2025-07-10, 00:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Så varför gäller det inte nu i tråden med denna förälder?

Det är detta jag försöker belysa, du är inkonsekvent, eller hur?

Inte alls. Skillnaden är att socialtjänstens version redan tagits som sanning i domstol, medan föräldern inte ens fått möjlighet att visa hela sin sida (=tekniskt omöjligt pga sekretess). Att du inte ser den obalansen säger mer om dig än om mig.
Citera
2025-07-10, 00:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Inte alls. Skillnaden är att socialtjänstens version redan tagits som sanning i domstol, medan föräldern inte ens fått möjlighet att visa hela sin sida (=tekniskt omöjligt pga sekretess). Att du inte ser den obalansen säger mer om dig än om mig.

Hur vet du det utan att ha tillgång till allt material? Antar du? Gissar du? Varför behöver man inte tillgång till allt material nu helt plötsligt.

Tycker du själv du är konsekvent?
Citera
2025-07-10, 00:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hur vet du det utan att ha tillgång till allt material? Antar du? Gissar du? Varför behöver man inte tillgång till allt material nu helt plötsligt.

Tycker du själv du är konsekvent?

Jag vet det för att det är så systemet fungerar. Socialtjänsten skriver ansökan, domstolen dömer nästan alltid enligt den och föräldern får sällan ut hela dokumentationen ens i efterhand. Det är inte en gissning, det är förvaltningsrätt i praktiken.

Men du kan fortsätta att blunda och förneka om du vill....
Citera
2025-07-10, 00:16
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag vet det för att det är så systemet fungerar. Socialtjänsten skriver ansökan, domstolen dömer nästan alltid enligt den och föräldern får sällan ut hela dokumentationen ens i efterhand. Det är inte en gissning, det är förvaltningsrätt i praktiken.

Men du kan fortsätta att blunda och förneka om du vill....

Ok så man behöver bara tillgång till allt material ibland?
Citera
2025-07-10, 00:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det jag skrev? Vad är din förklaring till det befängda uttalandet Fia kom med?
Förlåt men nu säger du ändå något korkat.
Att du på fullaste allvar anser att hon bokstavligen menade att hältfen av barnen i Sverige kommer omhändertas är absurt.
Att oproportionerligt många barn tas finns det belägg för.

Skärp dig nu.
Citera
2025-07-10, 00:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok så man behöver bara tillgång till allt material ibland?

Nej, man behöver tillgång till allt material alltid. Och just därför är det absurt att du sitter och kräver bevis från föräldrar som inte ens får tillgång till sitt eget material, medan du sväljer myndighetsversionen utan att blinka.
Citera
2025-07-10, 00:21
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Förlåt men nu säger du ändå något korkat.
Att du på fullaste allvar anser att hon bokstavligen menade att hältfen av barnen i Sverige kommer omhändertas är absurt.
Att oproportionerligt många barn tas finns det belägg för.

Skärp dig nu.

Vad anser du hon menade? Varför tyckte du att det var ett relevant svar på påståendet att hänvisa till antalet omhändertaganden i Sverige och Norge?

Det är ett sånt uppenbart felaktigt påstående, aka desinformation. —> Q.E.D

Vad i resonemanget är det du inte förstår?

Ja, Fia sa detta seriöst, det är just detta jag försöker belysa, hon kommer med helt absurda påståenden dagarna i ända, det är desinformationen som försegår, från henne och övriga galningar på TikTok.

Har du ens tittat på hennes och övriga personer i detta nätverks helt befängda uttalanden?
Citera
2025-07-10, 00:25
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Vad anser du hon menade? Varför tyckte du att det var ett relevant svar på påståendet att hänvisa till antalet omhändertaganden i Sverige och Norge?

Det är ett sånt uppenbart felaktigt påstående, aka desinformation. —> Q.E.D

Vad i resonemanget är det du inte förstår?

Ja, Fia sa detta seriöst, det är just detta jag försöker belysa, hon kommer med helt absurda påståenden dagarna i ända, det är desinformationen som försegår, från henne och övriga galningar på TikTok.

Har du ens tittat på hennes och övriga personer i detta nätverks helt befängda uttalanden?
Men du finaste vännen, hur kan du inte förstå att hon var hyperbolisk. Hon påpekade så klart de hög antalet omhändertagande i landet.
Citera
2025-07-10, 00:29
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Men du finaste vännen, hur kan du inte förstå att hon var hyperbolisk. Hon påpekade så klart de hög antalet omhändertagande i landet.

Aha ok du har alltså inte tittat på Fias lives, förklarar varför du inte hänger med riktigt, rekommenderar att du gör det så du kan bevittna desinformation på egen hand.
Citera
2025-07-10, 00:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Aha ok du har alltså inte tittat på Fias lives, förklarar varför du inte hänger med riktigt, rekommenderar att du gör det så du kan bevittna desinformation på egen hand.
Det här är, efter allt som getts dig, det du försöker hålla diskussionen till. löjligt.
Citera
2025-07-10, 00:32
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det här är, efter allt som getts dig, det du försöker hålla diskussionen till. löjligt.

Men om du tycker trådstarten är löjlig har du en enkel lösning, skit i att delta. Ganska enkelt.
Citera
2025-07-10, 00:42
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Hur kan du svara åt Fia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in