2025-07-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Jag har svårt att se att skulderna skulle handla om förskoleavgiften. Det borde inte gå att strunta i att betala den och få ha kvar platsen. 🤔

Nej precis, ställer mig också frågande till detta och om just förskoleskulden ens finns?
Citera
2025-07-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Nej precis, ställer mig också frågande till detta och om just förskoleskulden ens finns?
Ja, jag undrar jag med. Kanske påhittad? Varför man nu skulle göra så men skumt.
Citera
2025-07-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor

Läste dock detta: ”Barnets behov:
Trots utebliven betalning ska kommunen alltid ta hänsyn till barnets behov av plats innan uppsägning”.
Citera
2025-07-15, 22:50
Medlem
Vem är killen hon fotat på stories idag känns lite märkligt ,,,
Citera
2025-07-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Ja, jag undrar jag med. Kanske påhittad? Varför man nu skulle göra så men skumt.

Det är ingen påhittad skuld. Enkla anledningen till att de kan ha sina barn på förskolan är för att de flyttat runt drygt 10 gånger senaste åren. De byter kommun och lämnar ett skuldberg bakom sig.

I nya kommunen så har de inga förskoleskulder utan ungarna kan gå där som vilka barn som helst.
Citera
2025-07-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det är ingen påhittad skuld. Enkla anledningen till att de kan ha sina barn på förskolan är för att de flyttat runt drygt 10 gånger senaste åren. De byter kommun och lämnar ett skuldberg bakom sig.

I nya kommunen så har de inga förskoleskulder utan ungarna kan gå där som vilka barn som helst.
Förutom ett kort tid i Strängnäs har de bott inom samma kommun.
Citera
2025-07-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen

Såg detta också. Hm..
Citera
2025-07-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen

Då har dom väl helt enkelt bytt mellan kommunal och privat förskola. Inte svårare än så.
Vill man blåsa systemet är det enklare än man tror.
Citera
2025-07-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Då har dom väl helt enkelt bytt mellan kommunal och privat förskola. Inte svårare än så.
Vill man blåsa systemet är det enklare än man tror.

Funkar inte så, även om det är friskola betalas avgiften till kommunen. Så det är nog exmaken L som stått för den avgiften för deras gemensamma barn, vilket jag gladeligen hade gjort om jag haft en så ansvarslös exfru. Nu kanske de sköter sina betalningar eller så har de helt enkelt blivit av med platsen för lilla L verkar ju mest vara hemma.
Citera
2025-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Funkar inte så, även om det är friskola betalas avgiften till kommunen. Så det är nog exmaken L som stått för den avgiften för deras gemensamma barn, vilket jag gladeligen hade gjort om jag haft en så ansvarslös exfru. Nu kanske de sköter sina betalningar eller så har de helt enkelt blivit av med platsen för lilla L verkar ju mest vara hemma.
Vi har barn på privat förskola och betalar faktura direkt till bolaget/ägaren av förskolan? Samma på en tidigare skola vi haft barn på. Varför skulle man betala till kommunen?
Citera
2025-07-15, 23:56
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Vem är killen hon fotat på stories idag känns lite märkligt ,,,

Tror han heter M*x (A) Gumpf*r (E)
Spekulerats i tråden tidigare om att P är kåt på honom.
Tror mycket väl det kan stämma.
Mer karl än J iallafall
Citera
2025-07-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim

Precis som en annan skrev så har vi också vår minsta på privat förskola och betalar direkt till denne, ingen kommun inblandad i vår betalning.

Sen exakt hur Pannan lyckats behålla sin förskoleplats trots att hon har obetalda avgifter- jaa det kan vara allt från flytt/privata förskolor/intyg från socialtjänsten att barnet behöver förskola oavsett betalningsförmåga.

Jag har dessutom för mig av att de obetalda avgifterna var från 2020-21 där någonstans. Gällde dvs inte L utan hans syskon.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-07-16 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in