är monster. Det börjar bli så uttjatat nu. Det är rena lögner, som även finns forskning på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in