Citat:
Men vad är det för absurda halmgubbar du sitter och hittar på? Jag följer inte Family United och har aldrig gjort det. Jag har ingenting överhuvudtaget med dem att göra! Men de har ju faktiskt sina poänger ibland, till exempel när de ser det tydliga sambandet mellan skolattacken i Fagersta och det faktum att gärningspersonen var LVU-placerad.
Jag har inte sett dig skriva en rad när hela lvu sekten applåderar när något händer ett socialkontor, när personal blir uppsökte hemma och hotas eller rena förtal slängs upp i forum och tiktok, du om någon försvarar deras beteende när du påtalar att allt är staten och kommunens fel för dom kan man inte lita på, men oss det kan man absolut göra.
Och var har jag någonsin sagt att allt är kommunens och statens fel? Det har jag aldrig påstått! Däremot är den oberoende forskningen kring vad som faktiskt händer med placerade barn alldeles glasklar. Och den forskningen är sannerligen ingen vacker läsning, om vi säger så. Att lyfta den kalla verkligheten är inte "desinformation". Det är fakta som du och alla andra systemförsvarare vägrar att ta in.
Citat:
Men oavsett vad ett barn har varit med om tidigare, så ska situationen väl för sjutton inte bli ännu värre när staten och kommunen kliver in?!Institutionsvården i vårt land är inte human, punkt. Tänk dig själv vad som händer med ett barn när det totalisoleras från sin biologiska familj och hela sitt trygga sammanhang. När det hamnar på ett HVB- eller SiS-hem helt utan kärlek, och i stället klumpas ihop med andra ungdomar som har lika svåra eller ännu värre problem...
Eller när barnet placeras i ett familjehem och blir behandlat som Askungen: särbehandlad, runtflyttad av soc som ett paket och sedan utslängd på sin 18-årsdag så fort pengarna slutar rulla och uppdraget är slut.
Hur tänker du dig att det där någonsin ska kunna bli bra för något barn?! Det är ju självklart att barn som utsätts för en sådan systemstämplad och traumatiserande behandling kan drivas till rena vansinnesdåd som en direkt följd av det mentala haveriet!
Citat:
Nej, du verkar ju ha en lika livlig fantasi som socialsekreterarna själva har! Jag har ALDRIG ansett eller påstått att hot och hat är okej. Det där är bara ytterligare en ren halmgubbe som du sitter och hittar på helt själv för att slippa ta sakdebatten.
Jag har lagt fram flera konkreta förslag både i den här tråden och i Elsa-tråden om vad som faktiskt behöver förändras i grunden för att få en rättssäker vård. Gå in och läs dem i stället för att sitta och fabulera! Det jag kräver har överhuvudtaget ingenting med dina osakliga beskyllningar att göra.