Citat:
Ursprungligen postat av
Rollokolan
Enda anledningen till att jag har dålig syn på cam-tjejer är att jag hade två kvinnliga bekanta som gav sig in i det hela. De var bland mina bättre vänner. De tjänar verkligen grymt bra men är väldigt långt ifrån de som tjänar mest. Med det har personlighetsförändringar och synen på män ändrats.
Det går inte längre att umgås med dom för de har båda drabbats av hybris och ser sig som bättre än andra. Sex online är för lätt för tjejer så de tappar helt kollen på hur man ska bete sig. De cam-tjejer som inte drabbas av den här hybrisen ska väl ha samma respekt som övriga yrkesgrupper men man ska inte tro att man står över alla andra, det är där skon klämmer för mig.
Verkligt vackra, sexiga och eleganta cammodeller lever ofta i en liten, sexfixerad värld där de är drottningar – härskarinnor. Men tiden är inte på deras sida.
Det kommer ständigt in nya, yngre tjejer. Förr eller senare byts de ut, obarmhärtigt, av en kåt och cynisk publik. Det vet de innerst inne – ungefär som SS-soldater visste att deras dagar var räknade när ryssarna eller fransmännen närmade sig. Det är en sorts psykisk skugga som hela tiden följer dem.
Under tiden lever många av dem i total lyxkonsumtion. Det är en bubbla – fylld av smink, kläder, resor och status. Men det är få som tar sig ut på ett hållbart sätt. Det vanligaste hoppet är att hitta en rik "daddy" som kan ta dem ur ekorrhjulet.
Men där uppstår nästa problem: förr eller senare måste han presentera henne för sin mamma, sitt nätverk, sitt prestigefyllda jobb. Och då fungerar det sällan med någon som har "porrläppar", synliga implantat och ett digitalt förflutet i offentligheten – hur vacker hon än är.
Visst, ibland har näringslivets män usel smak och kör ändå. Men i det stora hela:
De här kvinnorna badar i guld – men bara i några få år. Sedan väntar en återgång till verkligheten.
Från Chanel till H&M.
Från hybris till vardag.